Gå til innhold

Hadde du leid her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekket på finn, les høyere opp. Det elektriske bør oppgraderes etter hvert, men fungerer slik det er pr idag. Er laget av en elektriker, som eier huset. 

Tog til Oslo S? Retningen spiller vel ingen rolle, togtur er togtur, om toget i det hele tatt kommer da. Ikke sjelden jeg har stått i -20 grader på stasjonen og ventet på toget som aldri kom (heia NSB!). Det er forresten ingen varmebu der, så du må kle deg etter været hvis du skal ta toget. 

HUS ligger ute for 5 000 000 - 9 000 000 kr. Leiligheter noe billigere, men så skal jeg ikke selge. 

Leie av leilighet, tilnærmet lik denne og i samme område, 12 000 kr/mnd uten at jeg har gått inn i annonsen

Anonymkode: 79b18...955

35 min kan vel både være på Eidsvoll(billig) og i Asker (dyrt) så jo retning spiller noen rolle for prisen. Det at det er - 20 på togstasjonen er vel det samme hvor du bor? NSB er vel ikke noe bedre et annet sted? Vi må alle kle oss etter været. Jeg skjønner ikke helt hva det har med der du bor nå å gjøre? Virker jo som du har en ganske god deal hvis du leier for halvparten av markedsprisen OG får ha husdyr der.

 

Men for å svare på spørsmålet i HI; Nei jeg kunne aldri tenkt meg å bo 35 min unna Oslo i en 60 kvm. kjellerleilighet, men det kan jo være en god deal om det er det du er på utkikk etter.

Endret av Puny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Hvor er 1 time utenfor da? IKKE HER.

Men jeg leier ikke ut til folk som sier "gokk", så du er ikke aktuell anyways. Hadet på badet, din gamle fotballspiller.

Anonymkode: 79b18...955

Du skrev 1 time utenfor med tog, så da er det 1 time utenfor. Og ta det med ro, med min holdning så hadde jeg ikke leid av deg om det så var eneste mulighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Tror nabokjerringa mi snart tipper 70... 

Det er ikke mye eksos i Nordre Aker, bare kom deg helt til markagrensa. Kultur er det masse av, regelmessig har de rave oppe ved det vannet med demningen. At folk ruser seg bryr jeg meg ikke så mye med. Jeg kan egentlig ikke fordra barn, jeg skulle gjerne hatt et nabolag med landminer forkledd som dukker og bjørnefeller for å avskrekke barn. Jeg vokste opp på Nordre Aker, det var både trygt og godt. Barnehagen jeg gikk i hadde Norges største hage, skolen jeg gikk på var Norges da dyreste barneskole. Du kan ikke sammenligne det med de muggne rønnene de bruker rundt Oslo.

 

Rave :laugh: DET er ukultur, det. Fydda, høres ikke ut som du kunne tenkt deg å leie her da; det er nemlig svært mange barnefamilier her og t.o.m etg. ovenfor har barn. BARN, BARN, BARN overalt. Hvor hen du snur deg. 

Det var faktisk noen narkiser her for 15 år siden. Den ene skøt den andre. Så var det stillt, de har flyttet da så nå bor det noen som liker å gå nakne i stua istedet. Det er mannen som går naken, så lenge ingen skjemmes av det går det vel greit. Jeg har dog sett litt for mye for å si det sånn. Men virker uansett som om jeg undervurderer Det Norske Folk! 
 

Trodde alle skulle avfeie leil. med én gang, jeg.

 

Norges største hage, ikke verst! Hadde dere diplom på veggen? Naturreservat midt i hagen? 

Jeg gikk på en skole som ble kåret til Norges beste et år. Husker det var dritstas. Og læreren sa at vi som gikk der var litt bedre enn alle andre i hele Norge. Ah.. soler meg i glansen ass

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Puny skrev:

35 min kan vel både være på Eidsvoll(billig) og i Asker (dyrt) så jo retning spiller noen rolle for prisen. Det at det er - 20 på togstasjonen er vel det samme hvor du bor? NSB er vel ikke noe bedre et annet sted? Vi må alle kle oss etter været. Jeg skjønner ikke helt hva det har med der du bor nå å gjøre? Virker jo som du har en ganske god deal hvis du leier for halvparten av markedsprisen OG får ha husdyr der.

 

Men for å svare på spørsmålet i HI; Nei jeg kunne aldri tenkt meg å bo 35 min unna Oslo i en 60 kvm. kjellerleilighet, men det kan jo være en god deal om det er det du er på utkikk etter.

