Gå til innhold

Kjæresten min har en venninne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest StripeyPanda
1 time siden, puffy123 skrev:

Tull. At man ikke vil vise meldinger til kjærestene trenger ikke bety at det er noe der. Det handler om privatliv og fortrolighet, ikke bare til kjæresten men også til venner. Hvis jeg og en kompis chatter på Facebook eller meldinger er dette privat, jeg hadde aldri vist andre disse meldingene. Da måtte jeg i såfall ha spurt min venn om det, da det ellers er et skikkelig tillitsbrudd. Hadde en av mine venninner vist meldingene våre til kjæresten hadde jeg blitt fly forbanna. Ikke få det til å høres ut som at hun MÅ dumpe han hvis han ikke vil vise meldinger.

Det spørs jo helt hva man prater om? Om det ikke er nussenusse-tone mellom kjæresten og denne vennen, så er det vel ikke noe problem å se om det er hverdagslig prat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Det spørs jo helt hva man prater om? Om det ikke er nussenusse-tone mellom kjæresten og denne vennen, så er det vel ikke noe problem å se om det er hverdagslig prat. 

Det kan være personlige temaer som blir tatt opp? Ting man sliter med etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er drøyt, men kan du følge etter han når de skal treffes da?

Enig med de andre at du bør følge magefølelsen. Hvis du spør kjæresten din om henne, hva de har gjort eller lignende når de har møttes, hvordan reagerer han da?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke hadde klart å spørre om og få lese meldinger på telefonen til kjæresten med det første? Altså når man ikke har mer enn en magefølselsen liksom. 

Jeg tror ikke du tar feil egentlig, det er ganske få forklaringer på hvorfor kjæresten din skulle oppføre seg så annerledes med denne ene jenta.. 

Selvom både jeg og mannen alltid har sagt at telefonen er åpen ved behov, så tror jeg faktisk ikke jeg hadde fått meg til å sjekke. Føler at jeg da allerede har dømt han, og at jeg bare skal bevise det. Vet ikke om det gir mening?  

Men du må konfrontere, ts! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.8.2016 at 14.00, AnonymBruker skrev:

Men om en dame har en mannlig venn da er det selvsagt noe helt annet.................

Anonymkode: 37835...e7c

Hva er det du babler om? Han har flere andre venninner TS ikke plages av, men så er det denne ene der han oppfører seg helt annerledes ved at han holder det skjult, får søte meldinger, osv.

Hvordan klarer du da å få dette til å bli en sak om dobbeltmoral? Herregud...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, jabx skrev:

Hva er det du babler om? Han har flere andre venninner TS ikke plages av, men så er det denne ene der han oppfører seg helt annerledes ved at han holder det skjult, får søte meldinger, osv.

Hvordan klarer du da å få dette til å bli en sak om dobbeltmoral? Herregud...

Sier det samme jeg også..  Er det mulig liksom! Tett i tåken 👍 

Anonymkode: 0ca8d...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir litt skeptisk når jeg leser hvordan oppførselen hans endrer seg når det gjelder henne og at hun ender meldingen på den måten. Det er helt naturlig å reagere på dette, og dersom han våger å trekke frem sjalusikortet når du tar det opp med han må du sette foten ned. Det er vanlig å legge problemet over på den som reagerer på slik guffen oppførsel, og det må du rett og slett ikke tillate. Problemet er hvordan han opptrer i forhold til denne jenta, og det er det som skal være tema for samtalen. 

Anonymkode: 6b337...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, jabx skrev:

Hva er det du babler om? Han har flere andre venninner TS ikke plages av, men så er det denne ene der han oppfører seg helt annerledes ved at han holder det skjult, får søte meldinger, osv.

Hvordan klarer du da å få dette til å bli en sak om dobbeltmoral? Herregud...

Det er rett og slett ikke til å unngå om en tråd rettet mot kritikk av en mann. 

Anonymkode: 6b337...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle! Får plutselig ikke til å svare her fra mobil? merkelig.

