Gå til innhold

Fortsatt positiv eggløsnings test (ovitrelle)


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei jeg tok ovitrelle på lørdag 23:15. Ble inseminert mandag 11:15. Jeg tok eggløsnings test idag morges og den er fortsatt veldig positiv. Hvordan kan det være mulig at jeg fortsatt har eggløsning? Kan det være pga ovitrellen? Har ikke egget blitt slppet enda? Håper noen kan svare meg 😊

 

Hilsen Ayesh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke eggløsning, det er Ovitrelle som lurer deg. Ovitrelle inneholder HCG, som rent strukturelt er veldig likt LH, som EL-tester slår ut på. Man kan derfor ikke bruke EL-tester etter man har tatt Ovitrelle fordi de blir falsk positive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Muffin skrev:

Det er ikke eggløsning, det er Ovitrelle som lurer deg. Ovitrelle inneholder HCG, som rent strukturelt er veldig likt LH, som EL-tester slår ut på. Man kan derfor ikke bruke EL-tester etter man har tatt Ovitrelle fordi de blir falsk positive. 

Takk Muffin for at du svarte :-)

Hvis Ovitrelle inneholder HCG vil det si at graviditetstesten vil også slå ut positiv hvis jeg skulle ha tatt den nå?

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ayesh skrev:

Takk Muffin for at du svarte :-)

Hvis Ovitrelle inneholder HCG vil det si at graviditetstesten vil også slå ut positiv hvis jeg skulle ha tatt den nå?

 

Ts

Det stemmer! Så om du har billigtester liggende går det an å ta en på morgenen hver dag til den blir negativ - da vet du at ovitrelle er ute av kroppen. Når du da tar graviditetstest igjen på testdato vet du at det er en reelt om du får positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Muffin skrev:

Det er ikke eggløsning, det er Ovitrelle som lurer deg. Ovitrelle inneholder HCG, som rent strukturelt er veldig likt LH, som EL-tester slår ut på. Man kan derfor ikke bruke EL-tester etter man har tatt Ovitrelle fordi de blir falsk positive. 

Takk Muffin for at du svarte :-)

Hvis Ovitrelle inneholder HCG vil det si at graviditetstesten vil også slå ut positiv hvis jeg skulle ha tatt den nå?

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, miore skrev:

Det stemmer! Så om du har billigtester liggende går det an å ta en på morgenen hver dag til den blir negativ - da vet du at ovitrelle er ute av kroppen. Når du da tar graviditetstest igjen på testdato vet du at det er en reelt om du får positiv test :)

Takk for svaret. Det var fint at jeg fikk vite dette at ovitrelle inneholder HCG ellers hadde jeg bare jublet uten å vite at testen er falsk positiv

 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Thursday, August 25, 2016 at 11.19, miore skrev:

Det stemmer! Så om du har billigtester liggende går det an å ta en på morgenen hver dag til den blir negativ - da vet du at ovitrelle er ute av kroppen. Når du da tar graviditetstest igjen på testdato vet du at det er en reelt om du får positiv test :)

Hei tok en eggløsningstest nå. Den er fortsatt knall positiv. Har ikke begynt å ta g test enda. Håper jeg får g test i posten i dag

 

Ayesh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ayesh skrev:

Hei tok en eggløsningstest nå. Den er fortsatt knall positiv. Har ikke begynt å ta g test enda. Håper jeg får g test i posten i dag

 

Ayesh

Det er jo en uke siden du ble inseminert. Kanskje du er gravid? Ta en g test Idag hvis du kan. Lykke til!

Anonymkode: 6c7a2...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en uke siden du ble inseminert. Kanskje du er gravid? Ta en g test Idag hvis du kan. Lykke til!

Anonymkode: 6c7a2...291

Ååååå❤❤❤❤ det vil jeg gjerne 😊

Men fertilitetssenteret sa til meg at jeg må teste 8 sep. Så kan hjemmetest fortelle så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovitrelle kan såvidt jeg husker henge i i opptil 10 dager og kan derfor gi pos utslag på g.test  anbefaler deg å ikke teste før i alle fall.  Se felleskatalogen for eksakt dager ovitrelle kan henge i. 

Jeg fikk svakt positiv etter 8 dager, men det viste seg å være ovitrelle. 

Anonymkode: b7496...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ovitrelle kan såvidt jeg husker henge i i opptil 10 dager og kan derfor gi pos utslag på g.test  anbefaler deg å ikke teste før i alle fall.  Se felleskatalogen for eksakt dager ovitrelle kan henge i. 

Jeg fikk svakt positiv etter 8 dager, men det viste seg å være ovitrelle. 

Anonymkode: b7496...8d7

Imorgen er det 10 dager siden jeg tok ovitrelle. Etter det kan jeg stole på testene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ayesh skrev:

Imorgen er det 10 dager siden jeg tok ovitrelle. Etter det kan jeg stole på testene?

Sjekk felleskatalogen på nettet der vil du finne ut eksakt dager. 

Anonymkode: b7496...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk felleskatalogen på nettet der vil du finne ut eksakt dager. 

Anonymkode: b7496...8d7

Det står 10 dager i felleskatalogen også😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ayesh skrev:

Det står 10 dager i felleskatalogen også😀

Jeg ville ikke stolt på en test ennå. Vent minst 2-3 dager til så er du sikker på at det ikke er otrivellen. Jeg ville forsåvidt ventet til testdato for å unngå positiv test pga kjemisk.. 

Anonymkode: de09b...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk felleskatalogen på nettet der vil du finne ut eksakt dager. 

Anonymkode: b7496...8d7

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke stolt på en test ennå. Vent minst 2-3 dager til så er du sikker på at det ikke er otrivellen. Jeg ville forsåvidt ventet til testdato for å unngå positiv test pga kjemisk.. 

Anonymkode: de09b...611

Hva betyr egentlig kjemisk graviditet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Ayesh skrev:

Hva betyr egentlig kjemisk graviditet??

Positiv test fordi du bruker kjemiske midler/medikamenter.  Dermed får du falsk positiv test.

Anonymkode: e5cb9...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv test fordi du bruker kjemiske midler/medikamenter.  Dermed får du falsk positiv test.

Anonymkode: e5cb9...6f7

Nei. Kjemisk graviditet er at er befruktet egg så vidt fester seg og kroppen produserer derfor HCG i et kort øyeblikk. Vanligvis merker man ikke kjemiske graviditeter med mindre man tester tidlig.

Anonymkode: 75918...ac4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk er når egget kun streifer borti, sånn at det slår litt ut på hcg-nivå. Men egget fester seg aldri. Ved tiddlig abort så har egget festet seg, men faller bort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...