Gå til innhold

"Hot babes" ødelegger for kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I lys av voldtektsdebattene har det vært mye diskusjoner om mangt og mye. Jeg mener at mennesker har mindre empati for kvinner, enn det de kunne hatt, noe som gjør denne greia mer problematisk enn den ellers ville vært.

Fra ung alder av ser man kvinner vrikke på rumpa og er kledd sexy, dansende rundt dominerende menn som vanligvis gjør noe. Kvinner sin rolle er å være pytnedukker, menn handler. Fra ung alder av lærer jentene at det er positivt og viktig å være pen. De strever for å se slik ut. Om de føler de ikke klarer de kan de lett bli deprimerte og føle seg mislykket. For da vil ingen ha dem, da er de ikke verdt noenting. Jenter blir hjernevasket til å bli pyntedukker. Når de blir voksne begynner de å rasjonalisere det. "Jeg liker jo bare å pynte meg". "Jeg liker bare å ta vare på meg selv". Mens de teller kalorier og likes på FB. Den ene dagen de får en stygg kommentar på utseende går de i kjelleren og mister meningen med livet.

Fremstilling av kvinner der de og eventuelt sex er belønninger, der de danser halvnakne i rappevideoer, og til og med egne musikkvideoer. Det er alltid positivt for kvinnene at de blir sett på som sexy. Denne fremstillingen får dem til å virke mindre menneskelige. Det virker som om de bare vil ha en kuk i seg og at de ikke har personlighet og verdier utenom å lokke andre med eget utseende. Det at kvinner blir sett på som mindre smarte vesener som søker anerkjennelse fra menn er en grunn til at de blir sett på som en type annenrangs menneske man får automatisk mindre empati med.

En annen ting er hvordan de tykke lagene med sminke gjemmer nyanser i ansiktsuttrykkene deres. All sminken gjør kvinnene mindre mennesklige, og de blir på en måte et annet type vesen, dukker.

Jeg tror slike ting er med på å redusere respekt og empati for kvinner. Man er ikke nødvendigvis klar over det, det er mer underbevisst. Det er lettere å se for seg en kvinne bli voldtatt fordi alle ser for seg en kvinne i kjole og sminke, mens når folk ser for seg en mann ser de en mann i dress som bestemmer og handler. Kvinnen må ha oppmuntret, hun må ha vært kledd sexy. En mann som har blitt voldtatt kan aldri ha vært den som lokket og kledde seg sexy

Hva andre grunner tror dere kan ligge bak redusert empati og respekt for kvinner slik at terskelen for å voldta dem er lavere?

Anonymkode: 836c0...090

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 8/24/2016 at 15.48, AnonymBruker skrev:

Hva andre grunner tror dere kan ligge bak redusert empati og respekt for kvinner slik at terskelen for å voldta dem er lavere?

Anonymkode: 836c0...090

- Mannssjåvinisme i varierende grad i de fleste kulturer.

- Over halve verdens befolkning tilhører en religion som sier at kvinnen er underdanig mannen. Dette er noe både jentene og guttene får lære som barn, bevisst eller ubevisst.

 

Anonymkode: de427...854

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova
Den 24.8.2016 at 15.48, AnonymBruker skrev:

Fra ung alder av ser man kvinner vrikke på rumpa

Akkurat det der kommer av seg selv, jeg vrikker på rumpa når jeg går på grunn av at kroppen er sånn. Jeg har en damekropp, beklager så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Akkurat det der kommer av seg selv, jeg vrikker på rumpa når jeg går på grunn av at kroppen er sånn. Jeg har en damekropp, beklager så mye.

Jeg snakker selvsagt ikke om vanlig ganglag, men om for eks kvinner i musikkvideoer. At du gjør deg dummere enn du er hjelper ikke å komme til bunns i problemet. Eller kanskje du bare har levd under en stein og ikke fått med deg diverse som skjer på TV

 

Anonymkode: 836c0...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Det er negativt med utseendepress i den grad at det kan gjøre jenter deprimerte, som du skriver. Men, samtidig legger du ansvaret for voldtekt og mangel på empati over på kvinner (eller de som er "hot babes"). Det synes jeg ikke er riktig av deg. Du virker ikke så veldig reflektert og det er ikke verdt å ha noen seriøs diskusjon med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At menn gjerne vil objektivisere kvinner er dessverre ikke noe nytt, og det ser vi alle steder i verden selv om det brukes forskjellige metoder. Det like er at kvinnen skal være underdanig og eksistere for å behage mannen. Hvis graden av deilighet gjøres til det viktigste og man fjerner alt fokus på personlighet og meritter, da har man full kontroll over dem. Det samme har man hvis man kler dem i burka, gir dem strenge leveregler og påfører dem skam for alt og ingenting. 

