Gå til innhold

Hvordan få en intelligent og interessant newsfeed på Facebook? Hvilke sider bør jeg følge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg leser på Facebook føler jeg dummere enn før jeg startet. Uansett hvor seriøs en offisiell side på FB virker å være, så viser den seg kun å være full av "virale" søppelsaker. Jeg har lyst til å få en newsfeed som oppdaterer meg på hva som skjer i verden - nyheter, politikk, gode kronikker. På norsk og engelsk. 

 

Har dere noen tips til gode sider?

Anonymkode: 67fa6...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe intelligent ved facebook.

Anonymkode: a736b...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint med en nyhetsfeed som samler nyheter, politikk og kronikker fra forskjellige kilder da. Bruker i FB privat lenger, men følger sider. Men alt er bare viralt ræl. 

Anonymkode: 67fa6...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode tips, men de der "virale" sakene irriterer vettet av meg. "Se hva denne kvinnen på 62 gjorde når hun så katten fanget i treet. Din reaksjon vil forbløffe deg i sin styrke!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper å ha venner som er intelligente og opptatte av aktuelle saker. Jeg jobbet tidligere med organisasjonspolitikk og bekjentskapskretsen er veldig preget av det. Ellers følger jeg mange ulike nyhetssider og forskningssider.

Ser sjeldent click bates eller babybilder i feeden. Jeg ser det er stor forskjell på min feed og samboerens feed, hun følger ingen nyhets- eller forskningssider og har mange mødre på listen.

Anonymkode: b88cd...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper å ha venner som er intelligente og opptatte av aktuelle saker. Jeg jobbet tidligere med organisasjonspolitikk og bekjentskapskretsen er veldig preget av det. Ellers følger jeg mange ulike nyhetssider og forskningssider.

Ser sjeldent click bates eller babybilder i feeden. Jeg ser det er stor forskjell på min feed og samboerens feed, hun følger ingen nyhets- eller forskningssider og har mange mødre på listen.

Anonymkode: b88cd...471

Har lite babybilder i min feed også, og de fleste vennene mine er ressurssterke takk............ Men det er ikke så mange av de som deler noe som helst på Facebook lengre, derfor er newsfeeden min tom med mindre jeg følger noen sider. Derfor vil jeg gjerne at du svarer på hovedinnlegget mitt - HVILKE sider er det du følger på FB? Jeg har forsøkt ulike nyhetssider og forskningssider, men det eneste som dukker opp er clickbait og populærvitenskap.

Anonymkode: 67fa6...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du følge dem på FB? Har du lyst at andre skal se hvor smart du er? Les politikk, historie, naturvitenskap osv på andre sider. Finnes tonnevis av sider som har nyheter innenfor de ulike områdene.

Anonymkode: 7266f...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du følge dem på FB? Har du lyst at andre skal se hvor smart du er? Les politikk, historie, naturvitenskap osv på andre sider. Finnes tonnevis av sider som har nyheter innenfor de ulike områdene.

Anonymkode: 7266f...4ed

Hvorfor ikke følge dem på FB? Når man først har tilpasset feeden sin slik man vil ha den, så er det et veldig greit samlingssted for ting man finner interessant. Det er ikke alt som handler om å vise "hvor smart" man er. 

 

Anonymkode: d2165...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke følge dem på FB? Når man først har tilpasset feeden sin slik man vil ha den, så er det et veldig greit samlingssted for ting man finner interessant. Det er ikke alt som handler om å vise "hvor smart" man er. 

 

Anonymkode: d2165...f37

Bokmerker i browseren er også et fint samlingssted, og de er mindre avhengig av å lage clickbait artikler

Anonymkode: 7266f...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bokmerker i browseren er også et fint samlingssted, og de er mindre avhengig av å lage clickbait artikler

Anonymkode: 7266f...4ed

Fb er veldig greit for de av oss som er inne flere ganger og sjekker feeden, med bokmerker blir det automatisk mer arbeid da man først må ta frem listen, for så å klikke seg inn på hver side. En blir også nødt til å laste listen av bokmerker opp på nett på et vis, for å få tilgang til den fra flere enheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmsforaction- mye aktuelt stoff og gratis dokumentarer. 

Deep green resistance -økologi,natur, globale problemer. 

Avaaz og 350.org -aktuelt om klima,miljø, saker som er verdt å kjempe for. 

Sustainable human- mye interessant intellektuelle oppdateringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...