Gå til innhold

Gledelig å se at de praktiserer forbudet.


Gothminister

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Poenget du har gått glipp av, er at mange av dem egentlig ikke velger selv. De er bare hjernevasket og tror at de ønsker å gå med heldekkende klær på en varm strand. Når de lærer fra tidlig alder at kvinnekroppen er noe skammelig som skal skjules, og at kvinner med ære går med heldekkende klær, mens de andre er vantro horer, så er det ikke rart de velger burkini. Det er et sosialt press. Det er ingen som frivillig finner på at de skal kle på seg verken burka, niqab, chador eller burkini. Den må du faen meg lenger ut på landet med.

Anonymkode: 7f965...769

Helt riktig som du skriver. Ingen kler på seg slike klær for å bade og ingen tar på seg en svart sekk når de skal gå ut. Det handler om helt andre ting en frivillighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget du har gått glipp av, er at mange av dem egentlig ikke velger selv. De er bare hjernevasket og tror at de ønsker å gå med heldekkende klær på en varm strand. Når de lærer fra tidlig alder at kvinnekroppen er noe skammelig som skal skjules, og at kvinner med ære går med heldekkende klær, mens de andre er vantro horer, så er det ikke rart de velger burkini. Det er et sosialt press. Det er ingen som frivillig finner på at de skal kle på seg verken burka, niqab, chador eller burkini. Den må du faen meg lenger ut på landet med.

Anonymkode: 7f965...769

Nei jeg gjør faktisk ikke det, altså gått glipp av poenget. Jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror at dette forekommer, at kvinner blir presset til å ikle seg telt som du sier eller det de selv ønsker. Men jeg tror faktisk ikke at det er så utbredt som du gir inntrykk av. I min omgangskrets kjenner jeg en del muslimer (er ikke det selv), både pakistanske og somaliske, og ikke minst øst-europeiske.

De par øst-europeiske jeg kjenner ter seg overhodet ikke som muslimer, altså de er ikke praktiserende muslimer. Dette er deres personlige valg.

De pakistanske jeg kjenner er delt i to. 4/5 av de jeg kjenner er praktiserende i den forstand at de ber, faster i ramadan, spiser halal, men går ikke ut med pakistanske klær (bruker de kun hjemme), bruker ikke hijab, og oppfører seg ikke som om deres religion er det beste /(meget mulig at de tenker det, men da prakker ikke de det på noen andre). Noen av disse driver restaurant og pizzasjappe, hvor alt selges, t.o,m skinke pizza. 1/5 del bruker hijab, som er mer eller mindre det eneste som skiller fra de andre 4/5- deler.

De somaliske jeg kjenner bruker riktignok fotside klær i privaten, men krever ikke å gjøre det samme på jobben. De bruker hijab, og det sammen med uniformen, fordi arbeidsgiveren tilbyr det. Og de er en av de beste sykepleierne på avdelingen, og har vært på mange kollega fester, og hentes av sine menn etterpå. De serverer alt pasienten ber om, og det vi tilbyr, og krever heller ikke at det er ting de ikke kan gjøre fordi det går imot religionen deres. De har barn, og har enkelte ganger tatt med loddbok på jobben, som vi har kjøpt lodd på, og har aldri sagt at dette får de heller ikke lov til.

Jeg forstår at min omgangkrets gir ikke nødvendigvis et bilde av hvordan det er for resten av gjengen. 

Det er ikke slik at jeg er for at de skal bruke alt de vil. Jeg er fullstendig imot bruk av burka og nikab f.eks. Bakgrunnen for dette er som for de fleste, at for en god intergrering så er det viktig at man kan se hverandre, og håper inderlig at DET  blir forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gothminister skrev:

Helt riktig som du skriver. Ingen kler på seg slike klær for å bade og ingen tar på seg en svart sekk når de skal gå ut. Det handler om helt andre ting en frivillighet.