Det jeg synes er så rart er at så mange kvinner later til å synes det er toppen å vist fram som kyr på fesjå. Det er kanskje den korte fruktbarhetstiden hos kvinner som er grunnen til alt og gir mannen et overtak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært voldtekt. Det har alltid vært menn som ikke respekterer kvinner. At kvinner blir respektert som egne personer er en relativt ny ting, da de tidligere ble sett på som mannens/fars eiendel. Voldtekt har alltid skjedd. Folk var mye mer påkledd i middelalderen. Fortsatt voldtekt. Voldtekter skjer ikke fordi voldtektsmannen/kvinnen ikke klarer og kontrollere seg grunnet synet av hud. Voldtekter skjer fordi voldtektsmannen/kvinner ønsker og voldta. Eller i det minste ikke har noe imot å voldta. Kvinner får ikke mindre respekt av at de danser og har lite klær på seg. De som er sjåvinister kommer alltid til å finne en grunn til å ikke respektere kvinner. De kommer alltid til å finne en grunn til å tenke at kvinnens mening ikke har betydning. Enten det er kvinnelig hysteri, mensen, eller bare at hun er en feminazi. 

Anonymkode: 58aa6...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Observasjonene du kommer med er ikke usanne, men de er sterkt overdrevne. 

Media kommer med mange gammeldagse og ufordelaktige portretteringer. Komiserier- og filmer er jo stort sett bygd på stereotyper, der humoren ligger i at de oppfyller disse stereotypene. Det gjelder menn, kvinner, unge, gamle, hvite, svarte, asiatere osv. 

Den gjennomgående trenden er at jo mer tid en person tilbringer stengt inne på sitt eget rom foran TV, eller PC, jo mer ekstreme syn utvikler de. De glemmer at den virkelige verden er mer mangfoldig enn som så.og de er ikke sosiale nok til å få utfordret sine syn. 

Kvinner flest hverken ser ut som eller oppfører seg som kvinner i hip hop-videoer. Mennesker som tilbringer altfor mye tid eksponert for dårlig media, vil få et skjevt bilde av hvordan verden ser ut. Selv leser jeg hverken Dagbladet, VG eller rosablogger, jeg ser ikke TV3 eller MTV og til tross for at jeg er født og oppvokst på Oslo vest ser ikke majoriteten av jentene jeg kjenner ut som Barbie.

Du velger din virkelighet, så pass på at det er en god en. Disse ufordelaktige karikaturene overlever ved klikk og finansiering. Jeg skulle virkelig ønske folk sluttet å skrive dem til døde i kronikkformat i håp om at det skal hjelpe, og heller tier dem ihjel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, antbug skrev:

At menn gjerne vil objektivisere kvinner er dessverre ikke noe nytt, og det ser vi alle steder i verden selv om det brukes forskjellige metoder. Det like er at kvinnen skal være underdanig og eksistere for å behage mannen. Hvis graden av deilighet gjøres til det viktigste og man fjerner alt fokus på personlighet og meritter, da har man full kontroll over dem. Det samme har man hvis man kler dem i burka, gir dem strenge leveregler og påfører dem skam for alt og ingenting. 

Det jeg synes er så rart er at så mange kvinner later til å synes det er toppen å vist fram som kyr på fesjå. Det er kanskje den korte fruktbarhetstiden hos kvinner som er grunnen til alt og gir mannen et overtak. 

Er innlegget her ment som en spøk eller er du alvorlig? I cant tell, no offense. På hvilken måte har menn overtaket over deg? På hvilken måter kontrollerer og styrer de dine valg i livet? På hvilken måte er du undertrykt?

Når det kommer til skjønnhet og mote så er det i stor grad kvinner selv som styrer utviklingen da tilnærmet alle såkalte "mote eksperter" er kvinner og tilnærmet alle makeup/styling/kles blogger er styrt av kvinner. 

