Gå til innhold

Gledelig å se at de praktiserer forbudet.


Gothminister

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det ha noe å si for hvor vanskelig det er å endre seg for de som vokser opp i Norge?

Anonymkode: da6cc...9d7

Fordi de fra tidlig alder må rette seg inn etter de strenge levereglene. De må lære arabisk, de sendes på koranskole, det foregår kjønnslemlestelse. Det er et sterkt sosialt press, men lite oppfordring til egne tanker. Det er imamnene som skal tenke for en. Jenter må dekke seg til, de kan ikke delta i idrett og sosiale aktiviteter ((bare les om den somaliske moren som nekter gutten å delta i idrett, fordi hun mener islam hindrer henne i å selge lodd for idrettslaget. Fordi kvinnene ofte ikke jobber (og mange av mennene også stpr utenfor arbeidslivet), så får familiene dårligere råd. Da må de bo i rimelige boliger, og ender i "gettoer" sammen med andre fra samme bakgrunn, samt en del norske fattige (men demflytter så sant de får råd om de har barn i skolepliktig alder, da 90 % av klassen er ikke-vestlig). Mange er ikke i barnehage og lærer ikke språket ordentlig. Det hemmer dem i skolen, så de faller ut. De ender da opp som fremmedgjorte og bitre på samfunnet og tenner på biler i stedet. Noen få blir terrorister, for rollen som martyr frister, fremfor en grå tilværelse i en ghetto. De fleste fortsetter i samme livsløp som foreldrene. Det er det de kjenner. 

Litt enkelt forklart, men det er hovedtrekkene. Det finnes alltid unntak, men det er tendenser som gjør at neste generasjon heller ikke blir integrert, snarere tvert i mot. 

Anonymkode: 7f965...769

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør de om kvinnene bare går over til å bruke våtdrakt? Skal det da bare være muslimske kvinner som ikke har lov til å gå med dem? Eller skal det bli et krav at man da også har med seg surfebrett? Jeg er helt i mot å tvinge småjenter (eller noen) til å dekke seg til når det f.eks. er svømming på skolen, men etter at de blir voksne må de nesten få ta dette valget selv. Nei til tvang, ja til frihet. Jeg setter nok også grensen ved niqab, ansiktet er såpass viktig for både identifikasjon og kommunikasjon at å skjule det ikke er greit, men resten må vi nesten akseptere at folk dekker til og viser frem som de vil, forutsatt at det er frivillig.  

Hva med nonner, hvorfor er det greit at de (mange av dem) dekker seg til? Er ikke de også "hjernevasket av sin religion"?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg synes det er trist at man skal tvinges til å være mer naken enn nødvendig bare på grunn av fremmedfrykt. Kvinnefiendtlig plagg? Dette plagget sørger for at kvinner som tidligere ikke kunne bade og kose seg på stranden nå kan det! Det kaller jeg kvinnefrigjørende! Så lenge ansikt vises så synes jeg det må være lov til å dekke til resten av kroppen. Både burkini og hijab må være lov, men plagg som dekker til ansiktet er en helt annen ting, det bør være forbudt. 

Så latterlig å kalle disse bierøkterkostymene for kvinnefrigjørende. Mens mennene deres sprader rundt i trusa på stranda. Disse bierøkterdraktene strider mot all form for likestilling i samfunnet. Og ikke minst, om man lar disse mennene fortsette med dette eieforholdet de har til sine kvinner, så blir også ikke-muslimske kvinner sett på som verdiløse horer fordi de ikke dekker seg til med disse kostymene. Mennene kan fortsette å sprade rundt i badebuksa selvsagt. Ingen muslimske menn går rundt med slike forjævlige plagg.

Anonymkode: c473d...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så latterlig å kalle disse bierøkterkostymene for kvinnefrigjørende. Mens mennene deres sprader rundt i trusa på stranda. Disse bierøkterdraktene strider mot all form for likestilling i samfunnet. Og ikke minst, om man lar disse mennene fortsette med dette eieforholdet de har til sine kvinner, så blir også ikke-muslimske kvinner sett på som verdiløse horer fordi de ikke dekker seg til med disse kostymene. Mennene kan fortsette å sprade rundt i badebuksa selvsagt. Ingen muslimske menn går rundt med slike forjævlige plagg.