Mennesket har alltid hatt en sterk tendens til å absorbere kulturelle regler rundt seg og tro og mene at det de er vant med er bedre enn alt annet. De gjelder oss like fullt som de. Graden av frivillighet er alltid diskutabelt i forhold til kulturelle regler. Her er det lite fornuft og mye følelser for alle. Det fornuftige er å kle av seg når det er varmt og kle på seg når det er kaldt. Hvorfor skal våre følelser prioriteres over deres? Eller skal vi forholde oss til vitenskap og fornuft og kreve at alle er nakne på strendene når det er varmt nok? Skal vi kreve at kvinner som kan skal være toppløse når det er varmt nok i været?

Anonymkode: 68d20...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesket har alltid hatt en sterk tendens til å absorbere kulturelle regler rundt seg og tro og mene at det de er vant med er bedre enn alt annet. De gjelder oss like fullt som de. Graden av frivillighet er alltid diskutabelt i forhold til kulturelle regler. Her er det lite fornuft og mye følelser for alle. Det fornuftige er å kle av seg når det er varmt og kle på seg når det er kaldt. Hvorfor skal våre følelser prioriteres over deres? Eller skal vi forholde oss til vitenskap og fornuft og kreve at alle er nakne på strendene når det er varmt nok? Skal vi kreve at kvinner som kan skal være toppløse når det er varmt nok i været?

Anonymkode: 68d20...11f

Er du ikke litt lei av å spamme alle disse trådene med at alle burde bli nudister, at det er like naturlig som burka?

Det er en helt irrelevant argumentasjon. Å dekke kjønnsdeler er noe annet enn at kun kvinnen skal dekke seg til. Om det er så naturlig å kle av seg når det er varmt, så burde ikke burkini være en problemstilling. 

Anonymkode: 7f965...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke litt lei av å spamme alle disse trådene med at alle burde bli nudister, at det er like naturlig som burka?

Det er en helt irrelevant argumentasjon. Å dekke kjønnsdeler er noe annet enn at kun kvinnen skal dekke seg til. Om det er så naturlig å kle av seg når det er varmt, så burde ikke burkini være en problemstilling. 

Anonymkode: 7f965...769

Jo litt lei. Ufattelig mange tråder om akkurat det samme. (Ser at jeg ikke er den eneste som (må) gjenta de samme argumentene i tråd etter tråd). Forresten argumenter jeg ikke for at folk skal bli nudister. Selv om det er det eneste rasjonelle tror jeg ikke folk blir noe lykkeligere av det. Man skal ha respekt for følelser men innse at det er er akkurat det som det er: følelser og ikke resjonalitet. Folk må gjerne fortsette å gjøre som de gjør men være litt mindre selvgode og selvtilfredse meg egene kulturelle regler når det ikke er rasjonelt basert. Jeg argumenter for at folk skal være like kritisk til sin egen kultur som de er til andres. Jeg mener at for å være sivilisert må man ha evne å også se sin egen kultur utenfra. Også synes jeg folk skal få velge selv.

At det er en irrelevant argumentasjon er vi selvfølgelig ikke enige i. Det er nok ikke naturlig å kle av seg når det er varmt men det er rasjonelt. Hva som oppleves som "naturlig" er veldig kultur og følelsesbestemt. Å påstå at det er mer rasjonelt å dekke til f.eks. bryster enn hår er det hverken historisk eller vitenskapelig belegg for. Jeg kan ikke forstå at siviliserte, rasjonelle mennesker som baserer seg på vitenskapelig basis samtidig kan ha så lite selvinnsikt.

