Gå til innhold

Burde menn få lov til å slå tilbake hvis jenta slår først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere?  Hvis en mann er ute på byen og kommer i krangel med en jente som slår eller klapper til han, burde de få lov til å slå tilbake eller bare stå og ta imot? Tenker ikke på kjærestepar som krangler. Har flere kompiser som mener at de må få lov til å slå tilbake. Egentlig er jeg litt enig, greit at gutter er sterkere, men en jente kan ikke bare hamre løs og ikke forvente å få noe tilbake. 

Anonymkode: 01be6...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør heller deg selv dette:
Hvis en kvinne er ute på byen og kommer i krangel med en mann som slår eller klapper til hun, synes du det er greit at de slår tilbake eller skal de bare stå og ta imot?

Svaret på ditt eget spørsmål finner du når du har svart på denne ^

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ingen bør slå tilbake om det finnes en annen mulighet. Gå heller å finn en vakt/politi, eller prøv å holde personen fast. Om eneste mulighet for å komme seg vekk er å slå tilbake, er det vel greit. Gjelder uansett kjønn. 

Anonymkode: 9bd10...20a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syntes jeg ikke. En kvinne er gjennomsnittlig 50% svakere enn en mann. Når en mann slår en kvinne er det derav mye verre, og han utgjør en mye større trussel mot hennes helse.  Når en mann slår en kvinne tilbake er det ikke i selvforsvar. Er hun bevæpnet er det noe annet.

 

-Mann33

Anonymkode: cb062...5d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kvinner slår får de tåle og bli slått igjen.

Anonymkode: 145df...fae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit. Jeg sa jo meningen min i slutten av innlegget. Jeg spør hva dere synes.

Anonymkode: 01be6...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på situasjonen

En mann er som regel en del sterkere enn en kvinne, og dersom hun slår så vil det være best for din egne del å forsøke å holde henne fast, men dersom hun slår hardt og det er fare for din egen sikkerhet så slå tilbake. 

Anonymkode: 18cd3...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS hvor gammel er du ? Det er noe som heter den som er med på leken får tåle steken.

Anonymkode: 86014...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS hvor gammel er du ? Det er noe som heter den som er med på leken får tåle steken.

Anonymkode: 86014...a95

Jeg er 25, hvordan det? 

Anonymkode: 01be6...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren

Ja så klart. En mann skal ikke måtte tåle alt uten å få ta igjen. Kvinner er ikke små barn akkurat som ikke tåler å få igjen. Slår man så får man vente å bli slått tilbake. Uansett kjønn! 

Jeg slår ikke alltid tilbake. Kun når de gjør meg skikkelig sint. Ja jeg har slått igjen både kvinner og menn. Med menn ender det som oftest i slosskamp. Ellers vil jeg ikke synke ned på deres nivå. Jeg ber de skaffe seg et liv, eller bli normal så går jeg min vei. 

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25, hvordan det? 

Anonymkode: 01be6...1c4

I prinsippet har ingen lov og slå. Men det er ikke noe forskjell på å slå en mann eller dame. I en rettsak.

Det eneste som kan ha en innvirkning er hvem som blir offeret. Det er somregel kvinnen. Selvom det ikke alltid er tilfellet.

Anonymkode: 86014...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25, hvordan det? 

Anonymkode: 01be6...1c4

Alderen er relevant for jeg hadde slike diskusjoner med folk på 16 år.

Anonymkode: 86014...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Hvis en mann blir fiket til av en dame på byen eller blir slått gjentatte ganger er det bedre å bare legge henne kontrollert i bakken/holde henne igjen eller fjerne seg fra situasjonen. Om man slår en kvinne som payback, kan det i verste fall føre til at det kommer securitasvakter springende. Og om hun da gråter og har tydelige merker etter vold kan det godt være at politiet blir innblandet. Det er få kvinner som forventer at de skal få igjen med samme mynt, så det hadde garantert ført til sjokk/skam/tårer og "wtf" reaksjoner fra vitner. Det er likestilling i landet, men ikke på det området der... dessverre. Det er jo noen kvinner som ser ganske slanke og små ut, men som egentlig løfter vekter og trener styrke flere ganger i uka. Ingen tvil om at disse kunne ha gjort skade om de dengte til en fyr med kraft. Men hadde da denne fyren, som selv bare bruker kroppen sin til å sitte foran pcen hele dagen, gjort det samme tilbake - Da hadde kjønnet hans vært viktigere enn hans fysiske styrke. Og han hadde garantert fått større konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere?  Hvis en mann er ute på byen og kommer i krangel med en jente som slår eller klapper til han, burde de få lov til å slå tilbake eller bare stå og ta imot? Tenker ikke på kjærestepar som krangler. Har flere kompiser som mener at de må få lov til å slå tilbake. Egentlig er jeg litt enig, greit at gutter er sterkere, men en jente kan ikke bare hamre løs og ikke forvente å få noe tilbake. 

Anonymkode: 01be6...1c4

Du da, - om en kvinne slår deg, - slår du tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alderen er relevant for jeg hadde slike diskusjoner med folk på 16 år.

Anonymkode: 86014...a95

Ok, men vi har jo samme mening? 

Anonymkode: 01be6...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En mann på 100 kg går ikke løs på en kvinne på 50 kg uansett hvem som slo først. En ser jo hvem som havner skadet på sykehus etter slike bataljer. En mann er fullt i stand til å holde en liten kvinne fast hvis han er redd for å bli skadet. Det er sjeldent motsatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, waco skrev:

Du da, - om en kvinne slår deg, - slår du tilbake?

Wops, glemte og si at jeg er jente. Sorry. Ts 

Anonymkode: 01be6...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bør slå i det hele tatt. En hver form for vold som ikke er motivert av selvforsvar, og der volden står i samsvar med man verger seg mot er uakseptabel. Man skal ikke slå.

Blir du slått, og det ikke er videre fare for ditt liv og din helse, slår du ikke tilbake. Uansett kjønn. Så enkelt er det.

Anonymkode: 604ac...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig delt i følelser og meninger angående dette.

Noe i meg roper : Fik merra tilbake!!

Oppdragelsen min protesterer : Man slår ikke jenter.

 Det siste vinner. Og sånn bør det være.

Eneste jenta jeg har slått er min søster. For 25 år siden. I selvforsvar. Hu prøvde å sparke nøttene opp i magan på meg.  😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...