Gå til innhold

Hvorfor har jeg disse fettvalkene?


Kimtony

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk.

Så ditt tips er da å starte med styrketrening? Er jo heller ikke særlig dårlig trent. Har drevet med fotball i 10 år.

Anonymkode: 4855e...19c

Jepp. Du har absolutt ingenting å tape på å prøve, det er effektivt, og, vel. Det er ikke så mye annet å gjøre med det der, utover å gå mer ned i vekt, og da vil du nok, som nevnt, ha samme fasong, og "minivalker" i stedet for de du har nå. Det er jo ikke noe i veien for å se ut sånn som du gjør nå, men hvis du ikke trives med det selv, er styrketrening veien å gå.

Og, med mindre du spiller fotball fremdeles, så husk at fysisk form er ferskvare. Det går veldig kjapt å komme ut av form. Og, om du så spiller fotball fem ganger ukentlig og er i supergod kardivaskulær form ("har god kondis")  betyr ikke det at du automatisk vil se ut som du er i form. For å få et trent utseende, må du rett og slett ha nok muskler, og lite nok fett. Så, selv om å spille fotball er utelukkende positivt, og ingen har vondt av å ha "god kondis", så vil ikke fotball alene hjelpe deg å se bedre ujt. Hvis det er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Hot mess skrev:

Jepp. Du har absolutt ingenting å tape på å prøve, det er effektivt, og, vel. Det er ikke så mye annet å gjøre med det der, utover å gå mer ned i vekt, og da vil du nok, som nevnt, ha samme fasong, og "minivalker" i stedet for de du har nå. Det er jo ikke noe i veien for å se ut sånn som du gjør nå, men hvis du ikke trives med det selv, er styrketrening veien å gå.

Og, med mindre du spiller fotball fremdeles, så husk at fysisk form er ferskvare. Det går veldig kjapt å komme ut av form. Og, om du så spiller fotball fem ganger ukentlig og er i supergod kardivaskulær form ("har god kondis")  betyr ikke det at du automatisk vil se ut som du er i form. For å få et trent utseende, må du rett og slett ha nok muskler, og lite nok fett. Så, selv om å spille fotball er utelukkende positivt, og ingen har vondt av å ha "god kondis", så vil ikke fotball alene hjelpe deg å se bedre ujt. Hvis det er målet.

Er ikke noe å veien å se slik ut? Hehe, tror mange damer ville reagert på magen under f.eks sex osv.

Utseendet mitt er veldig fint. Fått megamye positive kommentarer fra damer og blikk.

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe å veien å se slik ut? Hehe, tror mange damer ville reagert på magen under f.eks sex osv.

Utseendet mitt er veldig fint. Fått megamye positive kommentarer fra damer og blikk.

Anonymkode: 4855e...19c

Ingen damer bryr seg om valker på magen under sex. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Hva mener du med dette her?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Hva mener du med dette her?

Anonymkode: 4855e...19c

Man kan overhode ikke skrubbe bort valker. Da hadde ingen hatt valker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du veier 79 kg så har du litt for mye på kroppen, og med de valkene, så er det tydelig at det ikke er pga muskler du er så "fet". 
Jeg vil anbefale at du trener mer og spiser mindre middagsporsjoner (mindre saus og poteter, masse grønnsaker og en knyttneve med kjøtt/fisk) - og kutter helt ut brus, jus, kjeks og godteri. 
Gå en halvtimes tur hver dag og tren styrketrening 40 minutter 3 ganger i uka.

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Anonymkode: 07a25...74b

Den siste setningen, er det slik at jeg kan stramme opp valkene du mener?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Ønsker gjerne at vedkommende som skrev dette skriver hva han mener her.

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FruHudson skrev:

Ingen damer bryr seg om valker på magen under sex. 

Jeg har ivertfall ikke det. Er mann. Jeg bryr meg om det spesielt under misjonæren.

Hvis de viser seg at de er feit som snegle. Så prøver jeg så godt jeg kan å se en annen veg. Doggystyle er isåfall mye bedre.

Det er definitivt turn off for meg.

