Gå til innhold

Gaveliste stå på invitasjonen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

vi skal sende ut invitasjoner til bryllup snart 

Jeg lurer på hvor man informerer om gavelistene vi har på glassmagasinet

jeg føler det litt "feil" å skrive det i en invitasjon 

hva er vanlig ?

Anonymkode: 92bd2...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har bare vært i ett bryllup. På invitasjonen stod det ingenting.

Jeg gifter meg straks, og opplever at veldig, veldig mange spør om hva vi ønsker oss. Og ikke godtar at vi sier spør x, hen har ansvaret for alt av gaver. Sånn sett har jeg tenkt at jeg skulle ønske det stod på invitasjonen.

Vi hadde det ikke på den, fordi vi følte det ble feil. Det er ingen krav å få gave, og vi ønsket ikke å gå det plass på invitasjonen. Her på forumet er det også de som har skrevet om folk som hadde kontonummer skrevet på invitasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev ingenting i invitasjonene, men når noen spurte, ga vi beskjed om hvor vi hadde liste. Det funket fint for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la ved et ark med praktisk informasjon, der mener jeg vi også skrev at vi hadde gaveliste på xxxxx. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt ufint.  De fleste gjestene spør kanskje hva dere ønsker dere og da kan dere henvise til lista.  Mange gjester spør også forlovere, foreldre og toastmaster om hva brudeparet ønsker seg, så sørg gjerne for at disse vet om gavelista...  Generelt er jeg usikker på hva jeg synes om gaveliste, men det er en annen diskusjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er ufint eller rart. I bryllupene jeg har vært invitert har det fulgt med et ark med praktisk informasjon til invitasjonen der det har vært opplyst hvilken butikk gavelisten er. Selvfølgelig ønsker man seg noe til bryllupet og alle gir jo gave (i hvert fall de fleste?) så det burde være helt innafor å opplyse om det. Pass heller på å ha ønsker i alle prisklasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det bør stå på invitasjonen, du bør heller opplyse om det dersom noen spør. 

Anonymkode: 069d7...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...