Gå til innhold

Må far få være med på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo tydeligvis tiden :)

So why not?

Anonymkode: 9af78...75d

Hæ?

Bruker man ett i en setning, eller et, så får det forskjellig mening.

Anonymkode: b7d04...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Bruker man ett i en setning, eller et, så får det forskjellig mening.

Anonymkode: b7d04...ac6

Snakk om uinteressant avsporing, ta rettskrivningsdiskusjonen på språk forumet.

Anonymkode: c253b...77b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

La oss ikke overdrive, det har ingenting å si for et barn om faren var med på fødselen eller ikke. Det som har noe å si er om han er tilstede i etterkant. Hvis temaet kommer opp så er det jo bare å svare at dere var ikke sammen på det tidspunktet. 

Anonymkode: a70ab...dd7

Ikke for barnet nei, men for faren kan det bety alt. Jeg blir seriøst fysisk dårlig av sånne mødre som er her inne, uten far hadde ikke fødselen fantes sted en gang så selvfølgelig har han like mye rett på å være med på fødsel for å oppleve livets største øyeblikk..

Anonymkode: 4015c...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, VirreVapp skrev:

Hun sier jo ikke at fødselen er litt ubehagelig,  men å ha far der kan være det. Hvorfor kan hun ikke ha født barn? 

Dette er forøvrig på siden av tråden. Vil råde ts til å ta en prat med barnefar. Kanskje han har full forståelse for dine følelser,  og dette ikke blir noe problem i det hele  tatt? 

Uansett les tråden, det er ikke til å stikke under stolen at en fødsel er meget smertefull

Det handler om å legge til rette for en god opplevelse for den personen som faktisk skal gå gjennom en fødsel. Det kan være vanskelig og traumatisk,

jordmor, med bæsj, blod, gørr og det lille miraklet som sprenger seg fram gjennom underlivet hennes!

viljas innlegg

Hvis du synes det blir ubehagelig, så vil jeg råde deg til å la ham vente på gangen. Han kan komme inn når bsrnet ligger på brystet ditt. Før det, er du mest pasient

Grunnen til at jeg gir det rådet, er fordi hvis du er ukomfortabel eller utrygg med ham der, så vil du stresse mer, får mer stresshormoner i blodet, og det gjør mer vondt. Det er essensielt å slappe mest mulig av, finne roen og fokus for smertenes del.

Jeg vet ikke om du har født, men for meg så kjente jeg godt at riene røsket hardere når jeg ble litt stresset av en liten ting. Adrenalinet som pumpes ut fordriver endorfinene som hjelper deg å takle smerten. Det handler ikke om alvorlig stress for hjertets skyld, eller lett mentalt ubehag. Jeg snakker om konkret fysisk økt smerte. Jeg hadde ikke giddet ta på meg vondere fødsel for at far skal få være publikum.

Du kan lese litt mer om det her:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodselssmerter-1419953.ece

 

ts har tenkt å la faren være med, men bare ikke under selve fødselen

Men det er ikke prat bare litt ubehag å ha han tilstede som man burde å skjønne om man bruker fornuften, og som man kjenner igjen hvis man har født.

 

Jeg skal jo ikke hold han i hånden da. Ser for meg at jeg er veldig sårbar/har smerter/gråter/bæsjer på meg. Litt annerledes enn å ha sex synes jeg.

Men enig i det du skriver om å tenke på hva jeg skal si til barnet ja. 

Anonymkode: 397a7...a84

Nå skjer det jo gjerne litt mer enn å holde i hånda under en fødsel, da. Kan godt skjønne det er ukomfortabelt å ha med en mann man ikke er i et forhold med om man ligger i intense smerter, mister all kontroll, spjærer og bæsjer på seg (for å si det rett ut).

Jeg hadde nok likevel latt han om det var en jeg kjente godt og som gjerne ville være med. 

Anonymkode: 2facb...802

 

Marco. Du tok ikke poenget. Hun har lov til å gjøre akuratt som hun vil under fødsel. Det finnes til og med godt gifte koner som ikke ønsker å ha mannen der. Nettopp fordi noen stnes det er svært privat

Det er ikke snakk om at far ikke skal få være i livet til barnet. Det er snakk om han må få lov til å være i samme rom de tmene fødselen foregår. "Rett" bør ikke være viktigere enn å skape en situasjon der mor er komfortabel, noe som gir en tryggere fødsel for både mor og barn.