Anonymkode: c29a6...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.8.2016 at 0.01, AnonymBruker skrev:

Men hva vil trening av magemuskler hjelpe her? Må jeg ikke bli kvitt all det fettet?

Anonymkode: 4855e...19c

Man kan ikke punkt-slanke seg, det er umulig. Så selv om du trener magemusklene, vil ikke fettet på magen forbrennes og forsvinne. Kroppen forsyner seg av fett rundt om, jevnt fordelt, og det er ikke noe vi kan styre på noen som helst måte.

Det som derimot KAN skje, er at hvis du trener magemusklene, så vil du stramme opp det som ligger BAK magefettlaget, og det vil i sin tur kanskje gjøre at det ser bedre og strammere ut. Men jeg tror neppe det har noen virkning på den bevegelsen du har vist bilde av. Magefettlaget vil ligge utenpå muskellaget og bøye seg når du bøyer deg, uansett.

Generell vektnedgang vil i sin tur også ta litt av magefettet. Prøv å drikke mindre øl (man legger på seg av kaloriene i øl og sprit, ja) og spise generelt mindre fett og sukker. Ikke noen direkte slankekur, men bare et sunnere kosthold med mer grønnsaker og ikke så mye feit mat.

For å beskytte innvollene våre mot slag og støt utenfra, er alle vi mennesker utstyrt og skapt med et slags "forkle" av fett over mage og tarmområdet. Dette ligger rett under huden, og vi er som sagt skapt for å ha det der som beskyttelse. Det er derfor veldig vanskelig å slanke bort. NOE vil det alltid være der, men man kan kanskje klare å få av overskuddet iallefall med noe fornuftig kosthold.

Anonymkode: 9b6d5...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke punkt-slanke seg, det er umulig. Så selv om du trener magemusklene, vil ikke fettet på magen forbrennes og forsvinne. Kroppen forsyner seg av fett rundt om, jevnt fordelt, og det er ikke noe vi kan styre på noen som helst måte.

Det som derimot KAN skje, er at hvis du trener magemusklene, så vil du stramme opp det som ligger BAK magefettlaget, og det vil i sin tur kanskje gjøre at det ser bedre og strammere ut. Men jeg tror neppe det har noen virkning på den bevegelsen du har vist bilde av. Magefettlaget vil ligge utenpå muskellaget og bøye seg når du bøyer deg, uansett.

Generell vektnedgang vil i sin tur også ta litt av magefettet. Prøv å drikke mindre øl (man legger på seg av kaloriene i øl og sprit, ja) og spise generelt mindre fett og sukker. Ikke noen direkte slankekur, men bare et sunnere kosthold med mer grønnsaker og ikke så mye feit mat.

For å beskytte innvollene våre mot slag og støt utenfra, er alle vi mennesker utstyrt og skapt med et slags "forkle" av fett over mage og tarmområdet. Dette ligger rett under huden, og vi er som sagt skapt for å ha det der som beskyttelse. Det er derfor veldig vanskelig å slanke bort. NOE vil det alltid være der, men man kan kanskje klare å få av overskuddet iallefall med noe fornuftig kosthold.

Anonymkode: 9b6d5...00a

Skjønner. Forresten så drikke jeg ikke noe øl og sprit, har aldri smakt også. Er 20 år. Sukker og slikt har jeg kuttet ut. Men valkene er der ennå.

Hva er ditt tips for å bli kvitt de nå videre? Vil styrketrening ha påvirkning? Ned i kaloriunderskudd? 

"For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem". Kan dette stemme som vedkommende skrev?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. august 2016 at 11.32, AnonymBruker skrev:

Når du veier 79 kg så har du litt for mye på kroppen, og med de valkene, så er det tydelig at det ikke er pga muskler du er så "fet". 
Jeg vil anbefale at du trener mer og spiser mindre middagsporsjoner (mindre saus og poteter, masse grønnsaker og en knyttneve med kjøtt/fisk) - og kutter helt ut brus, jus, kjeks og godteri. 
Gå en halvtimes tur hver dag og tren styrketrening 40 minutter 3 ganger i uka.

