Gå til innhold

Tenker på alle de, som ikke fikk muligheten til et liv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynte å filosofere over dette, alle de potensielle livene som aldri fikk muligheten til å leve.

Begynte med å tenke på foreldrene mine. Har en far som aldri har trivdes i jobben sin. Kort historie: press fra foreldre til høyere utdanning, ville helst blitt håndtverker av et slag.

Tenker ofte at til til tross for at utdanningen har sikret han et nokså bekvemt økonomisk stabilt liv, så hadde han sikkert hatt det mye bedre hadde han fått fulgt drømmen som håndtverker. Men, så tenker jeg også, for min del er det jo bra at han tok denne utdanningen. For hadde han ikke gjort det, så hadde han ikke truffet mamma, så da hadde ikke jeg blitt til.

Men, så tenker jeg videre. Ok, jeg ble til fordi pappa traff mamma og de hadde seg akkurat når de hadde det. Men, hadde han valgt en annen utdanning, og et annet liv, så hadde han jo ikke truffet mamma, og jeg og mine søsken hadde ikke blitt skapt. 

Men, tenk på alle de andre livene det gikk ut over, da? Som nå ville eksistert, hadde det ikke vært for at tilfeldigvis mamma og pappa traff hverandre.

Lurer på om alt potensielt liv likevel "finnes" et eller annet sted.. Kanskje i en annen form enn som fysiske liv.

 

Anonymkode: a655d...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tenker jo at alle valgene våre eksisterer som parallelle virkeligheter.

I noen av disse virkelighetene er vi jo allerede døde, eller vi eksisterte aldri.

I noen av disse virkelighetene fullfører jeg resonnementet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser denne overskriften vrir det seg i meg. Overskriften er heller ikke talende for inholdet i hi. 

Får man ikke muligheten for et liv, så har ,an ikke fått leve. 

Anonymkode: bc5df...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om alt potensielt liv likevel "finnes" et eller annet sted.. Kanskje i en annen form enn som fysiske liv.

Anonymkode: a655d...d62

Hvem vet! Det er noen som tror det. Men tenk på alle livene som kunne vært, men som ikke blir, fordi de blir drept i mors mage, da. Eller alle livene som kunne blitt, men ikke blir, fordi man bruker kondomer. Eller avstår fra sex og aldri får barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er rart, og blir ofte ikke som planlagt.

Jeg har hatt et helt jævlig liv, fra jeg kom til denne verden. Jævlig barndom på alle plan, fra jeg ble født. Så har livet som voksne, vært tøft, med mye motgang, sykdom og tap. Jeg har nå blitt 40 år. Og hadde det ikke vært, for at jeg har barn. Så hadde jeg ikke vært her i dag. Og barn skulle jeg aldri ha. Men ble først gravid på p-pillen, og tok abort. Det ble tøffere enn jeg trodde. Så gikk det noen år, og jeg ble gravid igjen på p-pillen, og da med en mann, som hadde fått beskjed om at han ikke kunne få barn. Denne gangen klarte jeg ikke å ta abort. Og jeg har ofte tenkt på hvordan livet hadde blitt, hvis jeg ikke hadde hatt barn. Hadde jeg i det hele tatt vært i live, hadde livet vært bedre eller verre.

Jeg tror og på reinkarnasjon, og jeg håper virkelig jeg får et lettere liv, i mitt neste liv.

Anonymkode: 4a6d9...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei. Er vi dø så er vi dø. Vil ikke bli født på ny i et annet liv.

Anonymkode: 0bb34...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sara:

Såååååå hvor var jeg i 1990?

jeg er født i 1991....

Jeg lever nå....(hurra)

Men....det kan hende jeg dør imorgen 27.08.2016...

Sååååååååå hvor er jeg i 2017?

Henrik:

Jeg er født i 2018.........

Jeg lever nå....(yey)

Men....det kan hende jeg dør 3.07.2018

Såååååååå hvor er jeg i 2019?

Amanda:

jeg er født i 2019......

Anonymkode: a57c1...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sara:

Såååååå hvor var jeg i 1990?

jeg er født i 1991....

Jeg lever nå....(hurra)

Men....det kan hende jeg dør imorgen 27.08.2016...

Sååååååååå hvor er jeg i 2017?

Henrik:

Jeg er født i 2018.........

Jeg lever nå....(yey)

Men....det kan hende jeg dør 3.07.2018

Såååååååå hvor er jeg i 2019?

Amanda:

jeg er født i 2019......

Anonymkode: a57c1...920

Hæ?

Anonymkode: 02821...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...