Gå til innhold

Kjæresten min har en venninne...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 mnd nå. Han har en del veninner, og jeg har aldri hatt problem med dem unntatt 1. Han har tidligere ligget med noen av veninnene sine, men det har ikke plaget meg fordi han har vært så åpen om det. Har ikke følt noe sjalusi når han har vært med dem, fordi han har vært så åpen og ærlig.

så har han 1 veninne jeg ikke takler. Han har aldri ligget med henne, og aldri vært forelsket i henne sier han selv. De har felles interesser som friluftsliv osv. Greia er at alt rundt henne er så hemmelig!! Han vil aldri si noe om henne, og når han får melding fra henne snur han seg vekk for å svare - noe han ikke gjør med andre. Han skal alltid møte henne når jeg er borte, f.eks lunsj når jeg er på skolen. I går hadde han sovnet, så så jeg at han fikk mld fra henne. Fikk lest meldingen på sånn forhåndsvisning på telefonen (iphone) og så at meldingen avsluttet med "god natt vennen" fra henne. (Ja jeg VET det er dårlig gjort å lese meldinger.) 

det knyttet seg skikkelig i magen, men jeg føler ikke jeg kan ta det opp med han for da vet han at jeg har lest.. Jeg takler det ikke... Får en ordentlig dårlig følelse i hele kroppen hvis jeg må reise fra han når hun er i byn. Har hatt dårlige følelser rundt henne fra dag 1. Det rare er at det er ikke vanlig "typisk jenter" sjalusi og kontrollbehov, da jeg ikke reagerer på andre jenter, ikke en gang dem han har ligget med før. Det er bare henne!! 

Har prøvd å snakke med han, men han bare blåser det bort. Vil ikke si noenting om henne!! 

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 5e911...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste råd er at du følger magefølelsen din. Den er der av en grunn, noe stemmer ikke for deg i dette forholdet. Jeg sier ikke at du skal dumpe han, kanskje magefølelsen din sier at du burde ta opp med han hva du har lest. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, puffy123 skrev:

Mitt beste råd er at du følger magefølelsen din. Den er der av en grunn, noe stemmer ikke for deg i dette forholdet. Jeg sier ikke at du skal dumpe han, kanskje magefølelsen din sier at du burde ta opp med han hva du har lest. 

Takk.. Magefølelsen er ikke særlig god nei :-( men jeg tør ikke helt å konfrontere han, siden han da får vite at jeg har lest meldingen.. Selv om jeg ikke aktivt har gått inn på hans tlf for å lese...

flere som har tips?

Anonymkode: 5e911...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun her penere en deg?

Er de andre venninne mindre pene en deg?

Anonymkode: a0fb9...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er hun her penere en deg?

Er de andre venninne mindre pene en deg?

Anonymkode: a0fb9...acc

Hva har det med saken å gjøre? Fjortissopplegg!!!!

Anonymkode: 6dbd0...4d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre? Fjortissopplegg!!!!

Anonymkode: 6dbd0...4d1

Du føler deg truet av akkurat henne, men ikke de andre fordi de er mindre pen en deg?

Anonymkode: a0fb9...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er hun her penere en deg?

Er de andre venninne mindre pene en deg?

Anonymkode: a0fb9...acc

Å hva har liksom det med saken å gjøre.Tåpelig.

Men over til TS: Jeg hadde blitt mistenksom om det var noe mer mellom de enn vennskap, siden ting skal hver så hemmelig. Syns du skal ta en prat med ham og følge magefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en dame har en mannlig venn da er det selvsagt noe helt annet.................

Anonymkode: 37835...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk.. Magefølelsen er ikke særlig god nei :-( men jeg tør ikke helt å konfrontere han, siden han da får vite at jeg har lest meldingen.. Selv om jeg ikke aktivt har gått inn på hans tlf for å lese...

flere som har tips?

Anonymkode: 5e911...686

Jeg tenker at hun kanskje er en X.  At de har hatt ett forhold til hverandre som har vært dypere enn de sex forholdene som ha  har hatt med de andre venninnene. (Ja jeg fikk med meg at han sier at han ikke har hatt noe med henne) men jeg tenker hvertfall at det kan være tilfellet. Jeg har hatt en tidligere kjæreste hvor han presenterte meg ALLE venninnen sine og vi kunde henge sammen alle sammen, bortsett fra hun ene. Ja magefølelsen min sa at det var noe der. Og det stemte gitt. Hun var en X som de hadde hatt 2 års forhold tidligere. Og ja de var venner etter forholdet, helt grei det, men hvorfor ikke presentere henne til dama sånn som de andre venninne, jo fordi det var en X.  Men jeg ville nok ikke sagt at jeg så den mld fordi det sier egentlig ikke så mye. Det jeg ville ha gjort er å spørre han rett ut om han har en fortid med henne? Har du møtt henne? 