Anonymkode: 9de5a...467

Les sisi sist innlegg. noe av det-

Det nytter ikke å si at far bare skal holde seg ved hodeenden og ikke se noe ekkelt og intimt - det er IKKE en selvfølge at det blir sånn. Jeg og mannen var enige om at han bare skulle holde seg ved hodet mitt for han syns blod og fødsel er litt ekkelt. Vel, sånn ble det ikke, det ble en intens og rask fødsel, og plutselig ropte jordmor til mannen "du, kom hit, hold denne", og da sto han der, mellom beina mine. Morkaka så han også, ufrivillig. Jeg ble kommandert i mange ulike stillinger, det er litt dumt om den fødende vil nekte å stå på alle fire/henge over sengekanten fordi hun er ukomfortabel med hvem som er tilstede. Under min fødsel var det ingen som forsøkte å dekke til noe som helst for å si det sånn... Etter fødsel var det blod overalt, og det rant blod ned beina mine da jeg reiste meg. Så å si at bf ikke trenger å se noe ekkelt blir litt naivt - det er vanskelig å garantere det

Og jo bedre fødselsopplevelse, jo enklere for deg er det å møte far etterpå, og jo raskere vil du komme deg. 

 

 

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Her snakkes det om likestilling, og mor og fars rettigheter. Men hva med babyen sine rettigheter? Hva er til babyens beste?? Jeg vil si: en smidig og minst mulig vanskelig fødsel. Om mor blir stressa av å ha far tilstedet øker dette oddsen for en traumatisk fødsel. Trumatisk fødsel øker igjen risiko for komplikasjoner, alt ifra at fødselen tar forferdelig lang tid, mor blir sliten og det ender med haste keisersnitt, til at mor ender opp med fødselsdepresjon. Det viktigste her er babyen! Mor er tilnærmet et "verktøy", og hun er faktisk det viktigste verktøyet for babyens helse og vel og ve, enn hva far er, under en fødsel. Jo mer avslappa og rolig mor er, jo bedre for babyen. Så dere som roper om fars rettigheter og likestilling; tenk litt på babyens beste oppi dette også da! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for barnet nei, men for faren kan det bety alt. Jeg blir seriøst fysisk dårlig av sånne mødre som er her inne, uten far hadde ikke fødselen fantes sted en gang så selvfølgelig har han like mye rett på å være med på fødsel for å oppleve livets største øyeblikk..

Anonymkode: 4015c...170

Du kan mene at far har rett så mye du vil. Men slik sykehusene praktiserer, så er mor pasient og far er pårørende. Hvis mor ikke vil ha ham der, så får han ikke være der. Hvis far bidrar negativt til fødselen, blir han bedt om å gå ut av fødestuen. De driver med pasientbehandling. Far har ingen rettigheter, han er ikke pasient.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjørøveren

Barn trenger ikke fedre i følge noen kvinner så de skal ikke være med på noe fedrene. De er kun fedre når de er sammen med barnemora. Ellers får de kanskje se ungen når ungen er blitt stor. Det er jo noe kvinner eier i følge noen.. Så ta med deg mammaen din du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for barnet nei, men for faren kan det bety alt. Jeg blir seriøst fysisk dårlig av sånne mødre som er her inne, uten far hadde ikke fødselen fantes sted en gang så selvfølgelig har han like mye rett på å være med på fødsel for å oppleve livets største øyeblikk..

Anonymkode: 4015c...170

Ikke bare du som spyr av sånne mødre. Derfor jeg ikke vil ha noe med de å gjøre. De tenker kun på seg selv å hva som er best for dem selv så da får de ha kun seg selv også. 

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Barn trenger ikke fedre i følge noen kvinner så de skal ikke være med på noe fedrene. De er kun fedre når de er sammen med barnemora. Ellers får de kanskje se ungen når ungen er blitt stor. Det er jo noe kvinner eier i følge noen.. Så ta med deg mammaen din du.

 

 

2 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Ikke bare du som spyr av sånne mødre. Derfor jeg ikke vil ha noe med de å gjøre. 

Skjerp deg seriøst, TS HAR SAGT AT BARNEFAREN SKAL FÅ VÆRE MED BÅDE FØR OG ETTER FØDSEL.

Herregud så slitsom du er, du få lage deg enda en ny tråd om livet ditt, for denne tråden handler IKKE om deg!

Idiot.

 

 

 

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Ikke bare du som spyr av sånne mødre. Derfor jeg ikke vil ha noe med de å gjøre. De tenker kun på seg selv å hva som er best for dem selv så da får de ha kun seg selv også. 

Ikke lag dette til enda en tråd om deg. Kommer til å begynne å rappotere deg og alle de ulike brukerne dine for hver eneste tråd du kupperer. Drittlei.

Anonymkode: 43550...943

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for barnet nei, men for faren kan det bety alt. Jeg blir seriøst fysisk dårlig av sånne mødre som er her inne, uten far hadde ikke fødselen fantes sted en gang så selvfølgelig har han like mye rett på å være med på fødsel for å oppleve livets største øyeblikk..