Jeg har ikke klart å konfrontere han med det jeg har lest.. Får så dårlig samvittighet, for det er jo ikke ''lov''. Jeg kan koden på telefonen hans, han vet at jeg kan den og han kan min. Men likevel... Han vil jo ikke at jeg skal lese meldingene, siden han alltid ''må på do'' når han får melding av henne.

Jeg fikk konfrontert han med noe annet da. Han har visst nok spist lunsj med henne når jeg var på ferie med familien min. Dette har jeg hørt, ikke lest, så det er lovlig :fnise: Han har også holdt dette hemmelig. Jeg snakket med han hver kveld når jeg var der, og stilte jo normale spørsmål som ''hva har du gjort på i dag?'' men han har aldri sagt et ord om henne. Spurte han hvorfor, så svarte han bare at han vet jeg blir sur da.. Så spurte jeg hvorfor han trodde det, for han forteller meg jo alltid ting som ''drakk kaffe med Mari i dag'' eller ''Ingeborg hentet meg fra fest'' osv og jeg har aldri blitt sur for det. Men akkurat denne jenta, la oss kalle henne Britt, er altså hemmelig. Fikk egentlig ikke noe godt svar hos han, bortsett fra at han forstod problemet. Vet ikke om han tar inn over seg hvor mye dette plager meg. 

Hvordan kan han ikke skjønne, at det at han står på pinne for en annen dame, selv om jeg er der - å så lyver om det etterpå - plager meg?

Anonymkode: 5e911...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insister på at du vil møte henne! Be henne på middag eller på en kaffe ute. Dersom han blir vrangpeis av det så har du grunn til å bli mistenksom og kreve en forklaring av kjæresten din på hvorfor denne venninnen er så hemmelig. 

Anonymkode: e4069...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vær sykelig sjalu. Du må stole på kjæresten din. Ikke vær kontrollerende og usikker!

Dette ville du ha fått høre dersom du var mann, men siden du er kvinne støtter kaklekoret deg ukritisk. Kvinner er så latterlig. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tom1986 skrev:

Slutt å vær sykelig sjalu. Du må stole på kjæresten din. Ikke vær kontrollerende og usikker!

Dette ville du ha fått høre dersom du var mann, men siden du er kvinne støtter kaklekoret deg ukritisk. Kvinner er så latterlig. :laugh:

Men hun GJØR jo det, bare at han endrer helt oppførsel med en gang det gjelder denne damen, DET hadde jo vært merkelig om det var mann eller dame eller trans eller alien for den saks skyld. 

Anonymkode: 2ccb7...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tom1986 skrev:

Slutt å vær sykelig sjalu. Du må stole på kjæresten din. Ikke vær kontrollerende og usikker!

Dette ville du ha fått høre dersom du var mann, men siden du er kvinne støtter kaklekoret deg ukritisk. Kvinner er så latterlig. :laugh:

Jeg er ikke sykelig sjalu. Jeg reagerer ikke i det hele tatt på at kjæresten min spiser lunsj med en jente han knullet regelmessig tidligere - veninnene mine mener det er fullstendig galskap å godta det. Vil kalle meg selv rolig, avslappet og behersket :) Det er akkurat denne jenta, hvor alt er så hemmelig og alt er så flott, og han setter himmel og jord i bevegelse for å svare henne på melding og gjøre som hun ber han som... Det er det jeg reagerer på.

Jeg reagerer på at når jeg har 2 dager fri fra jobb + hektisk studie og besøker han, forsvinner han 5 timer den ene dagen for å hjelpe henne med å få i gang gressklipperen? Altså, hallo?? 