Anonymkode: 6dbd0...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du føler deg truet av akkurat henne, men ikke de andre fordi de er mindre pen en deg?

Anonymkode: a0fb9...acc

Jeg er ikke ts.

Anonymkode: 6dbd0...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stusset over alt "hemmelighetskremmeriet". For han er da ikke sånn med de andre venninnen sine? Er denne venninnen singel? Virker hun interessert i ham?

Kanskje han bare liker oppmerksomheten fra henne? Ihvertfall hvis han vet at hun er interessert...

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser også over hemmeligholdet. Når noe er helt ufarlig og greit er det jo bare å være åpen om det. Det er ikke bare naturlig, det vil også føre til at partneren har mindre grunn til å engste seg og at det dermed blir enklere for de to å dyrke vennskapet. Å stenge partneren ute ved å nekte å si noe som helst er oppskriften på problemer. 

Jeg tror det er noe her, men det trenger ikke å betyr at han har følelser for henne. Det virker bare veldig....rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StripeyPanda

Spør han om å få se meldingene mellom han og denne jenta. Kan/vil han ikke vise det, er det jo noe som han ikke vil du skal få vite. Så tar du det derfra (=dumper eller tar en real oppvask).

Endret av StripeyPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Spør han om å få se meldingene mellom han og denne jenta. Kan/vil han ikke vise det, er det jo noe som han ikke vil du skal få vite. Så tar du det derfra (=dumper eller tar en real oppvask).

Tull. At man ikke vil vise meldinger til kjærestene trenger ikke bety at det er noe der. Det handler om privatliv og fortrolighet, ikke bare til kjæresten men også til venner. Hvis jeg og en kompis chatter på Facebook eller meldinger er dette privat, jeg hadde aldri vist andre disse meldingene. Da måtte jeg i såfall ha spurt min venn om det, da det ellers er et skikkelig tillitsbrudd. Hadde en av mine venninner vist meldingene våre til kjæresten hadde jeg blitt fly forbanna. Ikke få det til å høres ut som at hun MÅ dumpe han hvis han ikke vil vise meldinger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Å hva har liksom det med saken å gjøre.Tåpelig.

Men over til TS: Jeg hadde blitt mistenksom om det var noe mer mellom de enn vennskap, siden ting skal hver så hemmelig. Syns du skal ta en prat med ham og følge magefølelsen.

Enig.

Anonymkode: 814ef...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, StripeyPanda skrev:

Spør han om å få se meldingene mellom han og denne jenta. Kan/vil han ikke vise det, er det jo noe som han ikke vil du skal få vite. Så tar du det derfra (=dumper eller tar en real oppvask).

Signenere denne, og dette var ett god forslag.

Er det ingenting å skjule har han ingen problem med p vise de.

Anonymkode: 814ef...9f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signenere denne, og dette var ett god forslag.

Er det ingenting å skjule har han ingen problem med p vise de.

Anonymkode: 814ef...9f5

Jepp! 

Anonymkode: 0ca8d...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode forslag fra de andre her. "Konfronter" han på en pen måte når dere begge har tid, og han plutselig ikke må dra et sted eller kan lett unnskylde seg at han ikke har tid til å prate nå.

Vær ærlig og direkte, og si noe sånt som at du er nyskjerrig på hva som er opplegget mellom han og ønsker å lese dialogen.

Dersom han nekter, så fortsett med at du ikke har tillit til fyren da han er så hemmelighetsfull.

Tillit kan kokes ned til at du faktisk stoler på motparten, og fungerer ikke det, så faller korthuset.

Endret av Den mystiske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle... Jeg tviler på at dette er en gammel flamme, for ingen av hans kompiser eller venninner har i det hele tatt hørt om denne dama.. Eller, de har hørt kjæresten min nevne henne, men aldri møtt henne eller noe slikt.. dama har bare feriehus i byen. Hun nekter også å møte meg.. Hun er "all in" og skal møte typen min hver gang det skjer noe, men med en gang han sier at jeg er der avlyser hun...

har noen tips til hvordan jeg skal konfrontere han uten at han blir sur? Er så redd for det....

til deg med det åndsvake spørsmålet: jeg ser vesentlig bedre ut enn hun her. Han har ligget med flere som er både like pen og penere enn meg, men dem er jeg trygg på fordi han er helt ærlig om det.

 

ts

Anonymkode: 5e911...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...