Gå til innhold

Hva som er grunnen til dette? Samme fuckfriend i 3 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting. Bestevenninnen min har en kompis som hun har lagt med ofte i snart 3 år. De er vel fuckfriends. Han sier han ikke har følelser, og vil ikke ha et forhold. Likevel er de sammen mye på fritiden, sover sammen, koser, finner på ting etc. 

Er det normalt? Forstår det ikke. Litt redd for at hun snart vil sitte såret tilbake også. Følelser MÅ jo oppstå etter så lang tid, for begge?

Anonymkode: cdfe5...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde akkurat et slikt forhold som du beskriver med min fuckfriend. Noen ganger hadde vi behov for sx, andre ganger kos, i tillegg til at vi var venner. Det var aldri noe mer mellom oss, og begynte vi å date noen så skygget den andre banen utover det som må regnes som vanlig vennskap.

Men selvsagt, man kan jo ikke vite sikkert hva venninnen din (eller vennen hennes) føler. Har du spurt henne?:)

Anonymkode: 8de5e...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde akkurat et slikt forhold som du beskriver med min fuckfriend. Noen ganger hadde vi behov for sx, andre ganger kos, i tillegg til at vi var venner. Det var aldri noe mer mellom oss, og begynte vi å date noen så skygget den andre banen utover det som må regnes som vanlig vennskap.

Men selvsagt, man kan jo ikke vite sikkert hva venninnen din (eller vennen hennes) føler. Har du spurt henne?:)

Anonymkode: 8de5e...03e

Hun er hodestups forelsket. Og har vært det lenge. Nå prøver hun å skjule det, både for han og meg. De hadde vel "praten" sist for 1 år siden, og da skygget han banen litt. Han var ikke klar for forhold. Han kom tilbake igjen etter noen uker, og hun har vel unngått å la han vite om følelsene hennes siden. Men jeg vet hun er redd for å miste han. Men jeg forstår ikke at noen (han) vil ha henne der, vil at hun skal sove over og bryr seg så intenst om henne, uten at det er følelser der. Det må vel være noe? Jeg merker jo hvordan han er når vi alle tre er sammen. Hvordan han er mot henne, prater til henne og slik. Han må jo være livredd forpliktelser eller noe. TS

Anonymkode: cdfe5...7a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ønsker å ha noen han kan ha sex med, kose med, slappe av med uten noen forpliktelser. Og hvorfor skal han ønske å forplikte seg når han likevel får alt servert på sølvfat? 

Det kan godt hende han har følelser for henne, men han ser vel ikke poenget i å gjøre noe offisielt når de uansett gjør alt kjærester gjør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn liker nærhet også, ikke bare sex. Så selv om han ikke er forelsket, så liker han å føle nærhet med et annet menneske som han liker og er trygg på (som en venn)

- dette innlegget ble godkjent av kjæresten min

Anonymkode: 35c81...693

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er hodestups forelsket. Og har vært det lenge. Nå prøver hun å skjule det, både for han og meg. De hadde vel "praten" sist for 1 år siden, og da skygget han banen litt. Han var ikke klar for forhold. Han kom tilbake igjen etter noen uker, og hun har vel unngått å la han vite om følelsene hennes siden. Men jeg vet hun er redd for å miste han. Men jeg forstår ikke at noen (han) vil ha henne der, vil at hun skal sove over og bryr seg så intenst om henne, uten at det er følelser der. Det må vel være noe? Jeg merker jo hvordan han er når vi alle tre er sammen. Hvordan han er mot henne, prater til henne og slik. Han må jo være livredd forpliktelser eller noe. TS

Anonymkode: cdfe5...7a7

Høres ut som Chandler Bing.

Anonymkode: e91eb...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som Chandler Bing.

Anonymkode: e91eb...c5b

Ingen idé på hvem det er. Ts

Anonymkode: cdfe5...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn liker nærhet også, ikke bare sex. Så selv om han ikke er forelsket, så liker han å føle nærhet med et annet menneske som han liker og er trygg på (som en venn)

- dette innlegget ble godkjent av kjæresten min

Anonymkode: 35c81...693

Okei. :) Da får jeg vel bare sitte å vente på at ting skjærer seg, og være der for henne da. Er ikke sånn kjempe imponert over dette ser du, derfor jeg spurte her. Har prøvd å si i fra til henne at jeg er redd hun blir vanvittig såret, men det går liksom ikke inn. Også har jeg tenkt at de skal få finne ut av det selv, for jeg har alltid trodd at han har følelser for henne, men at han ikke tør. Han sier jo selv at han er redd det skal bli kjipt, fordi han jobber så mye og er mye opptatt. At han ikke vil innlede et forhold, og ikke ha tid til henne. Men hun føler jo de er mye sammen, og trenger ikke mer tid enn han allerede gir henne. Så hun har skapt sine egne teorier, og bryter seg selv ned.. 
TS

Anonymkode: cdfe5...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er hodestups forelsket. Og har vært det lenge. Nå prøver hun å skjule det, både for han og meg. De hadde vel "praten" sist for 1 år siden, og da skygget han banen litt. Han var ikke klar for forhold. Han kom tilbake igjen etter noen uker, og hun har vel unngått å la han vite om følelsene hennes siden. Men jeg vet hun er redd for å miste han. Men jeg forstår ikke at noen (han) vil ha henne der, vil at hun skal sove over og bryr seg så intenst om henne, uten at det er følelser der. Det må vel være noe? Jeg merker jo hvordan han er når vi alle tre er sammen. Hvordan han er mot henne, prater til henne og slik. Han må jo være livredd forpliktelser eller noe. TS

Anonymkode: cdfe5...7a7

Da kan det jo hende han holder henne på gress? At han bare avventer i tilfelle noe bedre dukker opp? Eller så er han kanskje ikke i så god kontakt med egne følelser. Tror de bør ta praten på ny, og har ikke noe endret seg i løpet av 3 år så gjør det nok ikke det heller, og det beste for venninnen din er kanskje å trekke seg unna.

