Gå til innhold

Pusen vår ble påkjørt


happy1

Anbefalte innlegg

Fant den ene pusen vår påkjørt tidlig på morgenen i dag. Har opplevd det en gang før, og det er helt grusomt. Det verste var at han/hun som hadde kjørt på henne bare hadde latt henne ligge i veien. Jeg vet jo så klart at uhell skjer fort, det er ikke akkurat lett å unngå når en katt løper ut i veien foran bilen. Men jeg syntes allikevel personen kunne ha stoppet for å sjekke hvordan det gikk med henne. Og at hvis hun døde momentant, lagt henne i grøfta i det minste, i stedenfor å la henne ligge i veien. I tillegg har tydeligvis flere biler truffet henne etterpå. Hvorfor er det ingen som stopper? Hvordan har de hjerte til å bare la et dyr ligge i veien i flere timer (til tross for at det er dødt)? Dette er på en veldig rolig landevei, så er absolutt ikke noe problem å stoppe her for å sjekke katten.

Merker bare at jeg blir så oppgitt over hvordan folk behandler dyr noen ganger. Som sagt, jeg vet jo at uhell skjer. Det som irriterer meg mest er at personen bare lot henne ligge der i veien. Får så fryktelig vondt av den lille pusen min, og håper så inderlig at hun i alle fall døde fort, så hun ikke måtte ligge der å lide. Har allerede grått i flere timer. Hun har kattunger på 9 uker i tillegg.. De er såpass store nå at de har begynt og spise kattemat, men får så vondt av de. De er jo egentlig fremdeles for små til å miste mammapusen sin.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare gi deg en :klem:forferdelig å høre.. Har puser selv og akkurat dette er grunnen til at mine puser er innepuser.. Aldri i verden om jeg hadde orket å finne de sånn.. 

Anonymkode: 45cba...213

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit nøyaktig hvordan du har det. Mistet min kjære pus til trafikken. Han hadde gått langt unna der vi bodde (holdt seg alltid rundt huset) så jeg lurer på den dag i dag hva han holdt på med. Han ble begravd sammen med yndlingsleken sin 💔 

 

Å hvis du som mener vi er misshandlere osv fordi vi slipper ut katter skulle dukke opp i denne tråden (også) for å spre kvalme, drit å dra. 

Anonymkode: ee6a1...a52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har svart, setter veldig stor pris på det! :klem: 

Kattungene hennes har det bra, men er redd de kommer til å begynne og mjaue etter henne om en stund. Savner henne så utrolig mye allerede!

Skal ha en kattebegravelse for henne når lillebroren og lillesøsteren mine kommer hjem fra skolen. Gruer meg veldig til de får vite det. Hele familien er så glad i pusen, så er absolutt ikke lett.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det hende at de ikke har sett katten / merket at de kjørte over den, siden ingen har flyttet den ut av veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trist, men sånne uhell kan skje :( Det er ikke sikkert vedkommende som kjørte på pusen er klar over det selv en gang. Det hender vel at man ikke merker at man gjør det, spesielt i tilfellene hvor pusen blir liggende i veien, - uten at noen flytter den derfra. Men det er jo bra at du fant pusen i det hele tatt, ikke alle finner pusen sin selv om den har blitt påkjørt. Legger man en pus i grøfta, istedenfor å ta den til dyrlegen, - så kan jo ville dyr komme og spise den...vet om ei som kjørte på en katt, i 70 km/t. Det hun gjorde var å stoppe, slå ihjel den fortsatt levende pusen, for så å legge den lengre inn i terrenget, slik at villdyrene kunne spise den. Dette er jo helt hjerterått, og det verste er jo at hun har katt selv :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så trist. Begynner å gråte litt sev når jeg leser slike ting. 

Sender deg en klem :klem:

Anonymkode: 4ad83...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig trist å høre :( Sender deg en god klem og varme tanker. Må være grusomt å oppleve noe slikt :( 

Anonymkode: e7204...9d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist :klem: Jeg liker å tro at folk ikke legger merke til at de kjører på katter, og at de som eventuelt kommer forbi senere rett og slett ikke ser de. 

Jeg opplevde selv å finne en påkjørt katt på en trafikkert vei for ikke så lenge siden, det var midt i rush-tiden og det var tydelig at alle så katten da de svingte til siden for å unngå å kjøre på, men bare 1 person stoppet og kontaktet politiet for råd. Desverre var det ikke noe vi kunne gjøre for katten annet enn å levere den til dyrlege. En veldig trist opplevelse, må være enda verre når det er ens egen katt man finner på den måten. En veldig fattig trøst får være at en vet hva som er skjedd, og ikke at pus plutselig er borte og en aldri får vite hva som har hendt :icon_frown:

Mange varme tanker til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som akkurat klarte å bremse unna min pus. De bare tutet og dro, sykt at folk ikke sier ifra! Broren min har kjørt på en katt og sier at man merker det godt... Håper pusebebiene klarer seg <3 klem til dere alle

Anonymkode: e0a5d...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt at ungene er såppas store at de overlever uten mor. Problemer som kan oppstå er jo at de ikke har lært alt ved å være katt enda, noe som kan hemme utviklingen litt i form av at de blir mer rampete osv. Men de klarer seg :) 

Anonymkode: ee6a1...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et av mine verste mareritt! Føler så med deg! Kjæledyr blir familiemedlemmmer de og! Jeg synes det er så uverdig å bare la dyr ligge langs vegen på den måten. Har flere ganger stoppet og lagt døde dyr unna. Var en rev som lå midt i vegen en gang, måtte bare stoppe og bære den unna selv om jeg viste den kunne ha skabb... Han han var stivfrossen og jeg la han på snøkanten, stakkars pene reven! Håper det går bra med deg og kattungene dine! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese, ts :( Vil sende deg en :hug: Jeg er helt enig med deg. Folk kan stoppe, spesielt på lite traffikkerte veier. Har selv lagt noen dyr til side. Det er så hjerteskjærende å se dem bare ligge der. Måtte pusen få hvile i fred:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem! Dette er min største frykt :(

 

Kjører man på et dyr skal man selvfølgelig ta det med til dyrlegen/falken/politi. De kan sjekke om dyret har chip og kontakte eiere. Eller ha informasjon hvis fortvilte eiere ringer etter å ha mistet et dyr. Oppfordring til alle!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Dette er akkurat hva som skjer altfor ofte med katter. Om eiere hadde HOLDT DE INNE, BRUKT BÅND når trafikkerte veier I nærheten så hadde katter sluppet å dø I enorm lidelse.

 Fælt for deg TS,  lei på dine vegne.  Vet også at TS er vokst opp I denne ukulturen I Norge der katter nesten ALLTID blir sendt ut uansett, så ikke henne personlig jeg angriper. Men jeg angriper uforstanden, forakten for katters liv,  deres verd!

Folk fra andre land får ofte sjokk når de ser hvordan folk flest behandler katter. Kun de mest ressurssvake fra de fleste andre steder som ter seg slik flesteparten av nordmenn gjør mht kattehold.  Det skjærer inn I sjelen å vite hvor fælt mange katter dør,  18 år før tiden,  blir dumpet osv.

Anonymkode: 2bdaa...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...