Gå til innhold

Erfaringer med å bo hver for seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaringer med å bo hver for seg? 

Vi har vært kjærester en god stund, har barn hver for oss, og snakker om å flytte sammen. Problemet er at jeg føler meg usikker uten at jeg helt vet hvorfor. En del av meg synes det er godt å ha et eget hjem, noe som er bare mitt og mine barns, men samtidig er det litt stress å kjøre og besøke han på ettermiddager og helger, selv om det bare er ca 30 min å kjøre.

Noen med erfaringer?

Anonymkode: a1ffb...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

+ alenetid

+ mer tid til mine unger

+roligere tempo i hverdagen

+stillere i heimen

+er vant til å være uten partner, så er litt deilig å ikke være sammen hele tiden

+mindre krangling

 

-økonomisk smartere å slå seg sammen 

-blir ikke helt EN familie

-av og til savner man kjæresten med seg i sofakroken

-

Anonymkode: 56807...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ikke av personlig erfaring, men kjenner noen som bor hver for seg, og for de fungerer det utmerket. Men nå har de begge barn som er i tenårene eller eldre.

Dere bor hver for dere nå, gjør dere ikke? Trives du slik? I så fall, hvorfor ødelegge en allerede god ting? Det er mer økonomisk å flytte sammen selvsagt, da man kun sitter på 1 hus istedenfor 2. Evt kan dre jo prøve en periode, og leier ut det andre huset? Ikke selge altså. Så hvis du trivdes bedre å bo alene kan du jo alltids flytte tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i din situasjon, og forholdet vårt var veldig fint. Så flyttet vi sammen, og i løpet av noen mnd. gikk alt til helvete. Det er mye vanskeligere å få samboerskap til å fungere med dine/mine barn, og det er en grunn til at det er mye større sannsynlighet for brudd i "ekteskap nr 2" (statistikk). Jeg kjenner flere par som har samme erfaring og som nå flytter fra hverandre igjen uten å slå opp. For oss fungerte ikke det dessverre. 

Anonymkode: fc561...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...