Gå til innhold

De siste kiloene skal av


maddiie

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har etter lang tid bestemt meg og (ombestemt) meg for å virkelig gå inn for å miste de siste valkene som er i veien for mine klær, selvtillit og godfølelse. Kjærestekilo som noen kaller det. :fnise:
Jeg savner mitt gamle jeg. Og nå skal jeg jobbe meg tilbake!

Jeg er kvinne på 22 år, 160 høy og veier mellom 62-64 det varierer. Målet i slutten er 55 kg. Noe jeg vil nå innen mai neste år. Jeg vet at det ikke blir et "sykt" vekttap, men det viktigste for meg er at det går langsomt og holder seg der. Jeg kommer til å spise normal mat. Ingenting er nei mat i denne perioden. Alkohol drikker jeg i helgene jeg får lyst på det.

Jeg vil dele opp og nedturer. Frotsedager og renedager. Mest for min egen skyld men også for din betryggelse på at ingenting kommer gratis hos noen. Det kommer til å dale med motivasjon, det kommer til å bli tøft. Men jeg skal klare det. :ph34r:

Jeg skal i hovedsak trene styrke hvertfall 3 ganger i uken med 3 splitt. Kardio tar jeg etterhvert og innimellom. Men det vil jeg loggføre her. Jeg har allerede startet treningen og holdt på i ca 3 uker. Målebond har jeg ikke fått tak i enda, men det kommer.

En typisk matdag for meg ser slik ut:

Frokost 09.00 : En frukt
Lunsj 11:30 : 2 knekkebrød, yogurt eller cottagecheese, en frukt. Eller havregryn med en frukt.
Middag 15:30-16:30 : Vanlig norsk mat, potet, kjøtt, saus, grønnsaker.
Trening
Kvelds 19:00 : Proteinshake eller cottagecheese, omelett, frukt, grønnsaker, knekkebrød.

Det er bare å henge seg på :)

________________________________________________________________________

Skal prøve å veie meg hver dag etter jobb i september for å se svingningene mine:

Fredag 2/9: 61,0 kg
Lørdag 3/9: 62,4 kg (massiv cheatday på fredagen etter veiing :o )
Søndag 4/9: 63,0 kg
Mandag 5/9: 62,3 kg
Tirsdag 6/9: 62,2 kg
Onsdag 7/9: 61,9 kg
Torsdag 8/9: 61,6 kg


 

Endret av maddiie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå.. Etter en helg med alt for mye mat og litt alkohol er jeg vel klar for mandag igjen.

Tenker å kjøre kardio mandag bare for å svette ut den alt for usunne helgen. hehe :fnise:

Planen for uken er å kjøpe måleband, og ta før etter bilder.

Mandag: kardio.      Tirs: Rygg/mage   Ons: Bryst/skulder med intervaller  Tors: bein og rumpe    Fre: kardio   

Lørdag og søndag blir hviledager etter planen men om jeg føler for det kan det bli en tur eller litt meditasjon.

I mat veien får jeg bare holde meg i skinnet og holde meg til de 1300 kcal pr dag med lifesumappen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, maddiie skrev:

Såå.. Etter en helg med alt for mye mat og litt alkohol er jeg vel klar for mandag igjen.

Tenker å kjøre kardio mandag bare for å svette ut den alt for usunne helgen. hehe :fnise:

Planen for uken er å kjøpe måleband, og ta før etter bilder.

Mandag: kardio.      Tirs: Rygg/mage   Ons: Bryst/skulder med intervaller  Tors: bein og rumpe    Fre: kardio   

Lørdag og søndag blir hviledager etter planen men om jeg føler for det kan det bli en tur eller litt meditasjon.

I mat veien får jeg bare holde meg i skinnet og holde meg til de 1300 kcal pr dag med lifesumappen.

 

Blir det ikke litt overkill for skuldrene dine å trene dem samme dag som brystet? Jeg er kanskje ikke det beste forbildet, men jeg pleier å ta skuldrene enten sammen med rygg, eller med bein. Nå blir det jo en hel uke mellom hver gang du belaster skuldrene, og da får de alt på en gang 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Cyrus skrev:

Blir det ikke litt overkill for skuldrene dine å trene dem samme dag som brystet? Jeg er kanskje ikke det beste forbildet, men jeg pleier å ta skuldrene enten sammen med rygg, eller med bein. Nå blir det jo en hel uke mellom hver gang du belaster skuldrene, og da får de alt på en gang 😄

Det har jeg egentlig ikke tenkt på før men takk for tipset !! :ohmy:

Jeg har bare hørt at rygg og mage "henger" sammen i en treningsøkt, selv om jeg trener litt mage hver gang. Derfor har det egentlig bare blitt sånn. Jeg trener ikke alltid de samme, jeg prøver å variere hvilke grupper jeg kombinerer selv om jeg ikke alltid er like kreativ :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, maddiie skrev:

