Gå til innhold

Er jeg innmari tankeløs? Såret samboer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min er kjempesint på meg, og jeg trenger råd / noen som kan se dette utenfra.

Vi hadde planlagt å dra på en konsert sammen denne uka, og på mandag var jeg på Narvesen så kjøpte jeg like godt en billett til meg selv. Tenkte ikke noe mer over det. Sambo var på jobb og jeg tenkte jeg skulle si ifra og be ham kjøpe når jeg så ham (skulle møte ham rett etter jobb, det var snakk om to timer).

Når jeg møter ham i bilen er han kjempesliten og i dårlig humør, og det ble liksom ikke naturlig å si noe akkurat da. Når han er i det humøret blir han veldig fort sint og irritert på meg, og vi har uansett kranglet ganske mye i det siste, så tenkte jeg skulle vente.

Når han stopper bilen blir han snakkende i telefonen en lang stund, og så kommer broren hans og jeg overhører dem snakke om konserten. Sambo sier han ikke vil gå for han må jobbe tidlig neste dag og er veldig sliten. 

Så da føler jeg meg bare dum fordi jeg allerede har kjøpt billett og tenker jeg kanskje ikke skal gå i det hele tatt.

Så i går kveld  (vi var begge superslitne og opptatte hele ettermiddagen, jeg hadde glemt hele konserten) nevner han konserten. Dum som jeg er plumper jeg ut med at jeg har kjøpt billett. Og så sier jeg at jeg hørte hva han sa til broren og om han er sikker. Jeg tilbyr meg å spandere billett på ham om det er pengene han står på.

Men han er sint og skuffa over at jeg ikke tenkte på ham da jeg kjøpte billett og skulle ønske jeg hadde sagt ifra.

Jeg blir jo lei meg, for jeg tenkte faktisk ikke på at han kunne bli såra og jeg skulle jo si ifra til ham så snart jeg så ham. Men så ble alt bare rart.

Nå snakker han nesten ikke til meg og skal på konserten med broren - jeg får dra alene. Er så innmari lei meg og veit ikke hvordan jeg skal fikse dette.

Synes dere jeg er innmari tankeløs og egoistisk? Ville dere reagert på samme måte som min samboer?

 

 

Anonymkode: fde53...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kjøpte du ikke to billetter når du først var i gang? Har dere ofte denne slag kommunikasjonsproblemer? Synes dette var veldig mye drama for lite....

Anonymkode: 28bb7...b5f

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har felles økonomi, så synes jeg du var tankeløs da du ikke kjøpte billett til ham også.

Strengt talt synes jeg det var tankeløst uansett fordi du kunne kjøpt en billett til ham også og heller bedt om å få igjen pengene senere om dere har delt økonomi.

Når det gjelder hvordan han reagerte, så ville jeg nok blitt skikkelig skuffet, men å dra det så langt at han heller drar med broren og "tvinger" deg til å gå alene, er for dumt. Dere skal jo på samme konserten liksom...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Tankeløst ja. Grunnen til at jeg ikke kjøpte to er at jeg er student og har veldig dårlig økonomi. Vi har ikke felles økonomi nei.

Anonymkode: fde53...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det aktuelt for deg å dra på konserten alene? Hvis ikke gir deg ingen mening å kjøpe billett kun til deg selv. Det naturlige er da å avvente, og så kjøper dere begge.

Anonymkode: d4df9...3c8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tankeløst ja. Grunnen til at jeg ikke kjøpte to er at jeg er student og har veldig dårlig økonomi. Vi har ikke felles økonomi nei.

Anonymkode: fde53...b20

Han lager masse drama her! 
Han er sur og sliten og i dårlig humør, og benytter enhver anledning til å eskalere ting opp til krangling. 
Du må gå som på egg rundt han, og kan ikke snakke med han om ting hvis han ikke er i godt humør.
Og så forventer han at du leser tankene hans og tar ansvar for all kommunikasjon! 

Hvorfor kjøpte ikke han to billetter, da? 
Hvorfor er det du som skal få smellen?? 

Enten får dere få hjelp til å bedre kommunikasjonen og parforholdet, eller så bør du vurdere å fortsette på egen hånd. 

Menn som furter, er dramaqueens og må tas hensyn til hele tiden er temmelig lite tiltrekkende! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kjøpte du bare en billett? Du kunne jo sendt han en melding og hørt om du skulle kjøpe for han også?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo samboere. Snakker dere ikke sammen? Det mest naturlige er jo å kjøpe billettene sammen. Om dere ikke har felles økonomi overfører man til den som skal kjøpe billettene. Jeg synes det høres snodig ut at du bare kjøpte billetten til deg selv uten å si ifra til han først. At du videre venter med å fortelle det gjør det ikke akkurat noe bedre. Hvordan var det du egentlig så for det dette her? Jeg synes dette bare er en så unødvendig krangel som lett kunne ha blitt unngått med kommunikasjon. 