Den jevne mannen i gata vet ikke engang hva cellulitter eller strekkmerker er. 

Alle disse rosabloggene, fotballfruene, hu med de store leppene som viste en pupp en gang for å bekjempe kroppshysteri er drevet av kvinner. Det er de som sitter på makten og det er de kvinner følger. Det er bare å se på rampelyset her på KG så ser du hvor stor tilhengerskare alle disse kvinnelige mote bloggerne har. 

For meg virker det ikke som kvinner doller seg opp for å tekkes en mann, men for å rivalisere med andre kvinner om hvem som har de nyeste og mest moderne merkelæra og sminken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Det er negativt med utseendepress i den grad at det kan gjøre jenter deprimerte, som du skriver. Men, samtidig legger du ansvaret for voldtekt og mangel på empati over på kvinner (eller de som er "hot babes"). Det synes jeg ikke er riktig av deg. Du virker ikke så veldig reflektert og det er ikke verdt å ha noen seriøs diskusjon med deg.

Det handler ikke om å plassere skyld, det handler om å finne årsaker.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har alltid vært voldtekt. Det har alltid vært menn som ikke respekterer kvinner.

Anonymkode: 58aa6...921

Ja, og før var voldtekt for eks et resultat av at kvinner ble sett på som eiendom, eller et underlegent type menneske ikke verdt å ha empati for

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oj..dette var satt på spissen:ohmy:

Anonymkode: 02ce4...0ef

Se videoen jeg linket. Hvilke tanker sitter du igjen med? Sannsynligvis at kvinnen i videoen er dummere enn den gjennomsnittlige kvinnen, at hun liker seksuell opperksomhet og at hun digger egen kropp med mer. Når flertallet av kvinner er av den typen, eller av halvnakne kvinner i reklamer, så er det raskt dette inntrykket man sitter igjen med av kvinner.

Selv jeg som kvinne har inntrykk av at menn er smartere og duger mer enn kvinner

Anonymkode: 836c0...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å plassere skyld, det handler om å finne årsaker.

Ja, og før var voldtekt for eks et resultat av at kvinner ble sett på som eiendom, eller et underlegent type menneske ikke verdt å ha empati for

Se videoen jeg linket. Hvilke tanker sitter du igjen med? Sannsynligvis at kvinnen i videoen er dummere enn den gjennomsnittlige kvinnen, at hun liker seksuell opperksomhet og at hun digger egen kropp med mer. Når flertallet av kvinner er av den typen, eller av halvnakne kvinner i reklamer, så er det raskt dette inntrykket man sitter igjen med av kvinner.

Selv jeg som kvinne har inntrykk av at menn er smartere og duger mer enn kvinner

Anonymkode: 836c0...090

Men det er dine tanker. Da er det du som velger og tro det. Man får ikke mindre respekt for kvinner fordi de viser kropp og danser hvis respekten for kvinner var på lik linje til å begynne med. Har du mindre respekt for menn etter å ha sett Magic Mike? Nei de færreste har det. For menn blir av mange sett mer på som individer. Hvis man ikke har lik respekt for kvinner til å begynne med vil man bruke dette som en unnskyldning til å legitimere tankene sine med. Ikke fordi kvinnen fortjener mindre respekt. Det er her problemet ligger. De som ikke respekterer kvinner vil alltid finne en grunn. At kvinner danser sexy og har lite klær på seg er den nye grunnen. Før var det at de var dummere fra naturen side eller at de va svakere fysisk og derfor mindre verdt. Nå er det fordi de er seksuelt attraktive.

Anonymkode: 58aa6...921

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For menn blir av mange sett mer på som individer.

Anonymkode: 58aa6...921

Spørsmålet er nettopp: hvorfor blir ikke kvinner sett på som individer på samme måte?

Dersom jeg tar feil, gi meg en alternativ forklaring.

Anonymkode: 836c0...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er nettopp: hvorfor blir ikke kvinner sett på som individer på samme måte?

Dersom jeg tar feil, gi meg en alternativ forklaring.