Anonymkode: 5e911...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. august 2016 at 11.31, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 mnd nå. Han har en del veninner, og jeg har aldri hatt problem med dem unntatt 1. Han har tidligere ligget med noen av veninnene sine, men det har ikke plaget meg fordi han har vært så åpen om det. Har ikke følt noe sjalusi når han har vært med dem, fordi han har vært så åpen og ærlig.

så har han 1 veninne jeg ikke takler. Han har aldri ligget med henne, og aldri vært forelsket i henne sier han selv. De har felles interesser som friluftsliv osv. Greia er at alt rundt henne er så hemmelig!! Han vil aldri si noe om henne, og når han får melding fra henne snur han seg vekk for å svare - noe han ikke gjør med andre. Han skal alltid møte henne når jeg er borte, f.eks lunsj når jeg er på skolen. I går hadde han sovnet, så så jeg at han fikk mld fra henne. Fikk lest meldingen på sånn forhåndsvisning på telefonen (iphone) og så at meldingen avsluttet med "god natt vennen" fra henne. (Ja jeg VET det er dårlig gjort å lese meldinger.) 

det knyttet seg skikkelig i magen, men jeg føler ikke jeg kan ta det opp med han for da vet han at jeg har lest.. Jeg takler det ikke... Får en ordentlig dårlig følelse i hele kroppen hvis jeg må reise fra han når hun er i byn. Har hatt dårlige følelser rundt henne fra dag 1. Det rare er at det er ikke vanlig "typisk jenter" sjalusi og kontrollbehov, da jeg ikke reagerer på andre jenter, ikke en gang dem han har ligget med før. Det er bare henne!! 

Har prøvd å snakke med han, men han bare blåser det bort. Vil ikke si noenting om henne!! 

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 5e911...686

Jeg forstår ikke helt problemet. Om man vil at forholdet skal vare, må man gi den andre frihet til å leve. Nytter ikke å nedlegge forbud mot meldinger eller kommunikasjon med denne personen, med mindre du ønsker å framstå som en dårlig person. Forstår ikke hvordan noen får seg til å tro at et forhold skal innebære en slik streng kjønnsapartheid, hvor man deler folk inn i mann/ kvinne kategorier på denne måten. Det kan jo hende de to har et vennskapsforhold, som stikker dypt, men ikke nødvendigvis innebærer sex. Om du skal beholde kjæresten din, bør du slippe taket i sjalusien og la han leve som en fri mann, samtidig som du viser at du elsker ham, på din egen måte. Hvis du er trygg på deg selv som kvinne, og på at han elsker deg, bør det være lett å legge vekk disse andre følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tom1986 skrev:

Slutt å vær sykelig sjalu. Du må stole på kjæresten din. Ikke vær kontrollerende og usikker!

Dette ville du ha fått høre dersom du var mann, men siden du er kvinne støtter kaklekoret deg ukritisk. Kvinner er så latterlig. :laugh:

jeg skulle til å gi deg poeng for setning en, to og tre, men synes setning nummer fire og fem er merkelige. Har du selv blitt såret av mange rare, kaklende kvinner eller noe? Tror kanskje du bær jobbe med deg selv her, før du angriper andre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ikke si at dette er saken, men har opplevd noe lignende selv..

Typen har mange venner, men en av disse drev å chattet han hele tiden, ringte hele tiden, snappet hele tiden, og jeg fikk ikke se meldingene/han gikk ut for å svare på telefonen, etc. Når jeg spurte sa han det var privat, og nei jeg fikk heller ikke møte henne. 

Jeg mistenkte at han var utro og konfronterte han. Det ble et realt oppstyr som endte med at han kasta mobilen på sofaen og ropte at jeg får "lese de jævla meldingene og føle meg som en dust!". Og gjett om jeg gjorde!

Meldingene var om at hun var deprimert, foreldre som skilte seg, hun hadde havnet i en økonomisk krise og var på kanten til suicidal. Jeg så at det overhode ikke var noe flørting, kun typen min som prøvde å være en livsbøyle for henne og være der når hun trengte det. Jeg så at han hadde sittet i timer på natten og chattet/snakket på telefonen om at ting var jævlig for henne. (Så på chatten at hun takket for en god samtale i natt og at det hjalp osv). Utifra det lille jeg leste før jeg stoppet og skjønte at dette ikke var min sak, så så det ut til at hun virkelig ikke hadde det noe bra og rett og slett trengte vennen sin.