Anonymkode: bba01...15b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Juniper skrev:

Han lager masse drama her! 
Han er sur og sliten og i dårlig humør, og benytter enhver anledning til å eskalere ting opp til krangling. 
Du må gå som på egg rundt han, og kan ikke snakke med han om ting hvis han ikke er i godt humør.
Og så forventer han at du leser tankene hans og tar ansvar for all kommunikasjon! 

Hvorfor kjøpte ikke han to billetter, da? 
Hvorfor er det du som skal få smellen?? 

Enten får dere få hjelp til å bedre kommunikasjonen og parforholdet, eller så bør du vurdere å fortsette på egen hånd. 

Menn som furter, er dramaqueens og må tas hensyn til hele tiden er temmelig lite tiltrekkende! 

Fordi han ikke hadde kjøpt billetter enda, vel. Her (første avsnitt) trekker du jo ekstremt mange slutninger om mannen uten noe som helst grunnlag. 

Anonymkode: bba01...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han ikke hadde kjøpt billetter enda, vel. Her (første avsnitt) trekker du jo ekstremt mange slutninger om mannen uten noe som helst grunnlag. 

Anonymkode: bba01...15b

Jeg trekker sluttninger bassert på det som står, i stede for å angripe TS. 

Hun tør ikke engang å snakke med han om en hyggelig konsert om han ikke er i godt humør i utgangspunktet!

Og hvis han hadde tenkt seg på konserten ville det være like naturlig at han tok ansvar for billettkjøpet som at hun skulle gjøre det. 

En blakk student har ikke alltid penger til to konsertbilletter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Juniper skrev:

Jeg trekker sluttninger bassert på det som står, i stede for å angripe TS. 

Hun tør ikke engang å snakke med han om en hyggelig konsert om han ikke er i godt humør i utgangspunktet!

Og hvis han hadde tenkt seg på konserten ville det være like naturlig at han tok ansvar for billettkjøpet som at hun skulle gjøre det. 

En blakk student har ikke alltid penger til to konsertbilletter. 

Men det kan jo da også ha noe med TS som person å gjøre. Det er jo ikke nødvendigvis slik at TS må være forsiktig med hva hun sier og ikke kan fortelle han noe om han ikke er i et godt humør, eller at han benytter enhver anledning til å eskalere situasjonen når han er i dårlig humør. Dette er ren spekulasjon, og ikke noe som man får ut av hovedinnlegget. 

Det mest naturlige er å kjøpe billetter sammen. Dersom den ene betaler og de har delt økonomi, overfører den andre pengene for billetten. 

Anonymkode: bba01...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drittunge samboer din er.

Lage så mye bråk av en fille ting.

Han høres ung umoden ut.

Anonymkode: e0860...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Juniper skrev:

Han lager masse drama her! 
Han er sur og sliten og i dårlig humør, og benytter enhver anledning til å eskalere ting opp til krangling. 
Du må gå som på egg rundt han, og kan ikke snakke med han om ting hvis han ikke er i godt humør.
Og så forventer han at du leser tankene hans og tar ansvar for all kommunikasjon! 

Hvorfor kjøpte ikke han to billetter, da? 
Hvorfor er det du som skal få smellen?? 

Enten får dere få hjelp til å bedre kommunikasjonen og parforholdet, eller så bør du vurdere å fortsette på egen hånd. 

Menn som furter, er dramaqueens og må tas hensyn til hele tiden er temmelig lite tiltrekkende! 

Signerer den.

Anonymkode: e0860...0e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere er jo samboere. Snakker dere ikke sammen? Det mest naturlige er jo å kjøpe billettene sammen. Om dere ikke har felles økonomi overfører man til den som skal kjøpe billettene. Jeg synes det høres snodig ut at du bare kjøpte billetten til deg selv uten å si ifra til han først. At du videre venter med å fortelle det gjør det ikke akkurat noe bedre. Hvordan var det du egentlig så for det dette her? Jeg synes dette bare er en så unødvendig krangel som lett kunne ha blitt unngått med kommunikasjon. 

Anonymkode: bba01...15b

Altså, grunnen til at jeg venta med å si noe før i går var at jeg overhørte at han ikke ville gå allikevel. Derfor tenkte jeg at det ble til at jeg ikke dro jeg heller. Derfor sa jeg ingenting. Men så datt det ut av meg i går.

Skikkelig teit av meg å ikke sende ham melding, men han har nettopp begynt i en ny stressende jobb og har ikke tid til å snu seg en gang, derfor tenkte jeg å vente til etterpå. Vi hadde også kranglet litt samme morgen og jeg var litt usikker på hvordan humøret var. Ingen unnskyldning, men allikevel  

Anonymkode: fde53...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer den.

