Gå til innhold

Er så lei av å høre at jeg er for tynn..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er undervektig, og jeg er fullstendig klar over at jeg har noen kg for lite på kroppen. Men jeg er så sinnsykt lei av å få høre fra andre at jeg er for tynn, at jeg må spise mer, at jeg bare er laget av brusk og bein.. Det er sårende, og det virker som at alle tar friheten til å fortelle meg dette som om det er helt okei.. Venner, familie, kolleager og bekjente. Jeg tenker, er ikke det viktigste at jeg er frisk og sunn? For meg blir det som å fortelle en person at de er for tykk og at de må spise mindre.. Det sårer like mye. 

Den spinkle kroppen min er mitt største kompleks, og jeg har i mange år prøvd å gjøre alt for og legge på meg. Men med en høy forbrenning og gener fra en familie som er veldig tynn, er det ikke så lett. Men jeg kjenner jeg har fått nok. Jeg orker ikke å høre mer fra andre om hvor tynn jeg er, når jeg er fullstendig klar over det selv. Det blir som å få slengt i trynet gang på gang at man ikke har en bra nok kropp..

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, kjente bare et sterkt behov for å få ut litt frustrasjon..

Anonymkode: bf07c...b0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært i samme situasjon selv og det er veldig plagsomt. Begynte bare å svare "synes du det er greit å mobbe andre for hvordan kroppen deres ser ut?". 

Anonymkode: c9605...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon selv. Pleier bare å si at "min vekt har ingen andre noe med" siden jeg spiser sunt og har nok energi selv om jeg har høy forbrenning. Blir jeg irritert nok kan jeg sikkert si noe sånn som "hva er problemet ditt" eller "hvorfor legger du deg opp i hvordan jeg ser ut". Folk flest stopper å si noe da.

Endret av vkt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kommentarer på at jeg var for tynn i mange år. Spesielt fra familie jeg ikke så veldig ofte. Til slutt klikket jeg på dem, og etter det har de holdt kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme, speseilt fra min egen familie. Sa til slutt klart i fra om at jeg ikke kan noe for det og ba dem til og med legge merke til at jeg spiser minst like mye som dem når jeg er på middagsbesøk o.l. De har sluttet å kommentere det nå. Forstår frustrasjonen din godt. 

Anonymkode: 74fcc...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du hjelp av lege til å gå opp i vekt? Har du noen sykdommer som underbygger høy forbrenning? Med mindre du er syk eller har svært mye muskler har du ikke noe mer enn normal forbrenning. Mange tror det er noe som heter høy eller lav forbrenning, men det er en myte. 

Du kan få resept på shaker o.l med mye kalorier i. Da blir ikke vektoppgang noe problem. Men du må faktisk spise mer. 

Anonymkode: b3c83...b22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene. Kanskje jeg skal klikke litt på dem som sier det neste gang, haha. Hvis det faktisk får dem til å slutte.. Jeg bare blir så oppgitt over hvordan det er helt okei å kalle noen "for tynne" (eller stygg-tynn som de indirekte sier), mens å kalle noen feite, ikke er innafor i det hele tatt.. Vi lever i en merkelig verden.

Takk for alle svar.

Ts

Anonymkode: bf07c...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får du hjelp av lege til å gå opp i vekt? Har du noen sykdommer som underbygger høy forbrenning? Med mindre du er syk eller har svært mye muskler har du ikke noe mer enn normal forbrenning. Mange tror det er noe som heter høy eller lav forbrenning, men det er en myte. 

Du kan få resept på shaker o.l med mye kalorier i. Da blir ikke vektoppgang noe problem. Men du må faktisk spise mer. 

Anonymkode: b3c83...b22

Nei, for jeg ser ikke på det som et så stort problem så lenge jeg er frisk og rask. Har aldri vært til lege for vekta mi i det hele tatt, så vanskelig å si om jeg har noe som underbygger høy forbrenning.. Vet bare at hele pappa sin familie er veldig tynne, og at de også har vanskelig for å legge på seg. Det er rett og slett bare genene mine, tror jeg. Fettprosent min og alt annet er normalt. Eneste jeg har fått påvist mangel på, er vitamin B12.

Jeg passer på og få i meg nok mat i løpet av en dag, og tar shaker med høyt kalorinivå. Det hjelper til en viss grad, men det virker til å stoppe opp når jeg har gått opp så og så mange kg.. Og da er det ikke mange kiloene det er snakk om. Prøver da å spise enda mer for å kanskje øke den, men hjelper ikke.

Takk for svar :)

Ts

Anonymkode: bf07c...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for jeg ser ikke på det som et så stort problem så lenge jeg er frisk og rask. Har aldri vært til lege for vekta mi i det hele tatt, så vanskelig å si om jeg har noe som underbygger høy forbrenning.. Vet bare at hele pappa sin familie er veldig tynne, og at de også har vanskelig for å legge på seg. Det er rett og slett bare genene mine, tror jeg. Fettprosent min og alt annet er normalt. Eneste jeg har fått påvist mangel på, er vitamin B12.

Jeg passer på og få i meg nok mat i løpet av en dag, og tar shaker med høyt kalorinivå. Det hjelper til en viss grad, men det virker til å stoppe opp når jeg har gått opp så og så mange kg.. Og da er det ikke mange kiloene det er snakk om. Prøver da å spise enda mer for å kanskje øke den, men hjelper ikke.

Takk for svar :)

Ts

Anonymkode: bf07c...b0a

Det kan være at du har høyt stoffskifte f.eks og det bør behandles i alle fall :) Men hvis du føler deg frisk og har en fettprosent på rundt 20 så er det jo greit. 

Jeg vet om mennesker som får sånne shaker på resept. Selv kjøper jeg ernæringsdrikker på apotek (sånn Fresubin Mini osv), men det blir dyrt i lengden. 

Anonymkode: b3c83...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være at du har høyt stoffskifte f.eks og det bør behandles i alle fall :) Men hvis du føler deg frisk og har en fettprosent på rundt 20 så er det jo greit. 

Jeg vet om mennesker som får sånne shaker på resept. Selv kjøper jeg ernæringsdrikker på apotek (sånn Fresubin Mini osv), men det blir dyrt i lengden. 

Anonymkode: b3c83...b22

Ja, det kan være :) Fettprosenten min er på 21,7, sånn at den skal være høy nok. Føler meg ellers frisk og fin også.

Når jeg tenker meg om, søkte jeg jo faktisk om å få sånne shakere på resept for noen år siden. Haha, hadde jeg helt glemt.. Men det fikk jeg altså ikke, noe jeg syntes var litt rart når jeg er såpass undervektig. Prøvde ernæringsdrikke på apoteket en periode, men er jo som du sier - veldig dyrt, så det har jeg rett og slett ikke råd til i det lange løp.

Ts

Anonymkode: bf07c...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...