Gå til innhold

mamma reiser når eg er vekke


Jente 01

Anbefalte innlegg

hei:)eg skal på klassetur den 5 september og da begynnte moren min og storesøstra mi å snakke om di skulle ta seg ein tur til ibiza eller frankrike og de vil ikkje eg at hun skal gjøre, det kan høre litt egoistisk ut men eg absolutt hatar det når mamma reiser sjølv om eg er vekke og kommar ikkje til å se henne alika vell men eg er redd for henne og mamma er ein dame som liker fest og de kommar hun såklart til å fare på der og eg er rett å slett redd for henne. foreldrene mine er skilt og er 100% med mamma for det er der eg trivst best og de e mamma som "beskytter meg og tar vare på meg og pappa har vert utro mot henne (derfor dei skilte seg og ein rekke andre årsaker) å eg er skikkeli mammadalt. og eg veit ikkje kva eg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Jente 01 skrev:

hei:)eg skal på klassetur den 5 september og da begynnte moren min og storesøstra mi å snakke om di skulle ta seg ein tur til ibiza eller frankrike og de vil ikkje eg at hun skal gjøre, det kan høre litt egoistisk ut men eg absolutt hatar det når mamma reiser sjølv om eg er vekke og kommar ikkje til å se henne alika vell men eg er redd for henne og mamma er ein dame som liker fest og de kommar hun såklart til å fare på der og eg er rett å slett redd for henne. foreldrene mine er skilt og er 100% med mamma for det er der eg trivst best og de e mamma som "beskytter meg og tar vare på meg og pappa har vert utro mot henne (derfor dei skilte seg og ein rekke andre årsaker) å eg er skikkeli mammadalt. og eg veit ikkje kva eg skal gjøre

Din mor må selvfølgelig få lov til å reise alene, både når du er hjemme og kanskje spesielt når du selv er borte for da vet hun at du er tatt vare på. 

Det er ikke sunt for noen av dere at du skal tenke slik som dette...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et øyeblikk siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Din mor må selvfølgelig få lov til å reise alene, både når du er hjemme og kanskje spesielt når du selv er borte for da vet hun at du er tatt vare på. 

Det er ikke sunt for noen av dere at du skal tenke slik som dette...

det veit eg godt men de er veldi vanskelig å eg hatar fly og da blir eg jo tusen ganger så redd for henne og eg veit at fly ikkje er farli men eg er bare redd og vil virkeli ikkje at hun skal reise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jente 01 skrev:

 

det veit eg godt men de er veldi vanskelig å eg hatar fly og da blir eg jo tusen ganger så redd for henne og eg veit at fly ikkje er farli men eg er bare redd og vil virkeli ikkje at hun skal reise

Fordi hun skal reise med fly og du har flyskrekk?

Anonymkode: 376ca...eb7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jente 01 skrev:

 

det veit eg godt men de er veldi vanskelig å eg hatar fly og da blir eg jo tusen ganger så redd for henne og eg veit at fly ikkje er farli men eg er bare redd og vil virkeli ikkje at hun skal reise

Da er dette noe du må jobbe med, for det fungerer ikke for noen av dere. Enten må du være redd for moren din, eller så må moren din innskrenke livet sitt pga deg, og det er ikke riktig. Kanskje du kan ta en prat med moren din? Eller kanskje helsesøster på skolen? Dette er en form for angst som du kan få hjelp for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

2 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Da er dette noe du må jobbe med, for det fungerer ikke for noen av dere. Enten må du være redd for moren din, eller så må moren din innskrenke livet sitt pga deg, og det er ikke riktig. Kanskje du kan ta en prat med moren din? Eller kanskje helsesøster på skolen? Dette er en form for angst som du kan få hjelp for.

eg har snakket med moren min om dette men hun blir bare sur på meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jente 01 skrev:

 

det veit eg godt men de er veldi vanskelig å eg hatar fly og da blir eg jo tusen ganger så redd for henne og eg veit at fly ikkje er farli men eg er bare redd og vil virkeli ikkje at hun skal reise

Hei. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Dette er et veldig usunt forhold, og det virker som at du har relasjonsproblemer. Har du gjerne følt at du har måttet beskytte mammaen din og? Jeg tenker at du bør absolutt få terapi for dette, for det er jo en angst du har. Angst for og bli forlatt av din mor på en måte. Og det er vondt og vanskelig og leve med, og du vil få problemer med andre relasjoner/forhold senere i livet. Håper du får hjelp for dette og at du selv innser det. Klem til deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jente 01 skrev:

 

eg har snakket med moren min om dette men hun blir bare sur på meg 

Ja, det kommer jo an på hvordan du legger det fram. Hvis du egentlig bare krever at hun ikke skal gjøre ting du er redd for, så kan jeg skjønne henne. Dette har med din redsel/angst å gjøre - det er dette som må endres (ikke moren din). Så kanskje kan helsesøster være riktig sted å snakke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Hei TS. Jeg antar du er ganske ung (tenåring) og selv om du er "mammadalt" slik du sier det, så er det viktig at du unner din mor litt ferie og avbrekk fra hverdagen også. Din mor er mer enn "bare" din mor. Hun er også et menneske som må få mulighet til å ha opplevelser og et liv "utenfor" rollen som kun mor til sine barn. Forsøk å forestill deg hvor godt det blir for mammaen din å ligge på stranden, bade i havet, slappe av og sole seg. Forsøk å se for deg alt det positive, Både med din såvel som din mor sin tur. Lykke til :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sh999 skrev:

Hei. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Dette er et veldig usunt forhold, og det virker som at du har relasjonsproblemer. Har du gjerne følt at du har måttet beskytte mammaen din og? Jeg tenker at du bør absolutt få terapi for dette, for det er jo en angst du har. Angst for og bli forlatt av din mor på en måte. Og det er vondt og vanskelig og leve med, og du vil få problemer med andre relasjoner/forhold senere i livet. Håper du får hjelp for dette og at du selv innser det. Klem til deg.

Seperasjonsangst var det jeg skulle frem til😊 les litt om det, kanskje du kjenner deg litt igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Ps: synes også folk overdriver massivt med å diagnostisere TS med angst og foreslå terapi. Det er faktisk ikke så unormalt med ei tenåringsjente som er mammadalt og gruer seg når hun tenker på at mor skal ut å reise uten henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi er alle redde for at noko skal skje med dei me er glad i, men vanlegvis er det ikkje noko me tenkjer på kvar dag. Du er spesielt redd for at noko skal skje med mamma no når ho reiser og du ikkje er saman med ho. Det forstår eg kjempegodt :)

Du må prøve å snakke med mamma på ein roleg måte. Forklar henne at du synes det er vanskelig at ho reiser, spesielt på fly, fordi du er veldig redd for at det skal skje noko fælt. Men så må du vere flink og respektere at mamma kjem til å seie at ho VIL reise, for det er godt for vaksne å få ein liten ferie dersom dei har mulighet til det.

Prøv å lage ein avtale med mamma at de ringer til kvarandre kvar morgon og kveld, for eksempel klokka 10 og klokko 19 sånn at du får høyre at alt går bra. Og så er det jo kjekt å fortelle om at det kjekke du opplever på klassetur òg! :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

d

eg vil rett og slett at hun ikkje skal reise, eg vil ikkje ha det sann:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din mor skal sitte hjemme med hendene i fanget til du kommer hjem igjen? Det er nok større kjangse for å bli skadet i trafikken en i en flyulykke ;) En lykkelig mor, er en god mor. (som regel)

Anonymkode: 17f04...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...