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Anonymkode: 07a25...74b

Den siste setningen, er det slik at jeg kan stramme opp valkene du mener?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å forebygge slack hud pga valkene, anbefaler jeg at du daglig skrubber huden med en skrubbevott i dusjen og masserer huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Ønsker gjerne at vedkommende som skrev dette skriver hva han mener her.

Anonymkode: 4855e...19c

Jeg er ikke den som skrev det, men jeg tror jeg forstår hva vedkommende mente:

Når du slanker deg vil det som er inni valkene forsvinne, men huden vil ikke bli mindre bare fordi du slanker deg. Dermed vil du kunne ende opp med løs hud, som ikke er spesielt pent. 

For å stimulere huden til å trekke seg sammen mens du slanker deg anbefaler ab19c at du skal skrubbe deg med en skrubbevott i dusjen hver dag og etterpå smører huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Jeg anbefaler at du ikke skrubber deg hver dag, for det kan irritere huden, men gjør det gjerne et par ganger i uka. Fuktighetskrem bør du bruke hver dag, eller i det minste hver gang du har dusjet.

 

Vedkommende sier ikke at du blir kvitt valkene bare ved å skrubbe deg og smøre deg med krem, for det er ikke mulig.

Anonymkode: 22d45...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den som skrev det, men jeg tror jeg forstår hva vedkommende mente:

Når du slanker deg vil det som er inni valkene forsvinne, men huden vil ikke bli mindre bare fordi du slanker deg. Dermed vil du kunne ende opp med løs hud, som ikke er spesielt pent. 

For å stimulere huden til å trekke seg sammen mens du slanker deg anbefaler ab19c at du skal skrubbe deg med en skrubbevott i dusjen hver dag og etterpå smører huden godt med en oppstrammende fuktighetskrem.

Jeg anbefaler at du ikke skrubber deg hver dag, for det kan irritere huden, men gjør det gjerne et par ganger i uka. Fuktighetskrem bør du bruke hver dag, eller i det minste hver gang du har dusjet.

 

Vedkommende sier ikke at du blir kvitt valkene bare ved å skrubbe deg og smøre deg med krem, for det er ikke mulig.

Anonymkode: 22d45...da3

Så hva hjelper det da å bruke en fuktighetskrem på valkene? Hva vil det gjøre med valkene?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor mange ganger folk må si variasjoner av det samme, mens du har hengt deg opp i skrubbing.

 

Go for it! Skrubb de valkene vekk! Hvis du også kjøper inn en skikkelig rådyr bodylotion og brukes masse av den, må det jo bare skje noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke

Jeg liker at Ts overser alle de fornuftige rådene om trening og kosthold, og henger seg opp i skrubbing av valker. Kunne man skrubbet og smurt vekk valker hadde vel alle valgt den metoden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva bør jeg gjøre videre da?

Er Ts 

Anonymkode: 4855e...19c

Tren styrke!

Anonymkode: 22d45...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva hjelper det da å bruke en fuktighetskrem på valkene? Hva vil det gjøre med valkene?

Anonymkode: 4855e...19c

Ingen ting! Valkene blir IKKE mindre av å skrubbe eller smøre med fuktighetskrem.

DERSOM du slanker deg, vil skrubbing og fuktighetskrem hjelpe huden med å bli mindre. Dersom du IKKE slanker deg spiller det ingen rolle hva du gjør med huden din, for valkene blir ikke mindre om du ikke slanker deg.

Anonymkode: 22d45...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva bør jeg gjøre videre da?

Er Ts 

Anonymkode: 4855e...19c

Trene. For femte gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ting! Valkene blir IKKE mindre av å skrubbe eller smøre med fuktighetskrem.

DERSOM du slanker deg, vil skrubbing og fuktighetskrem hjelpe huden med å bli mindre. Dersom du IKKE slanker deg spiller det ingen rolle hva du gjør med huden din, for valkene blir ikke mindre om du ikke slanker deg.

Anonymkode: 22d45...da3

Hva med løping? Hjelper noen av de fettforbrenning tablettene noe?

Sit ups?

Anonymkode: 4855e...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...