Gå til innhold

Når skal gamlingene slutte


debatant

Anbefalte innlegg

Utrolig at de eldre totalt overkjører de unge som ønsker å komme inn i arbeidsmarkedet. Smakløst av de gamle på debatten i kveld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, debatant skrev:

Utrolig at de eldre totalt overkjører de unge som ønsker å komme inn i arbeidsmarkedet. Smakløst av de gamle på debatten i kveld.

Helt enig! Generelt sett synes jeg det er utrolig irriterende at vi som er yngre, men likevel ferdig utdannet, må konkurrere på lik linje med de som har så himla mange års erfaring. Når man i visse yrker kvoterer inn folk ut fra kjønn, etnisitet og av og til funksjonshemminger må man jo undres over hvorfor ikke vi som er under 35 år for eksempel, også kunne blitt kvotert inn! Det irriterer meg.

Anonymkode: 2be5f...f7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om?

Anonymkode: fc4b0...6cf

Det er egentlig en kommentar til en ex-professor som klager at den absolutte pensjonsalder i norge i Norge er 72 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Det er egentlig en kommentar til en ex-professor som klager at den absolutte pensjonsalder i norge i Norge er 72 år.

Har du en link?

Anonymkode: fc4b0...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du en link?

Anonymkode: fc4b0...6cf

Debatten som går på nrk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Generelt sett synes jeg det er utrolig irriterende at vi som er yngre, men likevel ferdig utdannet, må konkurrere på lik linje med de som har så himla mange års erfaring. Når man i visse yrker kvoterer inn folk ut fra kjønn, etnisitet og av og til funksjonshemminger må man jo undres over hvorfor ikke vi som er under 35 år for eksempel, også kunne blitt kvotert inn! Det irriterer meg.

Anonymkode: 2be5f...f7d

Kremt! Det er faktisk bruk for eldre i alle yrker og dere unge som ikke får jobb, kan jo bare fortsette å søke jobb!! I tillegg er det faktisk mange eldre som trives i jobben sin og som ikke vil slutte selv om de er pensjonister! Dere unge har det jævlig bra, med foreldre som backer dere i alt dere gjør! Skam dere!!! Og ikke alle eldre har god råd heller har dere tenkt på det???

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg eldre? 52. Næh. 

Særbehandles jeg? Tru'kke det. (Bortsett fra av nabodama, da)

Fatter i grunn ikke hva "debatant" vil med vrøvlet sitt.

Det staves forøvrig debattant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God diskusjon folkens: du er bortskjemt, nei du er. Du er en idiot, nei du er...

Hva med å innse at vi trenger både erfarne og unge i arbeidslivet? Vi har ulike ting å bidra med og kan lære masse av hverandre! 

Og jeg skjønner godt de som ønsker å jobbe lenge når de har fysisk og mental helse til det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte blir eldre særbehandlet?

 

Anonymkode: fc4b0...6cf

Nå gnåler noen på jobbe på bekostningeer av unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, debatant skrev:

De ønsker å jobbe lengere for å behage egoet dems.

Det dummeste jeg har hørt på lenge. Mange unge utdanner seg til ledighet. De velger en utdannelse der det er nesten umulig å få jobb. Yrkesfag er noe flere burde velge og sørge for minst mulig fravær fra skolen. Da et det større sjanse for jobb etter endt utdannelse! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, debatant skrev:

Nå gnåler noen på jobbe på bekostningeer av unge.

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, debatant skrev:

Nå gnåler noen på jobbe på bekostningeer av unge.

Hva mener du egentlig med det?

Anonymkode: fc4b0...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, debatant skrev:

Det er egentlig en kommentar til en ex-professor som klager at den absolutte pensjonsalder i norge i Norge er 72 år.

En skam at ikke eldre kan jobbe så lenge de orker og fungerer tilfredsstillende i sine yrker. Eldre arbeidstagere er ofte langt mer stabile en unge. Som ofte er sykmeldte og ustabile i forhold til og bytte jobber. De eldre har en langt bedre arbeidsmoral en de yngre. Og selvsagt gjelder ikke dette alle. Må jo ta det med her på KG ellers kommer hylekoret frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

De ønsker å jobbe lengere for å behage egoet dems.

Det er hvel fordi man ikke vil gå av med pensjon, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å bli mye diskusjon rundt dette i årene fremover nå som arbeidsledigheten vil øke. Politikerene har i mange år fremlagt et paradoks hvor det blir sagt at nordmenn må regne med å jobbe lenger, mens det samtidig blir spådd at det vil bli færre arbeidsplasser. 

Anonymkode: e594d...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer nok til å bli mye diskusjon rundt dette i årene fremover nå som arbeidsledigheten vil øke. Politikerene har i mange år fremlagt et paradoks hvor det blir sagt at nordmenn må regne med å jobbe lenger, mens det samtidig blir spådd at det vil bli færre arbeidsplasser. 

Anonymkode: e594d...332

Planen er å øke den alminnelige pensjonsalderen til 75 år. Dette er rimelig etter som levealderen øker, og det er nødvendig for å redusere pensjonsutbetalingene.

Anonymkode: cf161...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man lot de eldre få jobbe så lenge de ønsker og klarer, mot at de av oss som mer enn gjerne går av før tiden får lov til det uten å gå gjennom hele NAV-byråkratiet? Hadde mer enn gjerne gitt jobben min til en ungdom mot at jeg fikk minstepensjon, samtidig som Olga på 75 bør få jobbe så lenge hun har lyst og helse. 

Anonymkode: 79257...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Arwen35 skrev:

Kremt! Det er faktisk bruk for eldre i alle yrker og dere unge som ikke får jobb, kan jo bare fortsette å søke jobb!! I tillegg er det faktisk mange eldre som trives i jobben sin og som ikke vil slutte selv om de er pensjonister! Dere unge har det jævlig bra, med foreldre som backer dere i alt dere gjør! Skam dere!!! Og ikke alle eldre har god råd heller har dere tenkt på det???

Foreldre som backer en i alt en gjør? Hva vet vel du om det? Økonomisk sett sluttet mine med oppbacking den dagen de sluttet å få barnetrygd for meg. Dessuten bor de på den andre kanten av landet, så det er ikke mye tilstedeværelse i hverdagen heller. Ja, jeg er ung. Men likevel har jeg stiftet min egen lille familie, og er ferdig utdannet. Vi trives da i jobben vår vi som er noe yngre også.

Anonymkode: 2be5f...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...