Gå til innhold

Gledelig å se at de praktiserer forbudet.


Gothminister

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi kvinner frihet ved å tvinge dem til å kle av  seg? Flere kvinner lever fritt men ønsker å bruke burkini pga kultur. Det er ikke sikkert at det i det hele tatt føles som en tvang for kvinnene, men å kle av seg føles som tvang og er krenkende. Hvis jeg vil bade i thigts og genser skal ikke jeg få lov til det??

Anonymkode: 4e11b...715

Mitt inntrykk er at man kan ikke tvinge noen til å kle seg på hverken ene eller andre måten. Til og med muslimske land hadde forbud mot slør, etter alt å dømme så det ut til å ha gått motsatt. Om noe tror jeg det virker mot sin hensikt. Sjahen gjorde dette i Iran, man ser hvilken retning det likevel til slutt gikk. Tyrkia ble en sekulær stat allerede tidlig på 1900-tallet, men har også hatt inntrykk av at her har det gått motsatt. Om man skal takle et problem, bør man tydeligvis ta det ved roten, ikke forsøke å forby det, da det egentlig ikke ser ut til å ha noen hensikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Arwen35 skrev:

Skjerp deg!! Hun hadde ingen planer om å bade, bare kose seg på stranda!!!

Kose seg på stranda i 30 grader, med vanlige klær under burkinien? Ved strandpromenaden er mennesker ble brutalt terrorisert for to måneder siden. Yea right. 

Anonymkode: 7f965...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sonush skrev:

Burka :fnise: 

Lær deg navnene først. Før du kommer hit og kommenterer. 

Hva mener du med klær UNDER burkini"en? Er det turkise plagget burkini? Eller er det de svarte? Ser du noe mer under de svarte så er jeg imponert for da har du røntgensyn. 

Hun har på seg helt vanlige klær. En turkis tunika ( som kanskje er lett gjennomsiktig), siden hun har noe som ligner på singlett under, og tights. Ikke ulik det jeg og mange av mine etnisk norske venner bruker gjennom hele sommeren. Disse klærne er verken burkini eller religiøse på noen måte. 

http://www.kk.no/mote/plagget-du-må-ha-i-sommer-18055 

Hvis ingen av delene er burkini, hvorfor skulle politiet aksjonert? Mener du at artikkelen er feil? Jeg har inntrykk av at det var det turkise som er burkini, og at det under er thights og singlet. 

Anonymkode: 7f965...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde bli forbudt for norske jenter å gå med kors rundt halsen også. Korset viser jo at de støtte korsfesting som en straffemetode. Grotesk. 

Anonymkode: de559...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen av delene er burkini, hvorfor skulle politiet aksjonert? Mener du at artikkelen er feil? Jeg har inntrykk av at det var det turkise som er burkini, og at det under er thights og singlet. 

Anonymkode: 7f965...769

Burkini er vel et heldekkende plagg. Denne kvinnen har på seg en tunika med singlet og tights under. Kanskje politiet trodde hun hadde på seg burkini under tunikaen eller noe slikt, ellers så vet de ikke hvordan en burkini ser ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde bli forbudt for norske jenter å gå med kors rundt halsen også. Korset viser jo at de støtte korsfesting som en straffemetode. Grotesk. 

Anonymkode: de559...1e6

Kan ikke sammenlignes menn bærer også kors, det er ingenting kvinneundertrykende med det heller.

Og korset har ingenting med at man støtter korsfesting, det er tøv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt tullete forbud spør du meg.

Hva folk har på seg på stranden, spiller da vel ingen rolle.

Atbevæpnet politi tvinger henne til å kle av seg får meg til å se rødt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ToveM skrev:

Burkini er vel et heldekkende plagg. Denne kvinnen har på seg en tunika med singlet og tights under. Kanskje politiet trodde hun hadde på seg burkini under tunikaen eller noe slikt, ellers så vet de ikke hvordan en burkini ser ut...