Anonymkode: 8de5e...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på en ting. Bestevenninnen min har en kompis som hun har lagt med ofte i snart 3 år. De er vel fuckfriends. Han sier han ikke har følelser, og vil ikke ha et forhold. Likevel er de sammen mye på fritiden, sover sammen, koser, finner på ting etc. 

Er det normalt? Forstår det ikke. Litt redd for at hun snart vil sitte såret tilbake også. Følelser MÅ jo oppstå etter så lang tid, for begge?

Anonymkode: cdfe5...7a7

Det beste er å holde seg unna slike forhold. Man kan bare ende opp å bli alene og såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det jo hende han holder henne på gress? At han bare avventer i tilfelle noe bedre dukker opp? Eller så er han kanskje ikke i så god kontakt med egne følelser. Tror de bør ta praten på ny, og har ikke noe endret seg i løpet av 3 år så gjør det nok ikke det heller, og det beste for venninnen din er kanskje å trekke seg unna.

Anonymkode: 8de5e...03e

Jeg husker at han på fylla en gang fortalte at eksen var veldig slitsom, og at han ikke orker det styret en gang til. Og det tror jeg er hovedgrunnen for at han ikke går videre med venninnen min. Jeg ser jo hvordan de er sammen, ingen kunne sett på de og tenkt at de bare er venner. Det er han som er hennes aller nærmeste, og det vil han være også. Jeg tror du kan ha noe rett i at han ikke har så god kontakt med egne følelser, ellers er han en helt annen enn jeg trodde. Og jeg har blitt nokså godt kjent med han jeg også gjennom disse årene. Han er en fin fyr. Og det er bare henne, og har vært kun henne hele veien. Nei jeg vet ikke. Jeg har prøvd å prate med henne, og hun vet jo selv at hun burde gå. Men hun har vært gjennom mye tøft, og jeg tror ikke hun vet hvordan fortsette uten ham. Han er klippen hennes, og den plassen kan ikke jeg ta heller. Men tusen takk for svar, alle :) TS

Anonymkode: cdfe5...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som din venninne, bare at vi har holdt det gående i 5 år nå. Og ja, jeg var stup forelsket før jeg i det heletatt gikk til sengs med ham, og trodde også han var det i meg. Men vi er fortsatt bare fuckfriends. 

Uansett så har jeg i løpet av denne perioden gått fra stup forelsket, via forelsket til at han nå er min beste venn og min elsker. JEg vet ikke om jeg kunne tenkt meg et forhold om han hadde skiftet mening heller lenger. Men som venn er han uvurdelig. 

 

Jeg antar din venninne er fullstendig klar over at hun kan bli "dumpet" når han finner en annen. Og hun har nok som meg gått utallig runder med seg selv i denne saken. Ikke bland deg oppi dette før du blir spurt. Og vær en god venninne OM hun blir såret når det blir slutt. 

Anonymkode: 3b003...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. august 2016 at 21.00, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg hadde akkurat et slikt forhold som du beskriver med min fuckfriend. Noen ganger hadde vi behov for sx, andre ganger kos, i tillegg til at vi var venner. Det var aldri noe mer mellom oss, og begynte vi å date noen så skygget den andre banen utover det som må regnes som vanlig vennskap.

Men selvsagt, man kan jo ikke vite sikkert hva venninnen din (eller vennen hennes) føler. Har du spurt henne?:)

Anonymkode: 8de5e...03e

Hvis man både er venner, koser og har sex, hvorfor ikke bare bli kjærester? Hva mangler, når man kan føle alle ene?

Anonymkode: 50909...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvordan noen klarer å unngå følelser. Om en dame har pulekompis så holder jeg meg unna på lik linje som om hun har type. Jeg er mann 

Anonymkode: 6295c...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Den 25.8.2016 at 20.56, AnonymBruker skrev:

Bare lurer på en ting. Bestevenninnen min har en kompis som hun har lagt med ofte i snart 3 år. De er vel fuckfriends. Han sier han ikke har følelser, og vil ikke ha et forhold. Likevel er de sammen mye på fritiden, sover sammen, koser, finner på ting etc. 

Er det normalt? Forstår det ikke. Litt redd for at hun snart vil sitte såret tilbake også. Følelser MÅ jo oppstå etter så lang tid, for begge?

Anonymkode: cdfe5...7a7

Han får i pose og sekk.

Det er vel slik at han enten ikke ønsker å forplikte seg til noe mer og ønsker friheten dette medfører, eller er særdeles dårlig på å snakke om følelser.

Det høres ut som et helt vanlig, sunt og kjærlig forhold bortsett fra at de ikke sier høyt at de forplikter seg til hverandre. 

Mange mennesker trenger den tryggheten et forpliktende forhold gir dem, det virker det som om det ikke gjør for knullekompisen for venninnen din... eller kanskje gjør det det?. 

 

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...