Gå til innhold

Unner du deg ting du egentlig ikke tåler? En gang i blant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endel matvarer jeg ikke tåler, men som jeg elsker! Så jeg har ikke spist denne retten på sikkert 4 år! Men har savnet smaken og unnet meg dette i dag. Maten inneholder egg, som er min verste fiende! Nå sitter jeg her da, med magesmerter, tørr i munn, hodepine og smerter i ledd/muskler.

Mem jeg syns faktisk det var verdt det. Det var så godt!

Flere som i blant spiser ting de ikke burde??

Anonymkode: b4037...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laktose. Ikke så alvorlig, men må ta 4-5 dopauser under måltidet(med tilhørende dehydrering og hodepine). Det er biffmiddager med god, hjemmelaget sus av forskjellig slag som gjør utslaget her.

Anonymkode: 4dfb3...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is! Ben&Jerry Strawberry cheesecake! Har melkeallergi, så unngår så og si alltid melkeprodukter. Men er innmari svak for den isen, så hvis det er en søndag og jeg har null planer så blir det av og til ei skål av denne isen. Vet at resten av dagen vil gå med på å sitte på do, men jaggu er det verdt det! 

Jeg unner meg dog aldri skalldyr. Rett og slett pga jeg kan dø av det. 

Men litt (skikkelig) magesjau går greit av og til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endel matvarer jeg ikke tåler, men som jeg elsker! Så jeg har ikke spist denne retten på sikkert 4 år! Men har savnet smaken og unnet meg dette i dag. Maten inneholder egg, som er min verste fiende! Nå sitter jeg her da, med magesmerter, tørr i munn, hodepine og smerter i ledd/muskler.

Mem jeg syns faktisk det var verdt det. Det var så godt!

Flere som i blant spiser ting de ikke burde??

Anonymkode: b4037...298

Nei. For hvis det er noe jeg ikke tåler, så tåler jeg det ikke. Det vil si at kroppen skrur seg av. 

Jeg unner meg selv ikke sykehusopphold m.a.o :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er diabetiker type 1 og unner meg et kakestykke eller to et par ganger i måneden. Har ingen problem med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får diare og sterke magesmerter hvis jeg spiser iskrem eller jordbær og fløte. Jeg gjør det innimellom likevel, for jeg glemmer det etter å ikke ha spist det på noen måneder. Og så håper jeg at jeg skal holde meg til en liten bit. Når magesmertene først begynner (noen timer etter inntaket) så bare hiver jeg i meg resten av isboksen også, for da vet jeg at natten allerede er ødelagt :P 

Anonymkode: 36410...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har IBS og laktoseintoleranse. Magen er ikke spesielt glad i feit eller sterk mat men av og til må jeg bare selv om jeg flyr på do i flere timer etterpå :P men heldigvis tåler jeg is! jeg spiser et bittelite bløtkakestykke hvis det serveres men da helst når jeg er hos folk som kjenner problemet. Så om det lukter død på toalettet etterpå så bryr de seg ikke 😂 

Anonymkode: f7147...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får diare og sterke magesmerter hvis jeg spiser iskrem eller jordbær og fløte. Jeg gjør det innimellom likevel, for jeg glemmer det etter å ikke ha spist det på noen måneder. Og så håper jeg at jeg skal holde meg til en liten bit. Når magesmertene først begynner (noen timer etter inntaket) så bare hiver jeg i meg resten av isboksen også, for da vet jeg at natten allerede er ødelagt :P 

Anonymkode: 36410...8ea

Sånn er det med meg å (men med annen mat) 😂 Har jeg først begynt så er det bare å fortsette for det blir hverken værre eller bedre av at jeg stopper 😂

Anonymkode: f7147...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for da hovner jeg opp i hals og rundt munnen. Og det klør og da klør jeg til jeg blør..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere venner som reagerer på melk som da elsker ost eller sjokolade. Det er så mange rare steder de har fått akutt diare. 😜

Anonymkode: b4037...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...