Gå til innhold

Ja..hvor fort begynner kroppen å spise sitt eget lager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei igjen, beklager dette men tråden min ble stengt fordi jeg formulerte meg litt feil. Jeg sulter meg ikke, men jeg kan bli sulten ila arb.dagen og etter jobb på vei hjem..og etter trening. Står det stille denne lille tiden eller spiser kroppen av lageret allerede da? Jeg er 178 og veier 58. Mamma er 183 og 107 cm rundt hofta. Jeg er 94 cm. Jeg er 25 år, hun er 53. Jeg er redd for å bli større i formene mine. Har vel fått litt alderskrise. Kroppen er liksom ikke en ungdom lenger. Og jeg bruker målebåndet etter jeg har spist. Det irriterende at når jeg spiser bare såkalt sunn mat kan jeg gå ned noe. Smelter jeg sjokolade og heller kutter et måltid over noen dager er jeg tilbake på 95 cm med en gang. Men blir ikke større over det. 

Anonymkode: 2bb4d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen bruker kontinuerlig energi, enten fra maten du nettopp har spist eller fra opplagret fett. Det blir da hipp som happ. Men du er undervektig og burde søke hjelp for spiseforstyrrelser. Du er ikke noen "ungdom" når du er 25, du er en ung voksen kvinne og skal ha kvinnelige former. Det er naturlig at du ligner mer og mer på din mor. Det er også sannsynlig at denne tråden blir stengt. Så, søk hjelp med en eneste gang. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringle skrev:

Kroppen bruker kontinuerlig energi, enten fra maten du nettopp har spist eller fra opplagret fett. Det blir da hipp som happ. Men du er undervektig og burde søke hjelp for spiseforstyrrelser. Du er ikke noen "ungdom" når du er 25, du er en ung voksen kvinne og skal ha kvinnelige former. Det er naturlig at du ligner mer og mer på din mor. Det er også sannsynlig at denne tråden blir stengt. Så, søk hjelp med en eneste gang. 

Nei, jeg trenger ikke hjelp. Jeg kommer ikke til og bli peioritert med det utseendet her. Så dette med min mor, betyr at jeg vil fortsette og legge på meg til jeg når 107 cm rundt rumpa?! Er det helt umulig å ungå altså? Hun har altid vært noe større en hva jeg er da. Men faen at ikke kroppen bare kan stoppe NÅ! Ser jo kvinner som holder kroppen som ungdom lenge. Supermodellen Adriana Lima er 34 og ser nesten ut som en ungdom fredeles. 

Anonymkode: 2bb4d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jesse james
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trenger ikke hjelp. Jeg kommer ikke til og bli peioritert med det utseendet her. Så dette med min mor, betyr at jeg vil fortsette og legge på meg til jeg når 107 cm rundt rumpa?! Er det helt umulig å ungå altså? Hun har altid vært noe større en hva jeg er da. Men faen at ikke kroppen bare kan stoppe NÅ! Ser jo kvinner som holder kroppen som ungdom lenge. Supermodellen Adriana Lima er 34 og ser nesten ut som en ungdom fredeles. 

Anonymkode: 2bb4d...d60

Du kan ikke være stor på noe som helst måte, når du er 178 og veier under 60kg!!

eh, som du skriver er Adriana Lima SUPERMODELL, den tittelen burde ringe noen bjeller ;) 

Hva mener du ungdom? Jeg er 27år, jeg har ikke en "gammel" kropp. Jeg har en kvinnekropp, ikke kroppen til en 16år gammel jente. (Og det er ikke meningen heller..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hva du er genetisk disponert for. Moren din er jo også en del høyere enn deg, og du har gener fra faren din sin side som også spiller inn. Jeg er selv "bare" 170 høy og 111 cm rundt hofta altså en del større enn moren din rundt hofta og 13 cm lavere. Du vet ikke hvor du kommer til å ligge for resten av livet, men 94 cm er på ingen måte stort! Det virker mer som om du har komplekser for kroppen din enn noe anna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, beklager dette men tråden min ble stengt fordi jeg formulerte meg litt feil. Jeg sulter meg ikke, men jeg kan bli sulten ila arb.dagen og etter jobb på vei hjem..og etter trening. Står det stille denne lille tiden eller spiser kroppen av lageret allerede da? Jeg er 178 og veier 58. Mamma er 183 og 107 cm rundt hofta. Jeg er 94 cm. Jeg er 25 år, hun er 53. Jeg er redd for å bli større i formene mine. Har vel fått litt alderskrise. Kroppen er liksom ikke en ungdom lenger. Og jeg bruker målebåndet etter jeg har spist. Det irriterende at når jeg spiser bare såkalt sunn mat kan jeg gå ned noe. Smelter jeg sjokolade og heller kutter et måltid over noen dager er jeg tilbake på 95 cm med en gang. Men blir ikke større over det. 

