Gå til innhold

Shopoholik


Tedi

Anbefalte innlegg

Hvordan stoppe syk trang til å handle?Har masse som ikke brukes.kjekt å ha.men....Det er ikke så ille med penger ennå men jeg er redd at det blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mibella

Er det nettshopping du sliter med? Fyll opp handlevognen, gå ut av vinduet og surf på noe annet en stund så går du tilbake og trykker "x" i hjørnet av nettleseren. Funker fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mibella skrev:

Er det nettshopping du sliter med? Fyll opp handlevognen, gå ut av vinduet og surf på noe annet en stund så går du tilbake og trykker "x" i hjørnet av nettleseren. Funker fjell!

Nett er ikke så ille.Føler trang å gå innom butikker å se hva de har.Finner alti noe.Får så dårlig samvitighet.😩 

Anonymkode: e9647...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mibella
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nett er ikke så ille.Føler trang å gå innom butikker å se hva de har.Finner alti noe.Får så dårlig samvitighet.😩 

Anonymkode: e9647...9cf

Tror de fleste kan kjenne på kjøpelysten om man stadig er innom butikker som har ting man synes er fint og spennende.. :) Minimer risikoen for at det går skeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har vinnerlykke så er jo Lotto en fin mulighet til å tjene litt ekstra slik at du ikke trenger å gi opp shoppinghobbyen din ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, QQbaby skrev:

Om du har vinnerlykke så er jo Lotto en fin mulighet til å tjene litt ekstra slik at du ikke trenger å gi opp shoppinghobbyen din ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Du må finne andre måter å oppnå lykke på. Hvis du er "avhengig" av shopping så er det fordi dopaminlevlene dine går bananas når du klikker på "buy now" knappen eller når du går til byen for å shoppe. Det er gjort mange studier på dette, og shopperus kan sammenlignes med hva spilleavhengige føler når de gambler på nett og på spillemaskiner osv. Minn deg selv på at denne lykken er kortvarig og at det i lengden ikke kommer til å gjøre den økonomiske situasjonen din særlig gunstig. I tillegg til det ender man opp med ting man ikke trenger... jeg tror mange har jeg en tendens til å skape seg "behov" som i lengden bare tømmer kontoen. Jeg er en av de :P Det jeg heller gjør er å gå gjennom tingene mine og komme opp med hva jeg FAKTISK har behov for. Er jeg tom for hudpleie? Da unner jeg meg det. Har jeg ingen sko til høsten? Da unner jeg meg det. Ikke tenk "jeg har jo fem hudkremer... men den der lover å fukte huden ekstra" eller "jeg har jo tjue par sko... men de der hadde så tøff glidelås og varmt för". Ikke skap unnskyldninger og ikke eksisterende behov! Få oversikt og bruk sunn fornuft. Når du får trangen til å shoppe kan du heller lage deg en kopp kaffe, gå ut å trene, se på en serie du liker, eller... ja, ha sex. Distraher deg selv og gjør noe som tilfredsstiller deg i samme slengen. Kjedsomhet og mangel på aktivitet er djevelen når det kommer til å vende seg til dårlige vaner. Og unngå reklame som pesten. Installer adblock, slutt å lese motemagasiner og blogger, unsubscribe på nyhetsbrev på mail om nettsider som selger ditten og datten og slutt å besøke ebay og andre sider som gjør det raskt og enkelt å få ting sendt hjem til seg selv. Gudene vet at høstkolleksjoner er noe av det beste som er, men hvem trenger egentlig fjorten burgunderfargede gensere eller fem svarte skinnboots som egentlig ser helt like ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...