For en dyrekjær person må det jo være gull. 

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hummels3 skrev:

Du skrev 1 time utenfor med tog, så da er det 1 time utenfor. Og ta det med ro, med min holdning så hadde jeg ikke leid av deg om det så var eneste mulighet ;)

Åja. trodde jeg skrev 35 min med tog ;) Det tviler jeg på, du! Eller er du uteligger og trives som uteligger? 

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

For en dyrekjær person må det jo være gull. 

Anonymkode: 79b18...955

ja, eller for en som er veldig opptatt av at det skal være landlig rundt en. Kan godt være dette er en god deal for de som ønsker slikt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Puny skrev:

ja, eller for en som er veldig opptatt av at det skal være landlig rundt en. Kan godt være dette er en god deal for de som ønsker slikt...

Alle som bor her tror at de må ha hund, så det er tydeligvis en direkte sammenheng mellom det å bo på landet og det å ville ha dyr. 

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja. trodde jeg skrev 35 min med tog ;) Det tviler jeg på, du! Eller er du uteligger og trives som uteligger? 

Anonymkode: 79b18...955

du skrev 35 min med bil til oslo. Tog tar lengre tid, så det tar vel gjerne 45 min, pluss at man må gå 1km samt vente på toget, så da blir det fint 1 time man bruker på å ta toget inn.

Hadde heller kjøpt meg et telt og lagt meg ute enn å støtte en som svarer slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hummels3 skrev:

du skrev 35 min med bil til oslo. Tog tar lengre tid, så det tar vel gjerne 45 min, pluss at man må gå 1km samt vente på toget, så da blir det fint 1 time man bruker på å ta toget inn.

Hadde heller kjøpt meg et telt og lagt meg ute enn å støtte en som svarer slik :)

Tog tar ikke lengre tid, har du aldri kjørt inn mot Oslo eller? Ett ord: KØØØØØØ

Er man riktig heldig er det 2t kø 

Anonymkode: 79b18...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tog tar ikke lengre tid, har du aldri kjørt inn mot Oslo eller? Ett ord: KØØØØØØ

Er man riktig heldig er det 2t kø 

Anonymkode: 79b18...955

Så du beregner at kjøretiden inn til Oslo er 35 min i rushen? Så da er leiligheten ikke stort mer enn 2-5 km utenfor Oslo eller noe slik?

Endret av Hummels3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hummels3 skrev:

Så du beregner at kjøretiden inn til Oslo er 35 min i rushen? Så da er leiligheten ikke stort mer enn 2-5 km utenfor Oslo eller noe slik?

Nei, ikke i rushen.

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke i rushen.

Anonymkode: 79b18...955

Så du vil beregne kjøretiden med bil inn utenom rushen, men kjøretiden med tog skal beregnes i rushen? Det var nå også en merkelig ting å gjøre synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke jeg, trodde at de fleste leiligheter hadde en høyere standard, samt at man ikke var på utstilling fra mars-oktober. Men takk for svar ;) Hva synes du om prisen, da? 6000/mnd + strøm. 

Anonymkode: 79b18...955

Jeg betaler 4500,- for tilsvarende, men herfra er det en time og 35 min til Oslo. Ellers høres det jo ut som en helt normal leilighet.

Anonymkode: 7c83e...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hummels3 skrev:

Så du vil beregne kjøretiden med bil inn utenom rushen, men kjøretiden med tog skal beregnes i rushen? Det var nå også en merkelig ting å gjøre synes jeg.

Eh, nei. "Ingen" kjører bil inn til Oslo i rushtiden hvis de kan ta toget. Ingen vil seg selv så vondt. Køen starter ikke her, den starter i Oslo. Uansett hvor man kommer fra. 

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler 4500,- for tilsvarende, men herfra er det en time og 35 min til Oslo. Ellers høres det jo ut som en helt normal leilighet.

Anonymkode: 7c83e...19e

Ok! Normal og normal.. håper ikke det for å si det sånn. 

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. "Ingen" kjører bil inn til Oslo i rushtiden hvis de kan ta toget. Ingen vil seg selv så vondt. Køen starter ikke her, den starter i Oslo. Uansett hvor man kommer fra. 