Anonymkode: c473d...637

Enig. Om det skulle vært likestilling, burde mennene også kle seg i niqab og burkini. 

Anonymkode: 7f965...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Om det skulle vært likestilling, burde mennene også kle seg i niqab og burkini. 

Anonymkode: 7f965...769

Dersom mennene ble tvunget til å gå med hijab, niqab, burkini ville det blitt forbudt overalt. De ser det som svært viktig å få lov til å sprade rundt i badebuksa mens man gjemmer bort sine kvinner. Religionen er til for å kontrollere kvinnene. Hele koranen gjennomsyres jo av kvinneforakt og boka henvender seg til menn og hvordan kvinnene skal behandles. 

Anonymkode: c473d...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de fra tidlig alder må rette seg inn etter de strenge levereglene. De må lære arabisk, de sendes på koranskole, det foregår kjønnslemlestelse. Det er et sterkt sosialt press, men lite oppfordring til egne tanker. Det er imamnene som skal tenke for en. Jenter må dekke seg til, de kan ikke delta i idrett og sosiale aktiviteter ((bare les om den somaliske moren som nekter gutten å delta i idrett, fordi hun mener islam hindrer henne i å selge lodd for idrettslaget. Fordi kvinnene ofte ikke jobber (og mange av mennene også stpr utenfor arbeidslivet), så får familiene dårligere råd. Da må de bo i rimelige boliger, og ender i "gettoer" sammen med andre fra samme bakgrunn, samt en del norske fattige (men demflytter så sant de får råd om de har barn i skolepliktig alder, da 90 % av klassen er ikke-vestlig). Mange er ikke i barnehage og lærer ikke språket ordentlig. Det hemmer dem i skolen, så de faller ut. De ender da opp som fremmedgjorte og bitre på samfunnet og tenner på biler i stedet. Noen få blir terrorister, for rollen som martyr frister, fremfor en grå tilværelse i en ghetto. De fleste fortsetter i samme livsløp som foreldrene. Det er det de kjenner. 

Litt enkelt forklart, men det er hovedtrekkene. Det finnes alltid unntak, men det er tendenser som gjør at neste generasjon heller ikke blir integrert, snarere tvert i mot. 

Anonymkode: 7f965...769

1. Du antar at alle/ de fleste som kommer hit har like sterke regler for hvordan de praktiserer egen tro. Tror du ikke da de ville vært soldater i stedet for flyktninger? Hvorfor forlate eget land om de er enige med hva som skjer der?

2. Du antar at barna ikke blir påvirket av livet utenom familien og begynner i senere alder å forstå at det fins et liv utenom det foreldre lærer dem og eventuelt bryter med dem

3. Du tenker at de voksne barna ikke velger en mildere versjon av troen/ fravær av tro

4. Du tenker at burkinigforbud skulle løse dette problemet?

Anonymkode: da6cc...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Leeloo skrev:

Jeg er helt i mot å tvinge småjenter (eller noen) til å dekke seg til når det f.eks. er svømming på skolen, men etter at de blir voksne må de nesten få ta dette valget selv. Nei til tvang, ja til frihet.

Du må forstå en ting. Det er mannfolka i islam som bestemmer hva en kvinne skal gå kledd i. Det starter med småjenter. Derfor må vi innføre forbud slik at de får den frihet du så gjerne ønsker. Men man kan ikke være for både frihet og hijab og burkini.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du antar at alle/ de fleste som kommer hit har like sterke regler for hvordan de praktiserer egen tro. Tror du ikke da de ville vært soldater i stedet for flyktninger? Hvorfor forlate eget land om de er enige med hva som skjer der?

