Gå til innhold

Må far få være med på fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid. Jeg og barnefar er ikke sammen og har aldri vært det. Men vi har kjent hverandre i 15 år da, har for det meste bare vært bekjente. Men jeg må si at det føles ubehagelig å ha han med på fødsel da, vil heller ha med mamma. Men er det "greit"?

Anonymkode: 397a7...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du velger selv, men jeg vil råde deg til å bestemme deg ordentlig på forhånd. Det er viktig at du velger riktig. Tenk på barnet ditt også, vil du virkelig si til h*n at pappaen ikke var med på fødselen, og ikke var der når h*n ble født fordi du ikke var komfortabel? 

Men du kan jo ta med fler enn en, bare å planlegge det, snakk med jordmor. 

Tenk også at du hadde sex med denne typen, tror ikke det er så ille å holde han i hånda?

Anonymkode: f0d90...617

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du velger selv, men jeg vil råde deg til å bestemme deg ordentlig på forhånd. Det er viktig at du velger riktig. Tenk på barnet ditt også, vil du virkelig si til h*n at pappaen ikke var med på fødselen, og ikke var der når h*n ble født fordi du ikke var komfortabel? 

Men du kan jo ta med fler enn en, bare å planlegge det, snakk med jordmor. 

Tenk også at du hadde sex med denne typen, tror ikke det er så ille å holde han i hånda?

Anonymkode: f0d90...617

Jeg skal jo ikke hold han i hånden da. Ser for meg at jeg er veldig sårbar/har smerter/gråter/bæsjer på meg. Litt annerledes enn å ha sex synes jeg.

Men enig i det du skriver om å tenke på hva jeg skal si til barnet ja. 

Anonymkode: 397a7...a84

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ditt valg. du bestemmer.
personlig synes jeg han burde få være der om han vil, er tross alt også hans barn.
du valgte å ha sex med han, du valgte å beholde barnet. da tåler du at han får lov å ta del i en såpass stor hendelse i alle deres liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger selv, men jeg vil råde deg til å bestemme deg ordentlig på forhånd. Det er viktig at du velger riktig. Tenk på barnet ditt også, vil du virkelig si til h*n at pappaen ikke var med på fødselen, og ikke var der når h*n ble født fordi du ikke var komfortabel? 

Men du kan jo ta med fler enn en, bare å planlegge det, snakk med jordmor. 

Tenk også at du hadde sex med denne typen, tror ikke det er så ille å holde han i hånda?

Anonymkode: f0d90...617

Nå skjer det jo gjerne litt mer enn å holde i hånda under en fødsel, da. Kan godt skjønne det er ukomfortabelt å ha med en mann man ikke er i et forhold med om man ligger i intense smerter, mister all kontroll, spjærer og bæsjer på seg (for å si det rett ut).

Jeg hadde nok likevel latt han om det var en jeg kjente godt og som gjerne ville være med. 

Anonymkode: 2facb...802

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal jo ikke hold han i hånden da. Ser for meg at jeg er veldig sårbar/har smerter/gråter/bæsjer på meg. Litt annerledes enn å ha sex synes jeg.

Men enig i det du skriver om å tenke på hva jeg skal si til barnet ja. 

Anonymkode: 397a7...a84

Du tenker ikke på hva som skjer "der nede". Det er så godt skjermet. Og det skjer såpass mye på en gang. Du gråter, brekker deg, spyr muligens, hater livet, hater mennesker, hater deg selv, føler deg ute av kroppen. Det eneste du føler, er smerte, og det er vondt. Du trenger noen å holde i hånda, sørg for at denne personen er noen du føler deg komfortabel med "å ta på". 

Og BF kommer ikke til å bry seg om det som skjer der nede han heller. Han ser ingenting, du har såpass mye pledd og noe som skygger, og han sitter helt opp ved hodet ditt. Snakk med jordmor om alt dette, fødsler er forskjellige, men bæsjing og andre ting er ikke slikt man tenker over. 

Off topic; ikke snu deg når de hjelper deg fra sykesengen, og til den nye sengen... 

Anonymkode: f0d90...617

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselen dreier seg i all hovudsak om din kropp og en jobb du og DIN kropp skal klare. Det er en viktig jobb og dere alle tjener på at du har det best mulig.

Gjør det DU vil på den delen.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu på det. Hva om du var den som skulle bli pappa, men siden du ikke er den som bærer frem barnet så blir du utestengt fra å få være med.  Hadde du synes det var greit?  Eller hadde du sagt "hallo!!  Det er mitt barn også!!!! " 

Jeg er kvinne og mener at om vi kvinner skal stå på krava for likestilling i samfunnet så burde det være gitt at vi også gir menn den samme muligheten i "vår" verden. Å frata en kommende far muligheten for å møte sitt eget barn når det kommer til verden, med vilje - det høres helt vilt ut for meg.  Fortjener ikke han å få oppleve dette på lik linje med deg?  Dere er to som har hatt sex,  to som skal bli foreldre,  to som skal få oppleve å bli kjent med et nytt barn sammen, ikke bare du. 

