Gå til innhold

Fin antisklimatte til badekar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leter etter en litt fin antisklimatte til badekar, altså ikke den gammeldagse, hvite plastmatta som lyser mot deg med de skumle tentaklene sine, men noe litt mer innbydende. Så en veldig fin på en eller annen butikk i Bergen en gang, men nå klarer jeg ikke å huske hvor! Leter også etter en nakkepute til badekar (helt vanlig badekar). Har du tips til butikk i Bergen eller på nettet, så blir jeg kjempeglad! Har prøvd å google, men finner ingenting. 

Anonymkode: e4c5d...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at de antisklimattene og kan skli når de ligger i badekaret? En falsk trygghet. 

Men til det du spør om, gå på ebay. Der finnes utrolig mye til en rimeligere penge enn fysisk butikk. 

Anonymkode: e51b4...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er tilfelle med noen ja...men må da finnes noen som sitter fast? Evt noe lignende klistremerketypene? Holdt på å skli og gå over ende ut av badekaret her om dagen (dusj i badekar), så tror det hadde vært lurt med noe...

Anonymkode: e4c5d...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt det er tilfelle med noen ja...men må da finnes noen som sitter fast? Evt noe lignende klistremerketypene? Holdt på å skli og gå over ende ut av badekaret her om dagen (dusj i badekar), så tror det hadde vært lurt med noe...

Anonymkode: e4c5d...95e

Har et tips som fungerer som bare det! Legg et håndkle i karet, der du står! :) Det blir selvsagt søkk vått, så ville ikke brukt et stort håndkle. Så kan det bare vris opp og slenges til vask etter bruk. (Om det ikke vaskes raskt etterpå, bør det jo henges til tørk i ventetiden) Benyttet meg av denne metoden i en lang periode der jeg pga en skade, ikke kunne stå med full tyngde på det ene benet, og dermed dårlig balanse og lett for å skli. Følte at det også var mer hygienisk med denne metoden, enn en antisklimatte, der bakteriene finner seg mange kriker og kroker å gro seg inn i etter bruk. Blir vel ofte liggende litt vann og såperester innimellom, og spesielt innimellom på undersiden på slike. Pga bakterielaget og såperester osv er det vel derfor slike matter ofte kan plutselig skli (sikkert ikke alltid årsaken da), for selv om man skyller/vasker over med varmt vann og rengjøringsmidler, er det ikke nok. Man må løsne matten fra underlaget, vaske godt på underlaget, og på undersiden av matten, sørge for at sugekoppene blir vasket godt, da får de også godt feste. (Om man ikke vasker ofte på undersiden, blir det grosted for bakterier, blir algeaktige greier, som er veldig glatt. Lærte det på et kurs en gang i tiden. De sammenliknet det med slike plaskebasseng for barn, som mange bruker ute på sommeren, om vannet står i basseng over tid, blir det et slags algelag eller noe i bunnen, som er svært glatt. Samme prinsippet under antisklimatter, ble det sagt. Har kun benyttet meg av å stå på håndkle, da jeg likte det alternativet best, både hygienisk og ikke minst svært mye bedre estetisk også! (Mht at håndkle ble tatt vekk etter bruk. Har sett mange ulike antisklimatter, men har enda til gode å se en som er pen) ;) 

Endret av Lykkehjerte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt det er tilfelle med noen ja...men må da finnes noen som sitter fast? Evt noe lignende klistremerketypene? Holdt på å skli og gå over ende ut av badekaret her om dagen (dusj i badekar), så tror det hadde vært lurt med noe...

Anonymkode: e4c5d...95e

Jeg har seilt på matta som jeg trodde satt bom fast og anbefaler ikke matte til noen. Det beste er å ha renvasket kar uten belegg å skli på eller finne deg sklisokker å ha på føttene. 

Anonymkode: e51b4...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...