2. Du antar at barna ikke blir påvirket av livet utenom familien og begynner i senere alder å forstå at det fins et liv utenom det foreldre lærer dem og eventuelt bryter med dem

3. Du tenker at de voksne barna ikke velger en mildere versjon av troen/ fravær av tro

4. Du tenker at burkinigforbud skulle løse dette problemet?

Anonymkode: da6cc...9d7

Mange forlater jo landene sine fordi de er arbeidsledige og i Norge har man penger som følge av at kvinner og menn er i full jobb og knapt har tid til å se barna sine. I Norge må norske foreldre i full jobb finansiere denne livsstilen til folk med 8 barn hvor kona og mannen går hjemme med barna. Undersøkelser både fra Norge og andre land viser jo også at 2. generasjon er minst like religiøse som foreldrene. Forsøk å kritisere "profeten" og se hva slags svar du får. Norske ungdommer derimot bare ler høyt dersom noen kritiserer Jesus. 

Anonymkode: c473d...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Du antar at alle/ de fleste som kommer hit har like sterke regler for hvordan de praktiserer egen tro. Tror du ikke da de ville vært soldater i stedet for flyktninger? Hvorfor forlate eget land om de er enige med hva som skjer der?

2. Du antar at barna ikke blir påvirket av livet utenom familien og begynner i senere alder å forstå at det fins et liv utenom det foreldre lærer dem og eventuelt bryter med dem

3. Du tenker at de voksne barna ikke velger en mildere versjon av troen/ fravær av tro

4. Du tenker at burkinigforbud skulle løse dette problemet?

Anonymkode: da6cc...9d7

Jeg antar ikke, jeg snakker av egen erfaring etter å ha vokst opp i et slikt område. Jeg antar heller ikke noen av DINE andre antakelser. Jeg prøver å beskrive et mønster, og det mønsteret er hvordan mennesker fra Midtøsten og Nordafrika praktiserer islam på en måte som ekskluderer barna og dem selv fra samfunnet de enten har flyktet til eller valgt å migrere til. Jeg har selv erfart at noen av barna vokser opp til å praktisere religonen enda strengere enn foreldrene. Det er nok mange teorier på hvorfor dette kan skje, men kanskje har de en slags identitetskrise pga isolasjonen, og føler for å gå "all in" i den ene ytterkanten som ikke isolerer dem fra familien og vennene? For hadde de valgt å bli "vestlige" så hadde de blitt utstøtt. Å leve med ett ben i to då ulike verdenener skaper nok kriser hos en del av barna som vokser opp her. 

Jeg tror ikke det er én enkelt løsning på problemet, men en del av det ligger i de strenge levereglene som gjør at generasjon etter generasjon lever etter samme normer. Og når samfunnet rundt forandres, så gir det konflikter. Nå har uansett kvinner og barn lidd under dette før det ga problemer med å leve i vestlige samfunn. Jeg tror uansett at å sette grenser for de mest ekstreme ytringene av medina-islam er en av veiene å gå. Jeg tror på både pisk og gulrot så lenge det gjøres riktig.

Anonymkode: 7f965...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Testosteron skrev:

Men noen kvinner ønsker faktisk å kle seg slik, og da begrenser man deres frihet ved å innføre et slikt forbud.

Nemlig. Folk må få velge selv. Det er ikke alle som er komfortable med å være halvnaken

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nemlig. Folk må få velge selv. Det er ikke alle som er komfortable med å være halvnaken

Muslimske menn er jo langt mer nakne enn vestlige kvinner. Har aldri sett muslimske menn sprade rundt i burka, burkini, hijab eller noen av disse plaggene. 

Nei, dette handler om kvinnekontroll, enkelt og greit. Og det er det viktig å sette foten ned for. 

Anonymkode: c473d...637

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nemlig. Folk må få velge selv. Det er ikke alle som er komfortable med å være halvnaken

Og folk skal få velge selv. Derfor må vi innføre forbud mot tvang som hijab og burkini. Det er dette Norske naive kvinner ikke forstår. Dere forstår ikke islam rett og slett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gothminister skrev:

Og folk skal få velge selv. Derfor må vi innføre forbud mot tvang som hijab og burkini. Det er dette Norske naive kvinner ikke forstår. Dere forstår ikke islam rett og slett. 

