Gå til innhold

Lite hjemmekjær pus


tingeling

Anbefalte innlegg

Vi har en 3 år gammel sterilisert hunnkatt. Hun har katteluke og lever et godt liv. Men siden i våres så er hun såvidt hjemme, nesten kun for å spise. Hun sover litt hjemme innimellom, men ofte ikke. 

Frem til før sommeren gikk hun med halsbånd, men de begynte å forsvinne hele tiden ( flere ganger i uken) så jeg ga opp det. 

Nå føles det ikke lenger som vi har katt, siden vi såvidt ser henne. 

Noen tips? 

( hun elsker maten hun får og er frisk og velstelt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sugemerke

Har du en nabo som er litt for kattekjær kanskje? 

Kattene trekker ofte inn til vinteren igjen, ja, om da ikke naboen har tatt over hele katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på naboer... Hørt om flere som tar til seg andres katter og fjerner halsbåndene deres. 

Det er vanlig at de er mye ute om sommeren. Vår nektet å gå ut før mai måned, etter det har vi så vidt sett henne. Kommer inn for å spise og kose i noen minutter før hun vil ut igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sugemerke skrev:

Har du en nabo som er litt for kattekjær kanskje? 

Kattene trekker ofte inn til vinteren igjen, ja, om da ikke naboen har tatt over hele katten.

Har lurt på det. Hun gikk fra å aldri miste halsbånd, til å komme hjem hver dag uten. Veldig dumt siden det var refleks. 

Hvordan går man frem for å "avvenne" katten fra naboen eventuelt? Må jeg kjøpe GPS og feste på henne ( og regne med at den blir borte?)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer ofte med en av mine katter og. Han er mye borte på våren og sommeren hvert år. Så er han mer inne om høsten og vinteren. Han mister også ofte halsbånd. Sikkert på han har en liten samlig et sted :ph34r:. Han er en stor gutt, så kjøpte et halsbånd med litt sterkere klemme (fortsatt sånn som kan dras av selvfølgelig), og dette mistet han ikke på lang tid. Så det kan være at pus bare ligger ute å nyter det fine været og :) Men som de over sier: vær litt obs på naboene og.

Anonymkode: 89f01...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine er nesten aldri hjemme når det er vår og sommer, fordi da er det musejakt og solbading som gjelder!

La det bli litt kaldt før du går til verks med GPS o.l. Du kan jo chippe henne, fordi det er ofte mennesker sjekker chip før de tar til seg en fremmed katt.

Det med halsbånd kan jo ha sammenheng med at hun beveger seg mye mer i kratt og mark på jakt nå som det er varmt. Vil egentlig ikke anbefale å feste på halsbånd, da dette kan sette seg fast og kvele katten. (Ja, selv de med "sikker"-lås)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, tingeling skrev:

Har lurt på det. Hun gikk fra å aldri miste halsbånd, til å komme hjem hver dag uten. Veldig dumt siden det var refleks. 

Hvordan går man frem for å "avvenne" katten fra naboen eventuelt? Må jeg kjøpe GPS og feste på henne ( og regne med at den blir borte?)  

Om GPSen forsvinner kan du jo spore den, så det er nok ikke noe problem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...