Det har jeg egentlig ikke tenkt på før men takk for tipset !! :ohmy:

Jeg har bare hørt at rygg og mage "henger" sammen i en treningsøkt, selv om jeg trener litt mage hver gang. Derfor har det egentlig bare blitt sånn. Jeg trener ikke alltid de samme, jeg prøver å variere hvilke grupper jeg kombinerer selv om jeg ikke alltid er like kreativ :fnise:

 

På ryggdagen bruker man også biceps, derfor tar jeg skuldre på rygg siden jeg har biceps på bryst. På brystdagen bruker jeg jo også en del triceps, men egne tricepsøvelser kjører jeg på beindagen, da korsryggen også belastes i knebøy. Målet mitt er å ikke ha for lange pauser på de forskjellige musklene, samtidig som jeg trener 3dagers split 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering

Mandag- kardio

Jeg har nettopp fullført ukens første kardio økt som endte på 5 km på 37 min, den besto av både gåing, jogging og løping. Herregud så vondt det gjorde i anklene de siste minuttene!  Jeg er greit fornøyd med innsatsen, men målet er jo å klare det på halltimen. Satser på at formen kommer etterhvert! :laugh:

Lurer egentlig på om det går an å få noe fremgang ved å bare løpe to ganger i uka:dry:

Jeg tøyet ut etterpå og brukte foamroller for å mye opp stive ben og krysser alt jeg har for at jeg blir mindre stiv i morgen en jeg frykter!

Hva har jeg kastet i meg idag?

-Frokost: eple
-Lunsj: Nektarin, havregrøt med rosiner, cottagecheese.
-Mellommåltid: Proteinshake
-Trening: totalt 50min på mølle.
-Middag: Hjemmelaget pizza (1 stort stykke) med salat.
Kvelds: Omelett med 3 egg. 1 eggeplomme.

Gleder meg MYE til styrkeøkt imorgen, rygg og mage står på planen! :)


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Cyrus skrev:

På ryggdagen bruker man også biceps, derfor tar jeg skuldre på rygg siden jeg har biceps på bryst. På brystdagen bruker jeg jo også en del triceps, men egne tricepsøvelser kjører jeg på beindagen, da korsryggen også belastes i knebøy. Målet mitt er å ikke ha for lange pauser på de forskjellige musklene, samtidig som jeg trener 3dagers split 😄

Jeg skal prøve meg på dette tipset jeg :laugh:

Kjører skuldre og bein denne uken og bryst alene med litt kardio!

Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, maddiie skrev:

Jeg skal prøve meg på dette tipset jeg :laugh:

Kjører skuldre og bein denne uken og bryst alene med litt kardio!

Spennende :)

Heier på deg jeg 💪💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru jeg har ikke lyst å skrive ned hva jeg gjorde igår og idag...Men jeg må være ærlig, og jeg skal dele nerturer..:ph34r:

Jeg trente hverken igår eller idag. Men!!! Til mitt forsvar gikk jeg mange skritt. Jeg jobbet overtid.

Jeg satser på at jeg er hjemme til normaltid i morgen slik at jeg får svettet litt :)

Jeg har hvertfall holdt meg innenfor 1300 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist... Har vært fraværende og hatt det travelt, men nå kommer oppdateringen:

Torsdag 1/9-16 : Jogget i 40 min, styrke på mage og rygg 30 min.

Fredag 2/9-16: Hviledag, og "cheatday" spiste masse dritt

Lørdag 3/9-16: Ben/rumpe

Søndag 4/9-16: Youtube klipp waist training , 20 min.

Mandag 5/9-16: Bryst/triceps , 1 time.

Tirsdag 6/9-16: Intervaller 30 min.

Imorgen står rygg og mage på planen! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdags kardioen er over og jeg la bak meg litt over 6 km, gud så godt det føltes ut!

Har ikke klart 6 km i strekk siden i fjor en gang? Jeg slet veldig de første 3-4 km men det løsnet helt utrolig opp for meg og jeg bare løp og løp til jeg kjente knærne begynnte å bli litt såre. Lurer på om det er på grunn av møllen?

Dagens matlogg:

Frokost: to knekkebrød med nugatti :fnise: = 201 kcal

Lunsj: 60 g havregryn med litt rosin og en fersken = 270 kcal

Mellommåltid: En protein shake = 102 kcal

Trening

Middag: Egg, potet og grønnsaker stekt i en panne = 482 kcal

Kveldsmat: 100 g cottagecheese med syltetøy, en tomat og en halv skolebolle = 340 kcal

Totalt : 1394 kcal og alle makronene intakt ifølge lifesum :)

Dagens vekt : 61,6


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...