Anonymkode: 593d1...aa6

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært typen din, så hadde jeg sagt at han bør få være med. Men siden dere ikke er i lag så forstår jeg godt du velger din mor.

Anonymkode: 9cfd4...223

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger selv, men jeg vil råde deg til å bestemme deg ordentlig på forhånd. Det er viktig at du velger riktig. Tenk på barnet ditt også, vil du virkelig si til h*n at pappaen ikke var med på fødselen, og ikke var der når h*n ble født fordi du ikke var komfortabel? 

Men du kan jo ta med fler enn en, bare å planlegge det, snakk med jordmor. 

Tenk også at du hadde sex med denne typen, tror ikke det er så ille å holde han i hånda?

Anonymkode: f0d90...617

Virkelig? Synes det er helt irrelevant. Jeg aner ikke om min far var med da jeg ble født, og jeg bryr meg heller ikke.

Vil far være med da? Uansett er det du som bestemmer.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du velger selv, men jeg vil råde deg til å bestemme deg ordentlig på forhånd. Det er viktig at du velger riktig. Tenk på barnet ditt også, vil du virkelig si til h*n at pappaen ikke var med på fødselen, og ikke var der når h*n ble født fordi du ikke var komfortabel? 

Men du kan jo ta med fler enn en, bare å planlegge det, snakk med jordmor. 

Tenk også at du hadde sex med denne typen, tror ikke det er så ille å holde han i hånda?

Anonymkode: f0d90...617

Tror ikke barnet bryr seg om han var med. Det viktigste er at han kommer etterpå

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snu på det. Hva om du var den som skulle bli pappa, men siden du ikke er den som bærer frem barnet så blir du utestengt fra å få være med.  Hadde du synes det var greit?  Eller hadde du sagt "hallo!!  Det er mitt barn også!!!! " 

Jeg er kvinne og mener at om vi kvinner skal stå på krava for likestilling i samfunnet så burde det være gitt at vi også gir menn den samme muligheten i "vår" verden. Å frata en kommende far muligheten for å møte sitt eget barn når det kommer til verden, med vilje - det høres helt vilt ut for meg.  Fortjener ikke han å få oppleve dette på lik linje med deg?  Dere er to som har hatt sex,  to som skal bli foreldre,  to som skal få oppleve å bli kjent med et nytt barn sammen, ikke bare du. 

Anonymkode: 593d1...aa6

Ja, jeg skjønner hva du mener. Det bare føles så ubehagelig å ha ha der. Vil helst bare ha med mamma. Men kanskje han kan vente på gangen og komme inn rette etter fødsel. 

Anonymkode: 397a7...a84

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tvist skrev:

Virkelig? Synes det er helt irrelevant. Jeg aner ikke om min far var med da jeg ble født, og jeg bryr meg heller ikke.

Vil far være med da? Uansett er det du som bestemmer.

 

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Tror ikke barnet bryr seg om han var med. Det viktigste er at han kommer etterpå

Enig.

Anonymkode: 9af78...75d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snu på det. Hva om du var den som skulle bli pappa, men siden du ikke er den som bærer frem barnet så blir du utestengt fra å få være med.  Hadde du synes det var greit?  Eller hadde du sagt "hallo!!  Det er mitt barn også!!!! " 

Jeg er kvinne og mener at om vi kvinner skal stå på krava for likestilling i samfunnet så burde det være gitt at vi også gir menn den samme muligheten i "vår" verden. Å frata en kommende far muligheten for å møte sitt eget barn når det kommer til verden, med vilje - det høres helt vilt ut for meg.  Fortjener ikke han å få oppleve dette på lik linje med deg?  Dere er to som har hatt sex,  to som skal bli foreldre,  to som skal få oppleve å bli kjent med et nytt barn sammen, ikke bare du. 

Anonymkode: 593d1...aa6

Under fødsel kan man banne, kjefte, gråte, le...og man har til og med lov til å gi faen i likestilling. Det du sier her hadde du ALDRI ment om du var i ts sine sko.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner hva du mener. Det bare føles så ubehagelig å ha ha der. Vil helst bare ha med mamma. Men kanskje han kan vente på gangen og komme inn rette etter fødsel. 

Anonymkode: 397a7...a84

Her er du kommet fram til det riktige selv :) Men du må forberede han på at ventetiden kan bli laaaaaang.

Anonymkode: 9cfd4...223

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...