Anonymkode: 2bb4d...d60

What the actual fuck?

Anonymkode: c007a...e1e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trenger ikke hjelp. Jeg kommer ikke til og bli peioritert med det utseendet her. Så dette med min mor, betyr at jeg vil fortsette og legge på meg til jeg når 107 cm rundt rumpa?! Er det helt umulig å ungå altså? Hun har altid vært noe større en hva jeg er da. Men faen at ikke kroppen bare kan stoppe NÅ! Ser jo kvinner som holder kroppen som ungdom lenge. Supermodellen Adriana Lima er 34 og ser nesten ut som en ungdom fredeles. 

Anonymkode: 2bb4d...d60

Du er syk og må få deg hjelp for dette. 

Anonymkode: dfd90...b71

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar. Jeg prøver å ikke spise etter 21 om kvelden, men det blir så vanskelig når jeg kommer hjem sulten fra jobb. I dag spsite jeg to speilegg på havrebrød fra Coop når jeg kom hjem. Ellers går det stort sett i vegetarisk. Fisk og kjøtt av og til. bruker stort sett Fibersirup og sirup fra Walden farms som søtning. Er også veldig glad i honning, men tør ikke ha det i skapet hjemme da jeg bare spiser den oppnila to dager. Elsker sjokolade, Rema 1000 har en til 10 kr, som jeg smelter en halv plate sv og putter i litt olje for st den skal bli mer flytende. Men som sagt, da kutter jeg heller et "tungt" måltid. Har begynt med litt jogging og trening også. Har en aktiv jobb. Men blir så bekymret for formene likevel, pga alderen jeg er i og at jeg har mekret at kroppen tar mer vare på lårfett og rumpefett enn i mine yngre dager. I fjor var jeg90 rundt hoftene, men da var jeg sltid stresset. På jobb, jeg løp altid til bussen fordi jeg hade det med å nesten bli for sent ute, rskk ikke å spise frokost ofte, nektet meg kveldsmat, frukt som lunsj på jobb og for å spare penger kjøpte jeg meg ingenting på vei hjem eller til jobb. Isåfall ble det bsre en banan og den billigste yoghurten jeg fant. Men det var hardt. Er det plent umulig og komme dit igjen? Men ved å spise mer såklart.

Anonymkode: 2bb4d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg trenger ikke hjelp. Jeg kommer ikke til og bli peioritert med det utseendet her. Så dette med min mor, betyr at jeg vil fortsette og legge på meg til jeg når 107 cm rundt rumpa?! Er det helt umulig å ungå altså? Hun har altid vært noe større en hva jeg er da. Men faen at ikke kroppen bare kan stoppe NÅ! Ser jo kvinner som holder kroppen som ungdom lenge. Supermodellen Adriana Lima er 34 og ser nesten ut som en ungdom fredeles. 

Anonymkode: 2bb4d...d60

Ikke umulig nei.

Trene styrke og spise små, hyppige sunne måltider. Lev livet og nyt tilværelsen. Ikke heng deg opp i vekt. Er mye annet kjekt livet har å tilby deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jesse james skrev:

Du kan ikke være stor på noe som helst måte, når du er 178 og veier under 60kg!!

eh, som du skriver er Adriana Lima SUPERMODELL, den tittelen burde ringe noen bjeller ;) 

Hva mener du ungdom? Jeg er 27år, jeg har ikke en "gammel" kropp. Jeg har en kvinnekropp, ikke kroppen til en 16år gammel jente. (Og det er ikke meningen heller..)

Så derfor skulle det være umulig for oss som ikke er supermodeller å se slik ut?

Anonymkode: 2bb4d...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes litt hofter er fint, og jeg er som deg - vil holde meg noe smalere enn gjennomsnittet fordi det kler meg best. Men 94 cm er definitivt ikke stort. Brede armer/midje/lår er jeg mindre fan av. Hvordan er proposjonene dine?

Anonymkode: 8be8b...c38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

-Saraby, mod

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...