Anonymkode: e0860...0e5

Uenig. Ut ifra H.I har de diskutert å dra på konserten sammen. Når TS kjøper billett hadde det vært naturlig å snakke med kjæresten samtidlig/like før, og spørre om hun skulle kjøpe med til ham også. TS: jeg antar han er lei seg fordi han føler seg ekskludert. Poenget er ikke at du drar alene, men du tok avgjørelsen om å kjøpe deg en billett uten å spørre han om han også ville ha en, når dere på forhand hadde diskutert nettopp dette: å dra sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/24/2016 at 13.39, AnonymBruker skrev:

Samboeren min er kjempesint på meg, og jeg trenger råd / noen som kan se dette utenfra.

Vi hadde planlagt å dra på en konsert sammen denne uka, og på mandag var jeg på Narvesen så kjøpte jeg like godt en billett til meg selv. Tenkte ikke noe mer over det. Sambo var på jobb og jeg tenkte jeg skulle si ifra og be ham kjøpe når jeg så ham (skulle møte ham rett etter jobb, det var snakk om to timer).

Når jeg møter ham i bilen er han kjempesliten og i dårlig humør, og det ble liksom ikke naturlig å si noe akkurat da. Når han er i det humøret blir han veldig fort sint og irritert på meg, og vi har uansett kranglet ganske mye i det siste, så tenkte jeg skulle vente.

Når han stopper bilen blir han snakkende i telefonen en lang stund, og så kommer broren hans og jeg overhører dem snakke om konserten. Sambo sier han ikke vil gå for han må jobbe tidlig neste dag og er veldig sliten. 

Så da føler jeg meg bare dum fordi jeg allerede har kjøpt billett og tenker jeg kanskje ikke skal gå i det hele tatt.

Så i går kveld  (vi var begge superslitne og opptatte hele ettermiddagen, jeg hadde glemt hele konserten) nevner han konserten. Dum som jeg er plumper jeg ut med at jeg har kjøpt billett. Og så sier jeg at jeg hørte hva han sa til broren og om han er sikker. Jeg tilbyr meg å spandere billett på ham om det er pengene han står på.

Men han er sint og skuffa over at jeg ikke tenkte på ham da jeg kjøpte billett og skulle ønske jeg hadde sagt ifra.

Jeg blir jo lei meg, for jeg tenkte faktisk ikke på at han kunne bli såra og jeg skulle jo si ifra til ham så snart jeg så ham. Men så ble alt bare rart.

Nå snakker han nesten ikke til meg og skal på konserten med broren - jeg får dra alene. Er så innmari lei meg og veit ikke hvordan jeg skal fikse dette.

Synes dere jeg er innmari tankeløs og egoistisk? Ville dere reagert på samme måte som min samboer?

 

 

Anonymkode: fde53...b20

Ja, du er tankeløs og egoistisk, du kan jo bare håpe han kjøper TO billetter til noe dere planlegger å oppleve neste gang. Ok at du har dårlig råd, men du burde i det minste kunne sende han ei melding om du skulle kjøpe til han også, at han betalte deg tilbake. Er dette normen for samboerskapet deres, skjønner jeg ikke hvorfor dere bor sammen.

Anonymkode: a669a...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du ikke hadde penger til å kjøpe 2 billetter kunne du jo (1) ventet med å kjøpe til du hadde snakket med han og dere kunne kjøpt sammen eller (2) ringt/sendt melding og sagt i fra om at du kjøpte billett og ikke hadde penger til å legge ut for han. Var litt tankeløst og egoistisk ja. Men alt i alt tyder det hele bare på kommunikasjonsproblemer. Det burde dere jobbe med. Syns likevel han oppfører seg umodent som er så dramatisk at han velger å ikke dra sammen med deg på konserten. 

Anonymkode: 97ad5...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt like skuffet som han om ikke mannen hadde tenkt på meg. Jeg hadde aldri kjøpt én billett, for det hadde det ikke blitt bruk for. Hvis ikke du kunne fått tak i ham mens han var på jobb, kunne dere vente med begge billettene til senere. Ikke noe verre å kjøpe to enn én da. Men vi er forskjellige i hva vi synes er viktig for å føle oss elsket, eller hva som sårer. Hvis han er som meg skjønner jeg ham godt. Hvis du ikke er det skjønner jeg at det kan være vanskelig å se viktigheten... 

Anonymkode: 23f24...4aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes du er den som har oppført deg som en dust her TS. Man kjøper da ikke bare én billett, og dermed tenker kun på seg selv? Spesielt ikke når dere skulle dra sammen. Du burde rett og slett legge deg langflat, unnskylde deg og prøve etter beste evne å være en en snill samboer fremover.

Basert på det du skriver om samboeren din, kan det ikke tenkes at han er mye sur fordi han har begynt i en ny stressende jobb? Jeg vet i hvertfall at når min samboer er sånn, prøver jeg etter beste evne å være der for han, ikke gå inn for å skape en krangel - slik du gjorde ved å kun tenke på deg selv. Det at du har dårlig råd er ingen unnskyldning, nettopp fordi dere hadde avtalt å gjøre dette sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig overrasket og ganske lei meg om kjæresten min kjøpte billett til seg selv og ikke meg i den situasjonen. Vi bor ikke sammen engang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...