Gå til innhold

Festlokale i Arendal


Annie30

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha bryllup i Arendal sommeren 2018 og jeg lurer på om det er noen som har tips til festlokale? Jeg bor ikke der selv, så trenger litt innspill😊 Gjerne ved vannet eller med utsikt til vannet. Jeg har allerede sjekket ut kokkeplassen, Sandvigen fort (utleid allerede😯) og bjellandstrand gård. Har noen hatt/vært i bryllup på kokkeplassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært i bryllup der, men vi prøver å få til en tur på sommerrestauranten der hvert år. Vi liker oss godt der! Kjenner noen som hadde bryllupet sitt der, og de var veldig fornøyde. Bryllupsvals på brygga er jo et minne om en får det til mtp på været... 

Ellers kan det være en idé å sjekke ut Arendal gamle rådhus. Ligger sentralt i den gamle delen av Arendal, på havna.

Hvis du vil ha det på hotell er Tyholmen et populært alternativ. Tangen gård har blitt brukt, men er usikker på om det er gjennom private avtaler, eller om det er lokaler som er til utleie.

Lykke til medplanleggingen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, CC* skrev:

Har ikke vært i bryllup der, men vi prøver å få til en tur på sommerrestauranten der hvert år. Vi liker oss godt der! Kjenner noen som hadde bryllupet sitt der, og de var veldig fornøyde. Bryllupsvals på brygga er jo et minne om en får det til mtp på været... 

Ellers kan det være en idé å sjekke ut Arendal gamle rådhus. Ligger sentralt i den gamle delen av Arendal, på havna.

Hvis du vil ha det på hotell er Tyholmen et populært alternativ. Tangen gård har blitt brukt, men er usikker på om det er gjennom private avtaler, eller om det er lokaler som er til utleie.

Lykke til medplanleggingen!

Tusen takk for svar! Arendal gamle rådhus og Tangen gård skal definitivt sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Strand Hotel ligger på Fevik, er dermed Grimstad kommune, men rett ved grensa. Fantastisk utsikt og nydelig mat.

Anonymkode: e7860...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokkeplassen (Hjemme hos Wenche) er perfekt! Ikke vært der i bryllup, men både i 60-årsdag og gullbryllup. Spiser der minst to ganger hver sommer, bare fordi det er et så bra sted. Utrolig god mat og hyggelig vertskap. Kort vei fra Arendal sentrum med taxi, dersom gjestene skal bo på hotell. 

Bjellandstrand ville jeg ikke anbefalt uansett. For meg er de oppskrytt, ikke spesielt godt mat, vertskapet kan være vanskelige med tanke på egne kaker, og med mindre gjestene holder til i hytter ute på Tromøya så er det et godt stykke fra byen. 

Endret av Grylet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Grylet skrev:

Kokkeplassen (Hjemme hos Wenche) er perfekt! Ikke vært der i bryllup, men både i 60-årsdag og gullbryllup. Spiser der minst to ganger hver sommer, bare fordi det er et så bra sted. Utrolig god mat og hyggelig vertskap. Kort vei fra Arendal sentrum med taxi, dersom gjestene skal bo på hotell. 

Bjellandstrand ville jeg ikke anbefalt uansett. For meg er de oppskrytt, ikke spesielt godt mat, vertskapet kan være vanskelige med tanke på egne kaker, og med mindre gjestene holder til i hytter ute på Tromøya så er det et godt stykke fra byen. 

Enig, men er det mange i bryllup må du i telt og da kan det være uheldig mtp været. Jeg foretrekker fast tak og ikke minst en vei til lokale som er levelig i høyhælte sko.

Anonymkode: e7860...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men er det mange i bryllup må du i telt og da kan det være uheldig mtp været. Jeg foretrekker fast tak og ikke minst en vei til lokale som er levelig i høyhælte sko.

Anonymkode: e7860...c3b

Godt poeng :) Men så har de innmari fine gummistøvler hos Wenche da, som bruden kan bruke for å unngå for å bli våt på beina...  

Endret av Grylet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...