Jeg oppfatter den blå som burkini, det er også den hun tar av seg. Hun satte seg vel på terrorstranden for å demonstrere, og visste at hun ville bli bedt om å kle av seg burkinien. Man ser også at det er noe blått på hodet. Derfor har hun vanlige klær under. Det er ingen som setter seg for å kose seg på stranden i 30 grader i flere lag med klær. Tror nok ikke du er den eneste som vet hvordan en burkini kan se ut, de aksjonerte ikke uten grunn. Man må sette noen grenser for hva man aksepterer. Resepkt går begge veier.

Anonymkode: 7f965...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde bli forbudt for norske jenter å gå med kors rundt halsen også. Korset viser jo at de støtte korsfesting som en straffemetode. Grotesk. 

Anonymkode: de559...1e6

Såvidt meg bekjent, er det IS som i 2016 korsfester mennesker. Korset symboliserer jesus på korset, at han ofret seg for å frelse menneskene. Så det burde være helt ok å gå med. 

Anonymkode: 7f965...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen av delene er burkini, hvorfor skulle politiet aksjonert? Mener du at artikkelen er feil? Jeg har inntrykk av at det var det turkise som er burkini, og at det under er thights og singlet. 

Anonymkode: 7f965...769

Har du egentlig googlet burkini og sett hvordan den ser ut? Gjør det og sammenlign. 

Når det gjelder politiet, så er det vel ikke første gang de har feilet. Jfr Monicasaken, el drap på "african-american" i USA. Politiet er ikke ufeilbarlige. De har sett våpen, hvor det ikke har vært noe våpen  (jfr USA igjen). 

Hvis det er det turkise som er burkini, så er jo ikke det heldekkende, siden hun ifølge deg bruker tights i tillegg. 

Poenget mitt er egentlig todelt. 

1. Kvinnenes rett til å bruke de klærne de selv ønsker 

2. Denne kvinnens rett til å bruke de klærne som kvinnene i vesten bruker uansett, og som ikke er ulovlig, og hun har derfor ikke gjort noe ulovlig. 

Nå er ikke muslim, men jeg blander meg inn i samtalen likevel, for mine med-kvinners rett til å bruke det de selv ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Irreterer meg grønn over alle statusene på Facebook om dagen over hvor kvinneundertrykkende det er at en burkini-kledd kvinne ble tvunget til å kle av seg på stranden og kaller disse rasistene/politifolkene for lavpannede idioter. Jeg ble til og med kalt rasist når jeg stiller spørsmål til hvordan kvinner i muslimsk land blir behandlet dersom de velger å ikke gå med burka. 

Vi må kunne respektere de landene vi er i og har frivillig valgt å bosette oss. 

Anonymkode: ee4fa...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at de sa ifra til kvinnen. Hva er vel ellers vitsen med et påbud med mindre det faktisk blir praktisert?

Ellers synes jeg det er negativt at noen media går ut med at kvinnen ble tvunget til å kle av seg, noe som absolutt ikke stemmer. Hun kledde av seg i protest (vanlige klær under) og deretter påstod at politiet tvang henne. Dette kommer til å bli en sak og myndighetene velger i denne saken å forsvare politiet som foreløpig også har sitt på det tørre.

Årsakene til burkini forbudet er mange. Det er alt fra fundamental islamisme, tilhørighet til religiøse sekter, tvang og press fra familie og miljø, det politiske aspektet med å dekke til hele kroppen, eller rett og slett en motreaksjon på den franske regjeringens nye tiltak i forbindelse med terrorangrepet på strandpromenaden. Sånn sett så er det forståelig at Frankrike ønsker et påbud på et såpass sympatiserende plagg og spesielt etter alle terrorangrepene de siste årene. Det er ikke snakk om at kvinner ikke får velge hva de selv ønsker å gå med, men at det blir frivillig valgt et plagg som støtter overnevnte årsaker selv om det sender tydelige politiske signaler. 

Anonymkode: fe71b...aec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mari Y skrev:

Hun sa selv at hun bare hadde tenkt å sole seg, slik jeg forstod. 

Spiller ingen rolle, burkini er forbudt i Frankrike. Det må muslimene akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde bli forbudt for norske jenter å gå med kors rundt halsen også. Korset viser jo at de støtte korsfesting som en straffemetode. Grotesk. 

