Gå til innhold

Frivillig arbeid, pluss på CVn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet med master, men det er ikke like lett å få jobb nå fortiden. Kan det hjelpe å jobbe frivillig med noe som er relevant i forhold til utdannelsen? Er det pluss for fremtidig  arbeidsgivere? 

Anonymkode: 2112c...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig har tid til å fordype deg og bruke mye tid på frivillig arbeid og lederen er villig til å skrive attest og stille som referanse, så har du et sterkt kort på hånden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper, men helst slik at du kan jobbe med organisering og administrative oppgaver for veldedighetsorganisasjonen. Da vil du få erfaring som hjelper deg videre, og arbeidsgivere ser på det som et stort pluss.

Anonymkode: b2447...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet frivillig som tekniker(altså innspilling og redigering på pc i etterkant) og nettjorunalist i en rasio som student. Føler det er veldig greit å kunne  sette det på cv'en. Da får jeg vist at jeg er god på pc og andre tekniske ting uten å måtte skrive "gode datakunnskaper" i nøkkelkvalifikasjonene :P

Anonymkode: 9bd67...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb som lærer (bor i storby hvor de gjerne får 120 søkere på en stilling) fordi jeg hadde jobbet mye frivillig med barn og unge.

Anonymkode: df9a3...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, først og fremst hvis det frivillige arbeidet er relevant for det du vil jobbe med.

Hvis ikke er det sekundært til relevant jobberfaring og/eller utdannelse. Jeg ville primært sett det som et pluss dersom det "fylte inn" tomrom i CVen. Dvs. er man arbeidsledig er den største forskjellen mellom de som gjør ingenting og de som gjør noe.

Anonymkode: 78e84...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev: