Gå til innhold

Hvordan ta opp dette med prioriteringer med kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes dette er litt vanskelig. Vi har gått fra å være samboere til å være i et avstandsforhold, og det er selvsagt en overgang. Det jeg synes er litt vanskelig nå er at om jeg sender en melding f.eks (som jeg gjør et par ganger daglig) tar det 1-5 timer før han svarer. Jeg er heldig hvis jeg får svar innen 1 time. Det er greit nok at han har mye å gjøre og ikke tekster så mye, men han har ikke engang tid til å ringe og snakke med meg i 5-10 min oftere enn sånn tredjehver dag.. Når vi sees så sjelden som hver 5-6 uke har jeg et større behov for kontakt, og jeg tror heller ikke han forstår at det ikke er bra for forholdet å ha så lite kommunikasjon. Hvis jeg ringer føler jeg at jeg bare plager han. Jeg vil ikke at det skal være sånn! I går sendte jeg han sånn 4 meldinger og følte jeg måtte beklage hvis han synes jeg maste på han. Han svarte at det synes han ikke jeg var. 

Jeg orker ikke å ha så lite kommunikasjon som dette, men hvordan ta opp dette uten at det føles ut for han at jeg er storforlangende? Jeg mener det er nok å snakke annenhver dag, men da kan han sette seg ned og faktisk prate med meg ihvertfall 15 min av hans dyrebare tid. Jeg er virkelig ikke så storforlangende, men vil gjerne prate litt med han. 

 

Anonymkode: 3f954...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke storforlangende å forvente at kjæreste skal vise minimal interresse i å kommunisere. Dere kan prøve å sette av faste tider til når dere skal snakke i telefonen. Forklar for han at det er viktig for deg å ha jenvlig kommunikasjon og du føler deg avvist og mindre viktig med den mengden dere har nå. Du kan også forklare han at du føler at du plager han når du ringer. Ikke beklag så mye. Da gir du intrykk av at du mener du gjør noe galt ved å ønske mer kontakt. 

Anonymkode: de480...daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe forhold lenger dette ts. Beklager at jeg sier det.. For å ivareta et forhold så trengs det tid sammen oftere enn hver 6.  uke. Og imellomtiden burde dere ha daglig kontakt, gjerne ringes par ganger om dagen. Og det å få svar etter 5 timer er jo sløvt i seg selv.. Og du også skal få melding først, ikke alltid ta kontakt med han. Hadde nok revurdert dette hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 28729...836

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe forhold lenger dette ts. Beklager at jeg sier det.. For å ivareta et forhold så trengs det tid sammen oftere enn hver 6.  uke. Og imellomtiden burde dere ha daglig kontakt, gjerne ringes par ganger om dagen. Og det å få svar etter 5 timer er jo sløvt i seg selv.. Og du også skal få melding først, ikke alltid ta kontakt med han. Hadde nok revurdert dette hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 28729...836

Vi har bare bodd fra hverandre i 2 uker. Han sender ofte melding først, det er ikke noe med det, og så sender han alltid godnattmelding med hjerter osv. Han ville også skype for 2 dager siden (altså han tok initiativ), og har forklart for meg at det er litt unntakstilstand og at han vil ha bedre tid om 1-2 uker. Vi har vært fra hverandre i mange uker i strekk før, og jeg vet at han bare er en sånn person som ikke er så flink til å tekste osv. 

Vi kan ikke møtes mer enn hver 4-6 uke fordi vi bor veeeldig langt fra hverandre (men om 1 år blir det mye bedre). 

Jeg synes råd som "hadde revurdert dette" som eneste mulige løsning som for dumt. Det er veldig vanlig i langvarige forhold at det er perioder som ikke er perfekte, men det betyr ikke at man skal slå opp hver gang det går litt nedover. Det går alltid oppover igjen. 

Anonymkode: 3f954...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker? Han bor på et nytt sted, sikkert utrolig mye å gjøre akkurat nå i startfasen?

Anonymkode: 5b063...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bare bodd fra hverandre i 2 uker. Han sender ofte melding først, det er ikke noe med det, og så sender han alltid godnattmelding med hjerter osv. Han ville også skype for 2 dager siden (altså han tok initiativ), og har forklart for meg at det er litt unntakstilstand og at han vil ha bedre tid om 1-2 uker. Vi har vært fra hverandre i mange uker i strekk før, og jeg vet at han bare er en sånn person som ikke er så flink til å tekste osv. 

Vi kan ikke møtes mer enn hver 4-6 uke fordi vi bor veeeldig langt fra hverandre (men om 1 år blir det mye bedre). 

Jeg synes råd som "hadde revurdert dette" som eneste mulige løsning som for dumt. Det er veldig vanlig i langvarige forhold at det er perioder som ikke er perfekte, men det betyr ikke at man skal slå opp hver gang det går litt nedover. Det går alltid oppover igjen. 

Anonymkode: 3f954...60a

Synes det er du som bør møte han på halvveien for øyeblikket. Du nevner at han ikke er flink til å tekste, men det virker da som at han strekker seg for å møte deg på halvveien ellers. 

