Gå til innhold

Gå ned i vekt med vanlig yoga?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal begynne med yoga, men jeg vil holde på med klassisk yoga, ikke sånn voldsomme øvelser der det virker som hovedpoenget er å forbrenne fett. Jeg kommer til å holde på med yoga enten jeg forbrenner fett eller ei, for det er ikke derfor jeg vil begynne. Jeg vil begynne for å "finne litt mer fred" hvis det gir mening, samtidig som jeg får styrket kroppen litt 😊

Det jeg lurer på er jo da om jeg kommer til å merke det på fettprosenten? Hvis jeg gjør akkurat det samme som i dag, spiser akkurat det samme som i dag, men begynner med yoga, kommer jeg til å gå ned i vekt da? Det jeg gjør og spiser nå gjør at jeg ligger stabilt, men hadde ikke blitt lei meg om det forsvant en to-tre kilo! Tenker å holde på med yoga en halvtime-time ca tre ganger i uka.

Anonymkode: 5fcf9...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

" Du forbrant cirka 247.5 kcal Inkludert i resultatet er ditt hvileforbruk på cirka 1 kcal/min "

Det er resultatet jeg fikk fra denne siden.  Så det skal noe til for at du skal gå ned noe særlig med rolig yoga uten å endre på noe annet. Men det kan jo godt hende du blir sterkere og ser bedre ut, helt uavhengig av vekten :)  

Anonymkode: 1bfba...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å bli sterkere og smidigere, men det er tvilsomt at du vil gå ned i vekt av kun yoga. Legg inn et par økter i uken hvor du får opp pulsen skikkelig; løping, sykling, dans eller annet, så vil du nok merke det på vekten. 

Anonymkode: 69ec1...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved min forrige yogaøkt hadde jeg snittpuls på 86 (gjennom en time), 136 kcal forbrent Det er ikke akkurat noe man forbrenner noe særlig på.

MEN, det kan jo være at du matlysten din, søtsug etc, blir mindre. Dersom man føler mer ro er det heller ikke behov for trøstspising. På den måten kan det fungere.

Men som over her, legg gjerne inn noen øker hvor du øker pulsen mer enn ved yoga.

Anonymkode: 94394...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...