Anonymkode: de559...1e6

I Norge er ikke korset noe negativt vet du. Vi er et kristent land, dessverre vil mange si og kjempe for mer islam. Slik sikkert du også ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Nå vil lederen av Oslo -FRP at det skal bli forbudt i Norge også. Veldig bra.

 

I dette naive land der nissene sitter og tror alle er gode og snille og ingen ondskap rammer oss, bortsett fra ABB og den grufulle høyresiden. Så vil vi nok måtte erfare masse terror, mer voldtekter, drap og annet kos før PK eliten ser behovet for å sette foten ned for islam og den islamisering vi alle egentlig ser, bortsett fra disse PK frika som ikke ser noe annet en de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès
29 minutter siden, Gothminister skrev:

I dette naive land der nissene sitter og tror alle er gode og snille og ingen ondskap rammer oss, bortsett fra ABB og den grufulle høyresiden. Så vil vi nok måtte erfare masse terror, mer voldtekter, drap og annet kos før PK eliten ser behovet for å sette foten ned for islam og den islamisering vi alle egentlig ser, bortsett fra disse PK frika som ikke ser noe annet en de selv vil.

Det spørs om de i det hele tatt får av seg de rosa brillene sine. De kommer vel bare med at dette var en enmanns hendelse som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mari Y skrev:

Dette er hvel allerede forbudt i Frankrike? Man kan altså like eller ikke like det. Men hadde jeg vært en muslim og reist til Frankrike eller andre land der det er forbudt. Så kan man ikke forvente noe annet. Det er det samme som om man skulle reist på ferie til Iran, så hadde man måttet vente å dekke seg til(fordi i Iran er det påbudt). Hun må jo ha visst at det var forbudt, ergo burde hun regne med at politiet kom. 

 

Det er forøvrig forskjellige navn på dem: Burka er det man bruker i Afghanistan(tror også Pakistan), og forbindes gjerne med Talibanregimet.Så har man chador i Iran, niqab tror jeg er Saudi Arabia/ wahhabbismen. Men man har også hijab. 

Ja, reiser man til f.eks Iran eller Saudi Arabia eller Emiratene eller andre regioner med strenge samfunnskoder så har man ikke noe valg enn å kle seg "sømmelig".

Paradokset som da oppstår her i vesten er at vi egentlig ikke ønsker et offentlig klespoliti, men behov er der likevel fordi mange kvinner som ikler seg burka gjør dette som en del av en kvinneundertrykkende praksis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sonush skrev:

Har du egentlig googlet burkini og sett hvordan den ser ut? Gjør det og sammenlign. 

Når det gjelder politiet, så er det vel ikke første gang de har feilet. Jfr Monicasaken, el drap på "african-american" i USA. Politiet er ikke ufeilbarlige. De har sett våpen, hvor det ikke har vært noe våpen  (jfr USA igjen). 

Hvis det er det turkise som er burkini, så er jo ikke det heldekkende, siden hun ifølge deg bruker tights i tillegg. 

Poenget mitt er egentlig todelt. 

1. Kvinnenes rett til å bruke de klærne de selv ønsker 

2. Denne kvinnens rett til å bruke de klærne som kvinnene i vesten bruker uansett, og som ikke er ulovlig, og hun har derfor ikke gjort noe ulovlig. 

Nå er ikke muslim, men jeg blander meg inn i samtalen likevel, for mine med-kvinners rett til å bruke det de selv ønsker. 

Poenget du har gått glipp av, er at mange av dem egentlig ikke velger selv. De er bare hjernevasket og tror at de ønsker å gå med heldekkende klær på en varm strand. Når de lærer fra tidlig alder at kvinnekroppen er noe skammelig som skal skjules, og at kvinner med ære går med heldekkende klær, mens de andre er vantro horer, så er det ikke rart de velger burkini. Det er et sosialt press. Det er ingen som frivillig finner på at de skal kle på seg verken burka, niqab, chador eller burkini. Den må du faen meg lenger ut på landet med.

Anonymkode: 7f965...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...