Gå til innhold

Er det ofte fulle folk ombord på charterfly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare myter eller er det ganske vanlig?

Anonymkode: 49d73...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd det før, men ser ofte folk som tar seg en liten enhet med noe alkohol på flyet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd overstadig berusede menn et par ganger,  så ikke et kjempeproblem. Men like fullt irriterende når de legger sin elsk på kidsa og skal klappe på og mase med og være generelt utidige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri opplevd, det kommer sikkert an på destinasjonen også...

Anonymkode: 052d2...005

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noen som var helt på grensen et par ganger, men det er i løpet av 15-20 år.

Har aldri opplevd helt rabiat oppførsel, heldigvis (slik som du leser om i avisene når flyet må lande osv).

Anonymkode: 19214...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri opplevd at det ikke har vært fulle passasjerer om bort på charterfly. De er alltid flere i lag som drikker på flyet, så volumet er grusomt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd, men kan ha noe med tidspunktet jeg har reist på. Reiser alltid i sommerferien til typiske chartermål. 

 

Anonymkode: 3d824...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nok opplevd at folk blir mer snakkesalige og høyrøstet etter at de har fått vinflaska si eller ølet. Men ikke noe mer enn det heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ikke på charterturer, men de jeg kjenner som gjør det irriterer seg over overstadig fulle mennesker. Er det ikke det man reiser til "Syden" for - bade, spise, drikke store mengder billig alkohol? På flyene til destinasjonene jeg reiser til har jeg aldri opplevd overstadig drikking eller høyt volum fra andre enn små barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det har jeg opplevd flere ganger. På rutefly også, for den saks skyld. Én gang var det en fyr som ble så rabiat at han begynte å løpe rundt og skrike. Prøvde å åpne døra gjorde han også. Han fikk på seg et par håndjern og ble bundet fast i stolen, og roet seg ganske fort ned så vi slapp å nødlande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på destinasjonen. De få gangene jeg har opplevd det har det ikke nødvendigvis vært charter (mange charterselskaper bruker rutefly), men destinasjoner som Gran Canaria eller Ibiza i skoleferien.

Ettersom mange bruker rutefly nå og ikke chartrer hele fly så er det flyselskapets regler som gjelder og de tillater ikke fyll ombord. I verste fall er det brisne passasjerer. Vil tro at charterselskapene har samme regler pga sikkerhet og for andre passasjerers skyld.

Sist jeg var på Ibiza (maaange år siden) ble det opplyst klart og tydelig om at det var plass på flyet hjem og de som drakk for mye eller laget noe som helst bråk ville bli sendt hjem igjen uten å få igjen penger for flybilletter eller hotellreservasjoner.

Selv om jeg ikke vet helt hvordan det gikk, så var det en guttegjeng på 4-5 personer som ble tatt til side av vektere eller politi da vi landet. De holdt et jevnt høyt støynivå og ravet rundt i kabinen hele turen. De ble tilsnakket av crewet flere ganger og selv om de ikke oppførte seg truende eller var spesielt ubehagelige så er det godt mulig at de ble sendt hjem. Jeg så dem i alle fall ikke noe sted mens jeg var der.

Fulle personer vil mest sannsynlig bli nektet ombordstigning, de som blir mer beruset i løpet av turen vil bli nektet servering og fratatt evt medbragt drikke. Om du opplever personer som ubehagelig beruset i løpet av turen (eller før turen starter), så gi beskjed til crewet og de vil ta hånd om det. De ønsker på ingen måte slike folk ombord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.8.2016 at 14.19, Kassiopeia skrev:

Jeg har aldri opplevd at det ikke har vært fulle passasjerer om bort på charterfly. De er alltid flere i lag som drikker på flyet, så volumet er grusomt. 

Ja, aldri sett noe alvorlig men masse irriterende "småfyll". Spesielt på harrydestinasjoner som Gran Canaria, Tenerife og Rohdos. 

          Og for ikke  å snakke om alle de "deeeeiiiilige" rosin-innskrumpa 50+ damene som skal til Lanzarooooote og tror de er Guds gave til mannen og 20 år yngre etter 2 vin. Herre moses !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har truffet på brisne, men ikke overstadig fulle mennesker. Brisne folk som skravler og ler gjør meg absolutt ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎08‎.‎2016 at 10.33, AnonymBruker skrev:

 Er det bare myter eller er det ganske vanlig?

 Anonymkode: 49d73...48e

 Jeg har iallefall aldri opplevd noe slikt.

 Men kanskje jeg har vært heldig? :)

Anonymkode: 67777...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri opplevd det, og jeg har reist en god del. Men jeg reiser utenom skoleferien, det er godt mulig det har noe å si.

Anonymkode: 8e6b9...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare opplevd det en gang, dog ikke på flyet, men på bussen som hentet oss for å kjøre til de forskjellige hotellene, han var nok ganske beruset på flyet også, men satt i så fall langt unna oss. På bussen var han helt drita, drakk fra en spritflaske, gauler rundt i bussen, begynte å gå fra sete til sete for å tilby drikke til alle oss på bussen, til slutt var det en mann som takket ja og tok  flasken og kastet den ut av vinduet :fnise: Og ba strengt mannen om å sette seg. Heldigvis skulle ikke fyren på samme hotell som oss...

Anonymkode: 0181a...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...