Anonymkode: 4015c...170

Og jeg blir fysisk kvalm av folk som deg som har en så lite forståelse for hva en fødsel innebærer. Du sitter tydeligvis inne med et ønske om å gjøre en fødsel mer stressende og ukomfortabel enn den trenger å være.

Anonymkode: 43550...943

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg blir fysisk kvalm av folk som deg som har en så lite forståelse for hva en fødsel innebærer. Du sitter tydeligvis inne med et ønske om å gjøre en fødsel mer stressende og ukomfortabel enn den trenger å være.

Anonymkode: 43550...943

Er du plutselig ab nå, det er ikke lov. Rapportert.

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg blir fysisk kvalm av folk som deg som har en så lite forståelse for hva en fødsel innebærer. Du sitter tydeligvis inne med et ønske om å gjøre en fødsel mer stressende og ukomfortabel enn den trenger å være.

Anonymkode: 43550...943

Sorry, er så vant til at han holder på den måten, er selvsagt enig.

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du plutselig ab nå, det er ikke lov. Rapportert.

Anonymkode: 9af78...75d

:klo:

Anonymkode: b7d04...ac6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: b7d04...ac6

Du igjen, slutt opp avspore tråden.

Anonymkode: 9af78...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du igjen, slutt opp avspore tråden.

Anonymkode: 9af78...75d

Såvidt jeg vet så er det ikke ulovlig å svare som AB i en tråd sålenge man ikke svarer seg selv.

Anonymkode: b7d04...ac6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lag dette til enda en tråd om deg. Kommer til å begynne å rappotere deg og alle de ulike brukerne dine for hver eneste tråd du kupperer. Drittlei.

Anonymkode: 43550...943

Du er ikke drittlei, du er butthurt!

Anonymkode: 813a2...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lag dette til enda en tråd om deg. Kommer til å begynne å rappotere deg og alle de ulike brukerne dine for hver eneste tråd du kupperer. Drittlei.

Anonymkode: 43550...943

Har jeg nevnt meg i denne tråden? Nei det er det DERE som gjør. Så hold dere til d det handler om!  Maken til høns som klager på at jeg lar tråden handle om meg når det er dere som skriver om meg! Så rapporter deg selv. Er drittlei kjerringer som alltid får trådene til å handle om meg. Har ikke nevnt meg og mitt liv. 

Eneste jeg skrev er at jeg spyr av sånne kvinner som tror de eier et barn. Heldigvis er jeg ikke alene om det. Kjempebra at ts er ei sånn normal kvinne! Som godtar bf selv om de ikke er sammen. Ellers må du bare rapportere så mye du vil. Hvis det får deg og dine medsøstre til å føle dere bedre. Det er bare et forum så jeg begynner ikke å hylgrine av det. Så må du godta at alle har forskjellig meninger så om det er noe du ikke liker som fremmede folk spyr ut på et forum så får du telle til tre å huske på at dette kun er internett. Å lær deg å ignorer brukere du ikke liker. Er en grunn til at du kan ignorere brukere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sjørøveren skrev:

Har jeg nevnt meg i denne tråden? Nei det er det DERE som gjør. Så hold dere til d det handler om!  Maken til høns som klager på at jeg lar tråden handle om meg når det er dere som skriver om meg! Så rapporter deg selv. Er drittlei kjerringer som alltid får trådene til å handle om meg. Har ikke nevnt meg og mitt liv. 

Eneste jeg skrev er at jeg spyr av sånne kvinner som tror de eier et barn. Heldigvis er jeg ikke alene om det. Kjempebra at ts er ei sånn normal kvinne! Som godtar bf selv om de ikke er sammen. Ellers må du bare rapportere så mye du vil. Hvis det får deg og dine medsøstre til å føle dere bedre. Det er bare et forum så jeg begynner ikke å hylgrine av det. Så må du godta at alle har forskjellig meninger så om det er noe du ikke liker som fremmede folk spyr ut på et forum så får du telle til tre å huske på at dette kun er internett. Å lær deg å ignorer brukere du ikke liker. Er en grunn til at du kan ignorere brukere. 

Gadd jeg i det hele tatt å lese det du skrev?

Nei.

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gadd jeg i det hele tatt å lese det du skrev?

Nei.

Anonymkode: 9af78...75d

Slutt å ødelegg tråden og ikke klag på at andre gjør det når du gjør det selv. Poenget med å skrive at du ikke gadd å lese? Det får du gjøre som du vil men trenger ikke skrive det. 

Endret av Sjørøveren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...