Gå til innhold

Sliten og trenger råd! Samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er alenemor for en jente på 3 år, hun er til pappan sin annenhver onsdag og annenhver helg. Men jeg kjenner jeg er sliten, lite overskudd til jenta spesielt de ukene hun ikke er hos far. Jeg kunne tenke meg, både for barnets, min og pappaens skyld at hun har mer samvær med far. Men jeg vil helst unngå 50/50 når hun er så liten. Er det noen som har en fin ordning? Jeg tenker kanskje til pappa fra torsdag til mandag annenhver uke? Og den uka hun ikke skal være der i helgen, kanskje 1 dag i uken? Hun har barnehage mandag, tirsdag og fredag. Jeg sliter litt med depresjon/angst. Og jeg vil helst ikke være så sliten og nedfor når hun er hos meg, noe jeg merker jeg blir de ukene hun ikke er hos pappan.. Sorry om noen mener jeg klager. Men det får så være..

Anonymkode: 3982e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, strawberry skrev:

Ta det opp med pappaen?

Jeg vet jo at han gjerne vil ha barnet så mye som mulig, så det er ikke noe problem i det.. Men det jeg lurte på er om det er en bra ordning mtp barnet. Jeg vil tro det er mindre stress for barnet enn den ene ettermiddagen i uka . At hun heller er en lengre stund hos far isteden for å fly frem og tilbake? 

Anonymkode: 3982e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du tenker helt riktig.  Snakk med pappaen og finn fram til en ordning som er best mulig for barnet.  En sliten mor er ikke bra, og du trenger avlastning for å ha overskudd nok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere dager i Bhg? Ellers syntes jeg forslaget ditt høres fint ut, hun trives vel hos pappa'n sin også? Godt samarbeid mellom dere er viktig. Håper du får hentet deg inn👍🏼

Anonymkode: 18108...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er alenemor for en jente på 3 år, hun er til pappan sin annenhver onsdag og annenhver helg. Men jeg kjenner jeg er sliten, lite overskudd til jenta spesielt de ukene hun ikke er hos far. Jeg kunne tenke meg, både for barnets, min og pappaens skyld at hun har mer samvær med far. Men jeg vil helst unngå 50/50 når hun er så liten. Er det noen som har en fin ordning? Jeg tenker kanskje til pappa fra torsdag til mandag annenhver uke? Og den uka hun ikke skal være der i helgen, kanskje 1 dag i uken? Hun har barnehage mandag, tirsdag og fredag. Jeg sliter litt med depresjon/angst. Og jeg vil helst ikke være så sliten og nedfor når hun er hos meg, noe jeg merker jeg blir de ukene hun ikke er hos pappan.. Sorry om noen mener jeg klager. Men det får så være..

Anonymkode: 3982e...a6f

Først; Er det i dag annen hver helg fredag til mandag morgen, annen hver onsdag - 6 døgn ? Eller er de fredag til søndag morgen/dag, og annen hver onsdag 8 døgn ?

Du ønsker øke  fra torsdag til mandag morgen? i tillegg til onsdag en dag annen hver uke? Dette blir 10 døgn i løpet av to perioder - 28 døgn.

Ellers må du høre med far til barnet. Se om dere kommer til en ny avtale vedrørende barnet, Ved 10 overnattinger er dere er på 40%  samvær, altså ikke så lange igjen til 50%. Mange ser ikke helt forskjellen på å holde igjen de 10 siste prosentene mot 50. Så det kan tenkes han ønsker 50% delt bosted hvis det skal endres. 

Jeg kan også nevne at 10 overnattinger er samværklasse 3 som gir deg lavere barnebidrag.

Kanskje du kan vurdere at far skal bli bosteds-forelder siden du har din sykdom. Dette burde ikke være noe problem hvis far vil, og er kompetent, dette slik du forklarer. Dette er ofte det de sakkyndige kommer frem til i slike saker med sykdom som du har.

Lykke til.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det fra fredagskveld til søndags formiddag. Og annenhver onsdag. Jeg klarer fint å ha jenta så lenge jeg har overskudd, noe som det er lite av nå når jeg har henne så mye av tiden og far har vært mye og reist nå i sommer så han har ikke fått hatt henne de helgene han har skulle hatt henne heller.

Det jeg tenker er, fra torsdagkveld/ettermiddag til mandagmorgen. Annenhver onsdag de ukene han ikke har henne i helgene. Jeg jobber en del helg, så jeg får liksom ikke samlet meg inn før hun kommer hjem igjen slik som vi har det nå. Bidrag bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge barnet har det fint hos far, noe jeg vet hun har. Og så lenge det blir rettferdig ovenfor alle parter 😊

Takk for svar alle sammen! 😊

Anonymkode: 3982e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mtp barnehage, det er fullt i den barnehagen hun går, så det var ikke sjans til at hun får mer plass, iallefall ikke enda 🙄

Anonymkode: 3982e...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt far ha hovedomsorgen siden du sliter. Og så da 70-30 hvor han har 70

Anonymkode: efc71...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville latt far ha hovedomsorgen siden du sliter. Og så da 70-30 hvor han har 70

Anonymkode: efc71...d7c

Enig med denne.. Eller gått over til 50-50. Da vil barnet få ro en hel uke ...

Anonymkode: b7b18...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...