Gå til innhold

Voldum ønsker en ny rettsak sammen med Elden


ElinX0Xpoliti

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir for dumt å sammenligne dette med et lite rykte. Hvis jeg hadde gått fullt ut med navnet ditt og fortalt alle at du voldtok meg, er jeg 100% sikker på at du ikke ville sagt det du nettopp skrev.

Hun har i veldig stor grad ødelagt livene til mennene involvert i denne saken og får null straff for dette, det er ren idioti.

Anonymkode: be193...1d0

Og mennene har ødelagt livet hennes på et helt annet og mye dypere og grovere nivå, hun får noen tusenlapper i erstatning. Guttene får INGEN sympati hos meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir for dumt å sammenligne dette med et lite rykte. Hvis jeg hadde gått fullt ut med navnet ditt og fortalt alle at du voldtok meg, er jeg 100% sikker på at du ikke ville sagt det du nettopp skrev.

Hun har i veldig stor grad ødelagt livene til mennene involvert i denne saken og får null straff for dette, det er ren idioti.

Anonymkode: be193...1d0

De har selv klart å ødelegge for seg, og også i høyeste grad for sine egne familier.

Anonymkode: 8aa22...c4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Juristers jobb er ikke å forsvare det som er blitt gjort, men å forsvare tiltalte mot påtalemakten.
Noen juristers jobb er å få en fellende dom over tiltalte med hjelp av uomtvistelige beviser. 
Dette gjelder straffesaker.

Så de tar ikke skylda på seg for å ha sluppet løs kriminelle med historikk som utgjør en direkte fare for flere alminnelige borgere. Tror du det blir annerledes hvis de som har sluppet dem løs og forårsaket at en uskyldig blir dopet ned og voldtatt har medskyld sammen med de som utførte neddoppingen og voldtekten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
5 minutter siden, Drizzt skrev:

Så de tar ikke skylda på seg for å ha sluppet løs kriminelle med historikk som utgjør en direkte fare for flere alminnelige borgere. Tror du det blir annerledes hvis de som har sluppet dem løs og forårsaket at en uskyldig blir dopet ned og voldtatt har medskyld sammen med de som utførte neddoppingen og voldtekten? 

Man er uskyldig til det motsatte er bevis. Takk og lov for det, for alternativet tilhører diktaturer.

Man kan ikke arrestere og fengsle personer for hva de kanskje vil begå av forbrytelser i fremtiden. (med visse unntak da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Man er uskyldig til det motsatte er bevis. Takk og lov for det, for alternativet tilhører diktaturer.

Man kan ikke arrestere og fengsle personer for hva de kanskje vil begå av forbrytelser i fremtiden. (med visse unntak da).

Jeg skjønner ikke poenget med avsporingen, men mistenker at du gjør det fordi du ikke har argumenter. Les en gang til mitt innlegg og prøv å svare adekvat og uten avsporinger og diverse irrelevante ordtak.

Her snakker vi om skyldige i neddoping med en dødelig dose og voldtekt som følge og om jurister som slipper dem fri tross tidligere historikk med (heldigvis) mislykket forsøk å dope ned andre jenter og dermed utsetter uskyldige for fare for å bli dopet ned og voldtatt. Bør disse juristene ha medskyld med de som dopet ned og voldtok en annen jente etter frifinnelsen? 

Merk at jenta i denne saken har hverken samtykket til å bli dopet ned med en dødelig dose eller å ha frivillig sex med de tre etterpå. 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2Bhonest skrev:

Man er uskyldig til det motsatte er bevis. Takk og lov for det, for alternativet tilhører diktaturer.

Man kan ikke arrestere og fengsle personer for hva de kanskje vil begå av forbrytelser i fremtiden. (med visse unntak da).

Her er det dog uomtvistelige bevis for gjengvoldtekt, og med historikk med liknende adferd fra tidligere må forutsetningene for forvaring på ubestemt tid for alle mennene være til stede. Slike menn bør aldri slippes fri igjen.

Anonymkode: 2cf21...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 2Bhonest
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det dog uomtvistelige bevis for gjengvoldtekt, og med historikk med liknende adferd fra tidligere må forutsetningene for forvaring på ubestemt tid for alle mennene være til stede. Slike menn bør aldri slippes fri igjen.