Anonymkode: 836c0...090

Det kan du svare bedre på en meg. Hvorfor tenkte du at kvinner er dummere enn menn fordi du ser en kvinne danse? Hvorfor var det det du tenkte? Hvorfor tenkte du at alle kvinner er dummere enn menn fordi du ser lettkledde kvinner i reklamer? Samfunnet lærer oss å tenke slik. For all del, jeg var dømmende selv før jeg forandret tankegangen min. Det er det vi alle bør gjøre. Forandre hvordan vi ser på kvinner. Lære oss at alle kvinner ikke er ansvarlig for hva en gjør. Det er mer komfortabelt å tenke slik vi alltid har gjort og blitt lært i alle tider enn å jobbe med å forandre tankegangen. Det er mest sannsynlig derfor. Det var lettere å undertrykke kvinner om man så på alle som mindre verdt og så si at en som var smart var avviket. Det er lettere. 

Anonymkode: 58aa6...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker selvsagt ikke om vanlig ganglag, men om for eks kvinner i musikkvideoer. At du gjør deg dummere enn du er hjelper ikke å komme til bunns i problemet. Eller kanskje du bare har levd under en stein og ikke fått med deg diverse som skjer på TV

 

Anonymkode: 836c0...090

Flott video. Trengte ikke å ha på lyden, kun nyte flotte ekte kvinnerumper. Det er slik vi menn liker. Så jenter, vis litt mer rumpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv dritstygge kvinner blir voldtatt, og kvinner som kler seg som fugleskremsel, så dette stemmer selvsagt ikke. Det første man lærer på universitetet er at en tilsynelatende logisk forklaring aldri må aksepteres uten at den kan dokumenteres. Din teori er vås.

I motsetning til det ondskapsfulle feminister predikerer handler voldtekt om sex, hvis man skal unngå overfallsvoldtekter må man sørge for at vi ikke har en stor gruppe unge menn som er sosiale utskudd uten tilgang til sex. Interessant nok er også terrorister i all hovedsak enslige menn, gi dem kone og huslån så skjer det ikke.

En ny bølge av veldig sex-positiv feminisme (uten alt det skadelige tankegodset) ville nok vært en god løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om å plassere skyld, det handler om å finne årsaker.

Ja, og før var voldtekt for eks et resultat av at kvinner ble sett på som eiendom, eller et underlegent type menneske ikke verdt å ha empati for

Se videoen jeg linket. Hvilke tanker sitter du igjen med? Sannsynligvis at kvinnen i videoen er dummere enn den gjennomsnittlige kvinnen, at hun liker seksuell opperksomhet og at hun digger egen kropp med mer. Når flertallet av kvinner er av den typen, eller av halvnakne kvinner i reklamer, så er det raskt dette inntrykket man sitter igjen med av kvinner.

Selv jeg som kvinne har inntrykk av at menn er smartere og duger mer enn kvinner

Anonymkode: 836c0...090

Ha ha mulig jeg misforstod, men fant videoen voldsomt ironisk og Ganske morsom:) Tipper hun er over snittet intelligent som har kommet seg dit hun er og tjener millioner på å riste på rumpa :) 

Men ser poenget ditt al, det er noe I den underbevisste opplæringen av roller, men denne syntes jeg ikke var representativ, om noen skal føle seg mobbet her må det da være menn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. august 2016 at 12.10, amativeReflection skrev:

Selv dritstygge kvinner blir voldtatt, og kvinner som kler seg som fugleskremsel, så dette stemmer selvsagt ikke. Det første man lærer på universitetet er at en tilsynelatende logisk forklaring aldri må aksepteres uten at den kan dokumenteres. Din teori er vås.

I motsetning til det ondskapsfulle feminister predikerer handler voldtekt om sex, hvis man skal unngå overfallsvoldtekter må man sørge for at vi ikke har en stor gruppe unge menn som er sosiale utskudd uten tilgang til sex. Interessant nok er også terrorister i all hovedsak enslige menn, gi dem kone og huslån så skjer det ikke.

En ny bølge av veldig sex-positiv feminisme (uten alt det skadelige tankegodset) ville nok vært en god løsning.

Terroristene som begikk massedrap i Nice og Orlando hadde kone og barn. 

Anonymkode: 83e49...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Terroristene som begikk massedrap i Nice og Orlando hadde kone og barn. 

Anonymkode: 83e49...edd

I all hovedsak, det finnes selvsagt unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...