Gå til innhold

God og billig lunsj som ikke er brødskiver ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har litt problemer med matlysten for tiden. Det er kanskje fordi jeg bor i ny by, akkurat har begynt å studere, og at jeg flyttet rett fra mamma og tvers over landet. Ganske stor forandring. Jeg kjøpte brød forrige uke, som er planlagt til frokost og lunsj, og gjerne kveldsmat også. Problemet er at jeg sliter med å få skivene i meg når jeg prøver å spise det, selv om jeg har på pålegg som jeg som regel liker. Brødet begynner nå å bli tørt, og jeg tenker å lage krutonger av resten ettersom jeg ikke tror jeg vil klare å spise det opp før det er ødelagt. I fremtiden kommer jeg nok til å fryse ned brødet porsjonsvis. 

Men til spørsmålet her. Jeg er jo som nevnt student, og har da ikke den beste økonomien å brife meg med i butikken. Men har dere noen forslag til andre lunsjretter som jeg kan ta med på skolen, som ikke er brød, men som likevel er billig? 

Tusen takk for alle råd. 

Anonymkode: 568d9...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

Noe jeg har dilla på om dagen 

kjøp baguetter (som du ferdigsteker selv, de kan du få veldig billig) 

en hel stekt kylling fra kjøledisken (på coop extra koster den ikke 70 kr engang å det er mye mat) 

Riv kyllingen i filler, bruk lårene til middag. 

Den rivde kyllingen kan du bruke i baguetter sammen med grønt (salatblader, agurk, tomat bruker jeg) 

pakk baguettene inn i folie å vips så har du såååå god lunsj! Jeg er drittlei brødskiver 😅 

Kan også lage wraps og salater av den :) 

Endret av HappyWaffle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forslag:

Musli/frokostblanding med melk/biola/drikkeyoghurt?

Middagsrester (lag litt ekstra)

Wraps

Omelett

Fruktsalat

Salat

Kanskje knekkebrød eller pitabrød er bedre?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere gode tips over her,så jeg vi poengter noe annet i innlegget ditt.For å unngå at brødet blir tørt lønner det seg å skjære opp brødet på butikken og putte det i fryseren når du kommer hjem.Og så er det bare å ta opp brødskiver når du trenger. De tiner fort ;)

Anonymkode: ecf70...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere gode tips over her,så jeg vi poengter noe annet i innlegget ditt.For å unngå at brødet blir tørt lønner det seg å skjære opp brødet på butikken og putte det i fryseren når du kommer hjem.Og så er det bare å ta opp brødskiver når du trenger. De tiner fort ;)

Anonymkode: ecf70...b05

Da leste du ikke hele HI for jeg skrev at jeg ville begynne å fryse brødskiver porsjonsvis :) i dag skal jeg lage krutonger av det brødet jeg har her da, for det er allerede halvtørt. 

Tusen takk for gode tips! Har litt inspirasjon nå :)

Anonymkode: 568d9...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat det du spør om, men litt sånt halvtørt brød er veeeeldig godt å lage pannesteikte ostesmørbrød av :jepp: Litt god sennep en god ost og steike på begge sider i smør til den er knasende sprø på utsiden og osten har smeltet. Helt fantastisk ved siden av en god tomatsuppe til middag/ kvelds :jepp: 

Ellers er det jo veldig godt med wraps fylt med forskjellig godt, jeg synes de bare blir bedre når de ligger noen timer (jeg pleier å pakke de litt stramt i folie. 

Salater i alle mulige varianter, her kan du finne mye god inspirasjon på nett :) 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere gode tips over her,så jeg vi poengter noe annet i innlegget ditt.For å unngå at brødet blir tørt lønner det seg å skjære opp brødet på butikken og putte det i fryseren når du kommer hjem.Og så er det bare å ta opp brødskiver når du trenger. De tiner fort ;)

Anonymkode: ecf70...b05

Det er jo nøyaktig det TS skriver at hun skal gjøre i fremtiden. Det er nok lurt å lese hele HI. 

Anonymkode: 3da9d...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...