Hun skrev også at hun håpet at han ikke lot hun gå utover forholdet vårt, og at hun hadde kjempe lyst til å treffe meg, bare ikke nå, for hun var så langt nede.

Jeg følte meg som en pose dritt etterpå. Heldigvis ordnet ting seg både for henne, og typen og meg.

I dag er jeg og henne gode venner.

Jeg sier ikke at det ikke er grunn til å være mistenksom, men husk at det er hans meldinger med en venn og det er ikke alt som er ment for dine øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg forstår ikke helt problemet. Om man vil at forholdet skal vare, må man gi den andre frihet til å leve. Nytter ikke å nedlegge forbud mot meldinger eller kommunikasjon med denne personen, med mindre du ønsker å framstå som en dårlig person. Forstår ikke hvordan noen får seg til å tro at et forhold skal innebære en slik streng kjønnsapartheid, hvor man deler folk inn i mann/ kvinne kategorier på denne måten. Det kan jo hende de to har et vennskapsforhold, som stikker dypt, men ikke nødvendigvis innebærer sex. Om du skal beholde kjæresten din, bør du slippe taket i sjalusien og la han leve som en fri mann, samtidig som du viser at du elsker ham, på din egen måte. Hvis du er trygg på deg selv som kvinne, og på at han elsker deg, bør det være lett å legge vekk disse andre følelsene.

Problemet er vel egentlig at jeg blir svært usikker på denne jenta. Kjæresten min er veldig åpen og ærlig om alt i verden - unntatt henne. Ingen kjenner henne, han vil ikke si hvordan de ble kjent, hva de gjør på i lag, og at han lyver til meg når han har vært med henne. Dette gjør at det er vanskelig å forholde meg til det, og stole på han ang. henne. 

Jeg er forsåvidt helt enig med deg, og jeg har ikke reagert på noe annet. Han har full frihet til å være med hvem hun vil, jeg vil ikke legge ned noe forbud, det har jeg aldri gjort. Men jeg får vanvittig vondt i magen av dette.

@mjauritz takk for svar. Jeg klarer ikke å forsone meg med det, siden det er bare rundt henne alt er så hemmelig. Hadde han bare sagt at hun sliter, men det er privat, hadde det vært noe helt annet....

Har også sett at hun kaller meg stygge ting, og snakker dritt om forholdet vårt på meldinger...

Anonymkode: 5e911...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er vel egentlig at jeg blir svært usikker på denne jenta. Kjæresten min er veldig åpen og ærlig om alt i verden - unntatt henne. Ingen kjenner henne, han vil ikke si hvordan de ble kjent, hva de gjør på i lag, og at han lyver til meg når han har vært med henne. Dette gjør at det er vanskelig å forholde meg til det, og stole på han ang. henne. 

Jeg er forsåvidt helt enig med deg, og jeg har ikke reagert på noe annet. Han har full frihet til å være med hvem hun vil, jeg vil ikke legge ned noe forbud, det har jeg aldri gjort. Men jeg får vanvittig vondt i magen av dette.

@mjauritz takk for svar. Jeg klarer ikke å forsone meg med det, siden det er bare rundt henne alt er så hemmelig. Hadde han bare sagt at hun sliter, men det er privat, hadde det vært noe helt annet....

Har også sett at hun kaller meg stygge ting, og snakker dritt om forholdet vårt på meldinger...

Anonymkode: 5e911...686

Men da er det absolutt ikke greit! 

Det er på ingen måte ok å holde alt skjult, samtidig som hun snakker dritt om forholdet og kaller deg stygge ting! Nei, da er det ikke uskyldig - i hvert fall ikke fra hennes side!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i et seriøst forhold oppfører man seg ikke sånn som han gjør ts. Å stå på pinne for en annen og holde alt skjult osv pga én bestemt person... Neitakk.. Gjør det heller slutt. Finn deg en som ikke holder på slik. 

Anonymkode: 0ca8d...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...