Anonymkode: 2cf21...f48

Om det hadde vært bevis for det, så ville de blitt dømt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
29 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg skjønner ikke poenget med avsporingen, men mistenker at du gjør det fordi du ikke har argumenter. Les en gang til mitt innlegg og prøv å svare adekvat og uten avsporinger og diverse irrelevante ordtak.

Her snakker vi om skyldige i neddoping med en dødelig dose og voldtekt som følge og om jurister som slipper dem fri tross tidligere historikk med (heldigvis) mislykket forsøk å dope ned andre jenter og dermed utsetter uskyldige for fare for å bli dopet ned og voldtatt. Bør disse juristene ha medskyld med de som dopet ned og voldtok en annen jente etter frifinnelsen? 

Merk at jenta i denne saken har hverken samtykket til å bli dopet ned med en dødelig dose eller å ha frivillig sex med de tre etterpå. 

Må jeg markere teksten din, så du skjønner hva jeg svarer på?

Når jurister ikke klarer på finne bevis som støtter opp om tiltalen, så skal man selvfølgelig gå fri.

Om jurister skal ha medskyld, det setningen finner jeg for barnslig til å kommentere og er ikke verdt en videre diskusjon, da det er selvsagt at de ikke har noen skyld i hva andre gjør etter frifinnelse.

Din siste setning finnes det ingen beviser for som holder i en rettssal. Om hun gikk til sengs med de med en hensikt å kreve erstatting senere kan heller ikke bevises, men det er nå ingen (som jeg har lest) som hevder det heller. Uten noen form for beviser, så er det faktisk like sannsynlig som alt annet som ikke kan bevises.

Merkelig at folk ikke skjønner hva et bevis er for noe.

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Om det hadde vært bevis for det, så ville de blitt dømt for det.

Denne saken er et eksempel på skyldige som går fri. Slike saker er det flere av dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
1 minutt siden, Drizzt skrev:

Denne saken er et eksempel på skyldige som går fri. Slike saker er det flere av dessverre.

Bevis at de er skyldige!

Frem til at bevis foreligger, så er man uskyldig. Uansett hva mobben måtte mene.

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Bevis at de er skyldige!

Frem til at bevis foreligger, så er man uskyldig. Uansett hva mobben måtte mene.

Er det bevist ut over enhver rimelig tvil at jorda går i bane rundt sola?

Bevisene er sterke, men ikke nok til at man kan konkludere 100% sikkert.

Lærebøkene bør omskrives.

"Jorda går muligens i bane rundt sola"

Anonymkode: 61bb6...d76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Om det hadde vært bevis for det, så ville de blitt dømt for det.

Ikke så lenge vi lever i et patriarkat der alt tolkes ut fra mennenes ståsted og der man nekter å godta en misbrukt kvinnes fremstilling av hendelsesforløpet.

Anonymkode: 2cf21...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så lenge vi lever i et patriarkat der alt tolkes ut fra mennenes ståsted og der man nekter å godta en misbrukt kvinnes fremstilling av hendelsesforløpet.

Anonymkode: 2cf21...f48

Kan ikke se noen slike referanser i denne artikkelen.
Er det noe du finner på?

http://www.aftenposten.no/norge/Derfor-kunne-voldtektssaken-i-Hemsedal-ende-med-frifinnelse-601454b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hjelper småpenger mot det å risikere at livet blir ødelagt? Traumet hun opplevde, vil hun måtte leve med for alltid. Skulle hun først få erstatning, måtte beløpet i det minste ganges med 100.

Anonymkode: 2cf21...f48

Etterlatte etter Utøya fikk 200 000, fikk de ikke?

Alvorlig fysisk skadete fikk 250 000 - 300 000.

Dra ut på byen, si jatakk til dop uten å vite hva du får av menn du har møtt like før, røyk hasj og få 300 000 og massiv mediaoppmerksomhet, bli feiret som en heltinne...

Mangler bare eget tv-show nå.

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mippi skrev:

Jojo, men, vi har alle opplevd at andre sprer usanne rykter om oss, ikke sant. Dersom guttene ikke har gjort noe fælt, så er det bare å la det ligge til folk glemmer... Rykter er bare rykter. ;)

 

Legg ut et rykte om at en mannlig venn av deg har voldtatt deg også forteller du han at siden det ikke er sant så er det jo bare et usant rykte han ikke trenger å bry seg om.  Du ser selv hvor dumt dette blir? At du mener at de tre mennene fortjener å bli hengt ut er noe annet enn at usanne rykter ikke er noe å bry seg om. Det første er normativt det andre er et positivt utsagn.