Anonymkode: 68d20...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24. august 2016 at 11.39, Gothminister skrev:

Fransk politi tar tak i forbudet og tvinger kvinnen til å ta av seg burkinien. Det gir håp for fremtiden å se at Franskmennene har baller nok til og praktisere forbudet.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/bevaepnet-politi-gar-bort-til-kvinnen-og-tvinger-henne-til-a-kle-av-seg-burkinien/61001541

Hijab er en religiøs plagg, jeg skjønner ikke hva som har skjedd med religions frihet? Frankrike blir mer og mer likt Saudi-Arabi med sine nye lover. Helt latterlig at de kaller seg selv demokratisk. I et demokratisk land skal en kvinne få lovt til å kle seg slik hun vil, dekket til eller ei.. Det at en mann i frankrike kan gå rundt med skjerf over hodet under en rengfull dag, mens kvinner ikke for lovt til å dekke håret grunnet religiøs diskriminasjon mot muslimer, er helt absurd. Ordet frihet fins ikke, enten lever du slik vi lever, gjørt slik vi ønsker du skal gjør, ellers er det tvang og bortføring. Noe så skrekkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 17.45, Drizzt skrev:

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/aug/15/five-reasons-wear-burkini-annoy-french-cannes-mayor-muslim

Noe å le av i lenken.

 

 

 

5 grunner hvorfor burkini ikke hører til i Vesten

1. Symboliserer kvinneundertrykkelse

2. Ekskluderer kvinner fra samfunnet

3. Bidrar til vit.D mangel

4. Provoserer med sin kobling til terrorisme i islams navn

5. Hjernevasker muslimske kvinner at de er mer verdt enn europeiske

Hva mener du med dette her. Forklare litt mer ?? 

At en velger å dekke seg til betyr at en arrogant og syns en er verdt mer andre. For noe tøys.  Dette var da nytt

Anonymkode: 024d6...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke for kvinneundertrykkende klesplagg.

Men noe jeg er enda mindre for, er brudd på ytringsfriheten. 

La mennesker kle seg som de vil. Uansett hva slags budskap som måtte ligge bak deres klesvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Magnifique skrev:

Jeg er ikke for kvinneundertrykkende klesplagg.

Men noe jeg er enda mindre for, er brudd på ytringsfriheten. 

La mennesker kle seg som de vil. Uansett hva slags budskap som måtte ligge bak deres klesvalg.

Du, eller dine etterkommere kommer til å bli nødt til å velge. Personlig betyr klesplagget ingenting for deg nå, men vil få en stadig sterkere betydning desto større innflytelse islam får. Paradoksalt nok kan da den eneste løsningen være å kle seg heldekkende. Du vil ikke lenger få muligheten, eller det blir så ubehagelig at du ikke føler du kan kle deg som du ønsker. Da vil det være for sent å snakke om ytringsfriheten.

Endret av Z.Z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sumikadvalin skrev:

Hijab er en religiøs plagg, jeg skjønner ikke hva som har skjedd med religions frihet? Frankrike blir mer og mer likt Saudi-Arabi med sine nye lover. Helt latterlig at de kaller seg selv demokratisk. I et demokratisk land skal en kvinne få lovt til å kle seg slik hun vil, dekket til eller ei.. Det at en mann i frankrike kan gå rundt med skjerf over hodet under en rengfull dag, mens kvinner ikke for lovt til å dekke håret grunnet religiøs diskriminasjon mot muslimer, er helt absurd. Ordet frihet fins ikke, enten lever du slik vi lever, gjørt slik vi ønsker du skal gjør, ellers er det tvang og bortføring. Noe så skrekkelig! 

Hijab er ikke et religiøst plagg, ingen muslimske kvinner må bære dette diskriminerende plagg som mannfolk tvinger dem til. Hijab er et politisk plagg, derfor er det viktig med et forbud. Vi kjemper for kvinners frihet, ikke tvang som vi ser i dag og som så mange støtter uten å være klar over det. Det er for dårlig kunnskap om islam og det bør endres på. Folket må lære seg hva islam faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se hva forskjellen er mellom og tvinge folk til å gå med noe og tvinge folk til å ta av seg noe.

Anonymkode: eb0f9...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...