Du snakker om at dere ikke kommer til å se hverandre mer enn hver 4-6 uke, men nå har det bare gått TO uker. La han få komme seg på plass uten mas - kan du ikke støtte han og tenke litt mindre på dine behov? Tenk at du gjør han en like stor tjeneste når du strekker deg litt for han på dette punktet, som han gjør når han tar hensyn til ditt behov.

Se det fra hans side (du har så vidt nevnt noe om hans behov)

Anonymkode: 5b063...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe forhold lenger dette ts. Beklager at jeg sier det.. For å ivareta et forhold så trengs det tid sammen oftere enn hver 6.  uke. Og imellomtiden burde dere ha daglig kontakt, gjerne ringes par ganger om dagen. Og det å få svar etter 5 timer er jo sløvt i seg selv.. Og du også skal få melding først, ikke alltid ta kontakt med han. Hadde nok revurdert dette hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 28729...836

Tenker på samme måte, det er ikke et forhold om man ikke finner en balanse som tilsier at man har kontakt ofte.

Anonymkode: 417e3...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå opptatt er han ikke til å ikke kunne prate med deg i tlf deg 2 ganger daglig og sende litt melding i tillegg. Og jo det er faktisk noe å revurdere når kontakt med sin aller nærmeste skal være så vanskelig og lite og i tillegg knapt treffes. Hadde det vært daglig kontakt med tlfsamtaler osv og møttes slik dere gjør nå i et år fremover så er jo det i seg selv utfordrende for forholdet, men da klarer man å holde ut når man vet at det blir samboerskap igjen om et år. Men tror neppe det blir at dere holder sammen eller får det bra seinere om dere ikke har noe særlig kontakt, i tillegg kan gå 5 timer før han tar seg bryet med å svare, eller at det går flere dager mellom kontakten.  Da hadde jeg tatt en pause og sett neste år om det hadde blitt noe igjen. Hverdagen kan bli ganske tøff med måten dere har det nå. Og det er det samme om det er etter 14 dager eller uker. 

Anonymkode: 28729...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe forhold lenger dette ts. Beklager at jeg sier det.. For å ivareta et forhold så trengs det tid sammen oftere enn hver 6.  uke. Og imellomtiden burde dere ha daglig kontakt, gjerne ringes par ganger om dagen. Og det å få svar etter 5 timer er jo sløvt i seg selv.. Og du også skal få melding først, ikke alltid ta kontakt med han. Hadde nok revurdert dette hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 28729...836

Folk er ulike og har ulikt behov for kontakt.Jeg har selv tilbrakt flere måneder i utlandet et par ganger, og da hatt avstandsforhold med min kjære.

Hadde han forventet at vi skulle snakke sammen flere ganger om dagen hver dag, og ikke skjønt at det er av og til man sitter opptatt med noe og det ikke passer å tekste hele tiden, hadde nok jeg klikket. Det ville for meg føltes "needy" og overvåkende. Jeg har også en type jobb hvor det fort kan være at jeg sitter intensivt og jobber med noe sammen med kolleger i flere timer av gangen. Å ta frem mobilen i en slik situasjon for å sende en privat sms ang noe som strengt tatt ikke haster eller er ekstremt viktig synes jeg er på grensen til frekt og respektløst. At det kan ta 1-5 timer å svare på en sms er i min bok helt normalt. 

Det viktige her tror jeg er at dere snakker sammen om deres behov og kommer fram til hva som fungerer for dere. Hvis jeg skjønner deg riktig, har han nettopp flyttet et eller annet sted. Han har det sannsynligvis hektisk, og det er det viktig at han forteller deg og du faktisk tar inn over deg. Samtidig må han skjønne at du, som antakelig sitter i deres tidligere felles leilighet, full av minner om ham og dere, har mer tid til å kjenne på savnet enn han som er midt oppe i "noe nytt". (Og har jeg misforstått helt, se bort fra dette siste her)

Man kommer ofte langt med åpen og direkte kommunikasjon :)

Anonymkode: 85624...488

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette kan bety tre ting. Pick one.

1. Han er ikke så interessert

2. Han har ikke behov for så mye kontakt, men forsøker å møte deg på halvveien. 

3. Han er veldig trygg på seg selv og dere, i motsetning til 1 og 2.

Anonymkode: 5b063...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe forhold lenger dette ts. Beklager at jeg sier det.. For å ivareta et forhold så trengs det tid sammen oftere enn hver 6.  uke. Og imellomtiden burde dere ha daglig kontakt, gjerne ringes par ganger om dagen. Og det å få svar etter 5 timer er jo sløvt i seg selv.. Og du også skal få melding først, ikke alltid ta kontakt med han. Hadde nok revurdert dette hvis jeg var deg. 

Anonymkode: 28729...836

Virkelig? Så jeg har ikke et forhold jeg da, som ser min Kjære kanskje hver tredje måned? Og som har gått 6 måneder uten å se ham, pågrunn av ufortusette hendelser? :P *ler* Dummeste jeg har hørt på lenge.

Om det kun er gått 2 uker, så ville jeg nok gitt ham litt tid til å komme i orden der han nå bor :)
Send meldinger som du pleier, og si gjerne fra at du syns det er dumt det tar tid å få svar.. Snakk om hva du trenger, vær ærlig og bestemt, men ikke kranglete i stemmen.. Avstandsforhold er vanskelig, men det er mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...