 

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bevist ut over enhver rimelig tvil at jorda går i bane rundt sola?

Bevisene er sterke, men ikke nok til at man kan konkludere 100% sikkert.

Lærebøkene bør omskrives.

"Jorda går muligens i bane rundt sola"

Anonymkode: 61bb6...d76

Man trenger ikke være 100% sikker for å slå fast utover enhver rimelig tvil. Det er jo det som ligger i "rimelig" tvil.

I tillegg er det strengere beviskrav i naturvitenskapen enn i retten. Så om noe er bevist innenfor naturvitenskapen er det i hvert fall bevist i en rettslig sammenheng, men ikke omvendt. Noe kan være bevist rettslig "utover enhver rimelig tvil" uten at det når opp til beviskravene i naturvitenskapen.

 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Kan ikke se noen slike referanser i denne artikkelen.
Er det noe du finner på?

http://www.aftenposten.no/norge/Derfor-kunne-voldtektssaken-i-Hemsedal-ende-med-frifinnelse-601454b.html

Nei, dette er generell erfaring fra norsk strafferett. Den høye raten av frifinnelser i saker der menn er anklaget for seksuelle overgrep mot kvinner er tilstrekkelig dokumentasjon for påstanden min.

Anonymkode: 2cf21...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, ops2 skrev:

Etterlatte etter Utøya fikk 200 000, fikk de ikke?

Alvorlig fysisk skadete fikk 250 000 - 300 000.

Dra ut på byen, si jatakk til dop uten å vite hva du får av menn du har møtt like før, røyk hasj og få 300 000 og massiv mediaoppmerksomhet, bli feiret som en heltinne...

Mangler bare eget tv-show nå.

Jenta er en heltinne som står opp og kjemper for rettferdighet etter å ha opplevd gruppevoldtekt, til tross for den enorme belastningen dette vært for henne gjennom behandlingen i rettsapparatet og i media.

Anonymkode: 2cf21...f48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Summers skrev:

Man trenger ikke være 100% sikker for å slå fast utover enhver rimelig tvil. Det er jo det som ligger i "rimelig" tvil.

Men vet meddommere dette? Mye tyder på at de ikke vet at de må tolke "ut over enhver rimelig tvil" i en rettslig sammenheng.

En prosess som jurister bruker mange år på å lære seg. Meddommere blir altså satt til å gjøre noe de ikke er kvalifisert til å gjøre. En trussel mot rettsikkerheten altså.

Vi vet ikke hvordan meddommere ressonerer når de vurderer bevis, vi er prisgitt argumentasjonen nedskrevet i dommen. Men når den ikke henger på greip, har vi et problem.

Sett en jury med lekfolk til å vurdere bevisene for at jorda går i bane rundt sola, og du vil garantert få en dissens.

 

Anonymkode: 61bb6...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig i denne saken er at nå i ettertid når en kvinne sier hun er voldtat, så må vi være veldig forsiktig. Vi må ikke straffe menn uten skikkelig og ordentlige beviser. Jeg kommer aldri til å tro på en kvinne som sier hun er blitt voldtatt med mindre jeg ser bevisene selv. Det å angre seg i ettertid er ikke voldtekt.

Anonymkode: 494f7...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er viktig i denne saken er at nå i ettertid når en kvinne sier hun er voldtatt, så må vi være veldig forsiktig. Vi må ikke straffe menn uten skikkelige og ordentlige beviser. Jeg kommer aldri til å tro på en kvinne som sier hun er blitt voldtatt, med mindre jeg ser bevisene selv. Det å angre seg i ettertid er ikke voldtekt.

Anonymkode: 494f7...def

Her dreide det seg ikke om anger i ettertid, dette var helt klart en gjengvoldtekt. Kvinner flest vet godt om de har blitt voldtatt eller ei, det er derfor sjelden grunn til å betvile kvinnenes forklaring. Mennene derimot lyver så det står etter, for å redde sitt eget skinn.

Anonymkode: 2cf21...f48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...