Gå til innhold

Da har jeg vært hos Hausken på forsamtale, noen med erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg om utrening tidligere. Jeg er en dame på 36 år. Pga alderen min ville vi ikke vente lengre med å sjekke oss. Siden min mann er borte skal han levere sædprøve når han kommer hjem. Det var visst tidenes korteste time i følge damene i resepsjonen. Legen stilte meg noen få spørsmål og tok innvendig ultralyd av meg. Jeg hadde med meg svarene fra blodprøve fra legen og de var fine. Han kunne se 11 eggposer på dene ene egglederen og 6 på den andre. Det sier meg lite?

Han mente jeg hadde noen gode år igjen enda med tanke på å få barn og ut i fra hvordan ting såg ut i livmoren min + syklusen min og at jeg hadde blitt lett gravid tidligere. Han sa han trodde om det var noen av oss som hadde noen problemer så va det mest sannsynlig min mann. Han sa de ikke pleide sjekke egglederne og sa at de var mest sannsynlig helt fine. 

Fikk beskjed om å ta det derfra etter mannen har fått analysert sædprøven sin. Jeg er så klart lettet over at alt ser fint ut med meg, men klarer ikke helt slå meg til ro med dette uansett. Ellers sa han at dersom prøvene hans var fine ville han anbefale oss å prøve 1 år før eventuelt behandling.

 

Noen av dere som har erfaringer rundt dette og som har noen innspill å komme me? På forhånd tusen takk🙏🏻

 

Anonymkode: 95091...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så mye å spekulere i før sædprøven er klar, tenker jeg. Er den dårlig, har dere et svar, er den fin er det kanskje bare et spørsmål om tid. Hvor lenge har dere prøvd da? De lever av å selge prøverør, og mener de at en trenger det er det folk som har begynt på dagen for første konsultasjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Biloba skrev:

Ikke så mye å spekulere i før sædprøven er klar, tenker jeg. Er den dårlig, har dere et svar, er den fin er det kanskje bare et spørsmål om tid. Hvor lenge har dere prøvd da? De lever av å selge prøverør, og mener de at en trenger det er det folk som har begynt på dagen for første konsultasjon der.

Takk for svar, hva mener du men den siste setningen? At han ikke hadde sagt det han sa om han ikke mente at han ikke trodde jeg trengte noe hjelp? Lurte ellers på om noen vet hva det ang eggposene kan bety☺️

Anonymkode: 95091...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært prøvere i snart 6 mnd, vet det ikke er lenge men pga alderen min har vi ikke villet vente lengre. Jeg har blitt gravid i 1 og 2 pp tidligere..

Anonymkode: 95091...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, hva mener du men den siste setningen? At han ikke hadde sagt det han sa om han ikke mente at han ikke trodde jeg trengte noe hjelp? Lurte ellers på om noen vet hva det ang eggposene kan bety☺️

Anonymkode: 95091...623

Ja, han mener nok at dere sannsynligvis klarer det selv innen rimelig tid.

Ang eggposer utvikler man mange i hver syklus, så blir til slutt en (sjeldnere mer enn en) eggpose større enn de andre og blir den som ferdigstilles og slipper et egg. At du har mange eggposer betyr at eggstokkene fortsatt har en del å ta av, det blir mindre aktivitet når overgangsalder starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Biloba skrev:

Ja, han mener nok at dere sannsynligvis klarer det selv innen rimelig tid.

Ang eggposer utvikler man mange i hver syklus, så blir til slutt en (sjeldnere mer enn en) eggpose større enn de andre og blir den som ferdigstilles og slipper et egg. At du har mange eggposer betyr at eggstokkene fortsatt har en del å ta av, det blir mindre aktivitet når overgangsalder starter.

Tusen takk for svar. Får slå meg til ro med den undersøkelsen inntil videre, følte ikke han tok meg så seriøst. 

Anonymkode: 95091...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Får slå meg til ro med den undersøkelsen inntil videre, følte ikke han tok meg så seriøst. 

Anonymkode: 95091...623

Det var Hausken selv, tipper jeg? Han er veldig lite doctor-like, men han er interessert i at folk lykkes i å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Biloba skrev:

Det var Hausken selv, tipper jeg? Han er veldig lite doctor-like, men han er interessert i at folk lykkes i å få barn.

Hva heter han til fornavn? Tror faktisk ikke det var han.

Anonymkode: 95091...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter han til fornavn? Tror faktisk ikke det var han.

Anonymkode: 95091...623

Jon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...