Anonymkode: 79b18...955

No shit sherlock. Poenget er at du ikke kan bruke "35 min å kjøre til Oslo utenom rushtiden" for så å påstå at du bruker mindre tid å gå til togstasjonen, vente på toget, og ta toget. Selv hvis man setter seg på toget samtidig som noen kjører inn mot Oslo utenom rushtiden så vil toget bruke lengre tid enn bilen. Toget vil da bruke rundt 45 min hvis bilen bruker 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hummels3 skrev:

No shit sherlock. Poenget er at du ikke kan bruke "35 min å kjøre til Oslo utenom rushtiden" for så å påstå at du bruker mindre tid å gå til togstasjonen, vente på toget, og ta toget. Selv hvis man setter seg på toget samtidig som noen kjører inn mot Oslo utenom rushtiden så vil toget bruke lengre tid enn bilen. Toget vil da bruke rundt 45 min hvis bilen bruker 35.

Men bilen bruker ikke 35 min, det er kun hypotetisk. Det kommer jo an på hvor fort man kjører, om det er kø, om det er snø eller regnvær, om det er ulykke på veien, når på døgnet man kjører (også utenom rushtiden). Toget bruker helt konsekvent 35 min til Oslo, dersom NSB gjør jobben sin. 

Man kan aldri love noen hvor lang tid det tar å kjøre til et sted da det avhenger av faktorer man ikke kan råde over. Det burde vel selv DU forstå.. ah.. du er så jævlig slitsom ass

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bilen bruker ikke 35 min, det er kun hypotetisk. Det kommer jo an på hvor fort man kjører, om det er kø, om det er snø eller regnvær, om det er ulykke på veien, når på døgnet man kjører (også utenom rushtiden). Toget bruker helt konsekvent 35 min til Oslo, dersom NSB gjør jobben sin. 

Man kan aldri love noen hvor lang tid det tar å kjøre til et sted da det avhenger av faktorer man ikke kan råde over. Det burde vel selv DU forstå.. ah.. du er så jævlig slitsom ass

Anonymkode: 79b18...955

Du skrev selv " 35 min (hvis man kjører bil) utenfor Oslo.", så da må man faktisk kunne bruke din egne hypotetiske situasjon i det man svarer. Når som du har byttet til at det er toget som bruker 35 min til Oslo så vil vel bilen bruke rundt 26 - 28 minutter inn. Dette er selvsagt beregnet utenfor rushtiden, da ditt eget premiss på "bruker 35 minutter til Oslo" også er beregnet utenfor rushtiden.

Men toget bruker ikke 35 min, det er kun hypotetisk. Det kan ha vært en ulykke, feil på signalanlegget, toget kan ha problemer, toget kan være byttet ut med buss.

Så for å slenge din egen drit tilbake til deg:

Man kan aldri love noen hvor lang tid det tar å ta toget til et sted da det avhenger av faktorer man ikke kan råde over. Det burde vel selv DU forstå..ah.. du er så jævlig slitsom ass

Endret av Hummels3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hummels3 skrev:

Du skrev selv " 35 min (hvis man kjører bil) utenfor Oslo.", så da må man faktisk kunne bruke din egne hypotetiske situasjon i det man svarer. Når som du har byttet til at det er toget som bruker 35 min til Oslo så vil vel bilen bruke rundt 26 - 28 minutter inn. Dette er selvsagt beregnet utenfor rushtiden, da ditt eget premiss på "bruker 35 minutter til Oslo" også er beregnet utenfor rushtiden.

Men toget bruker ikke 35 min, det er kun hypotetisk. Det kan ha vært en ulykke, feil på signalanlegget, toget kan ha problemer, toget kan være byttet ut med buss.

Så for å slenge din egen drit tilbake til deg:

Man kan aldri love noen hvor lang tid det tar å ta toget til et sted da det avhenger av faktorer man ikke kan råde over. Det burde vel selv DU forstå..ah.. du er så jævlig slitsom ass

Det er dersom man følger fartsgrensene, dersom det er pent vær og alt er optimalt. Det er DET man tar utgangspunkt i når man snakker om kjøretid fra punkt A til punkt B. Alternativt kan man oppgi kilometer eller mil fremfør minutter eller timer, det er smak og behag. 

Nei, bilen vil ikke bruke kortere tid enn toget, den vil 150% sikkert bruke lenger tid enn toget. Selv om toget er forsinket. 

Togulykker skjer "aldri", sammenlignet med bilulykker. Har du ikke lært deg statistikk og sjanse på skolen, eller? 

Jeg føler ikke at det du skriver tilbake er dritt da du bare byttet ut 1 ord. Prøv igjen.

Anonymkode: 79b18...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...