Dersom norske menn spradet rundt i badebuksa mens norske kvinner ble tvunget til å ta på seg bierøkterkostyme så hadde pipa fått en annen lyd hos disse kvinnene. 

Anonymkode: c473d...637

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La oss snu på det - er kvinner i vesten hjernevasket til å kle seg lettkledd? Ja. Det er en del av vår kultur, men er det noe mer frigjørende enn å kle seg i burkini? Jeg synes ikke det. Jeg synes kvinner skal få gå både lettkledd (altså biki) og med burkini. Det er sant at muslimske menn kan gå lettkledd, og det er såklart urettferdig... Men hva med å oppfordre muslimske kvinner til å gå lettkledd fremfor å TVINGE DEM til å enten droppen stranda eller kle seg lettkledd når de ikke er komfortable med det? Jeg er imot å gjøre alt forbudt bare fordi vi ikke lever i en ideell verden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg vil kle meg i naziuniform og besøke et minnesmerke for jøder som ble drept i konsentrasjonsleir, så burde jeg få lov til det? Under dekke av at jeg er nazist, men jeg dreper ikke? 

Anonymkode: 7f965...769

 

1 time siden, Testosteron skrev:

Men har noen begrunnet et forbud mot å gå med naziuniform med at nazister ikke frivillig ikler seg naziuniform? 

Men er det et forbud å gå med Naziuniform? En ting er at det ville være totalt smakløst og en ville risikert juling vis en besøkte en konsentrasjonsleir, men jeg tror ikke det er forbudt, samme burde skje med disse kvinnediskriminerende religiøse plaggene at det var like utenkelig å bruke som en naziuniform, men ikke forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Apis skrev:

 

Men er det et forbud å gå med Naziuniform? En ting er at det ville være totalt smakløst og en ville risikert juling vis en besøkte en konsentrasjonsleir, men jeg tror ikke det er forbudt, samme burde skje med disse kvinnediskriminerende religiøse plaggene at det var like utenkelig å bruke som en naziuniform, men ikke forbudt.

Her sier du noe interessant og som jeg også tror. En i naziuniform ville fått juling om han oppsøkte konsentrasjonsleirene. Men hva om en muslim fikk juling som oppsøkte plasser der folk ble drept i terror av, nettopp muslimer. Hvordan hadde du og andre PK folk da hylt og skreket rasisme? For det er ingen forskjell, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange forlater jo landene sine fordi de er arbeidsledige og i Norge har man penger som følge av at kvinner og menn er i full jobb og knapt har tid til å se barna sine. I Norge må norske foreldre i full jobb finansiere denne livsstilen til folk med 8 barn hvor kona og mannen går hjemme med barna. Undersøkelser både fra Norge og andre land viser jo også at 2. generasjon er minst like religiøse som foreldrene. Forsøk å kritisere "profeten" og se hva slags svar du får. Norske ungdommer derimot bare ler høyt dersom noen kritiserer Jesus. 

Anonymkode: c473d...637

Men nordmenn er veldig lite kristne. Prøv å spøke om jesus foran en gjeng norsk ungdom som faktisk tar kristendommen seriøst. Da kommer du til å sne snurte ansikter. Bare se hvor alvorlige disse er når noen tuller med deres verdier:

Å være snurt når noen sier imot ens egen tro og verdier er ganske normalt

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom norske menn spradet rundt i badebuksa mens norske kvinner ble tvunget til å ta på seg bierøkterkostyme så hadde pipa fått en annen lyd hos disse kvinnene. 

Anonymkode: c473d...637

Dersom noen hadde nektet meg å gå i heldekkende klær om jeg ville det, så hadde pipen hatt den samme lyden.

1 minutt siden, Gothminister skrev:

Her sier du noe interessant og som jeg også tror. En i naziuniform ville fått juling om han oppsøkte konsentrasjonsleirene. Men hva om en muslim fikk juling som oppsøkte plasser der folk ble drept i terror av, nettopp muslimer. Hvordan hadde du og andre PK folk da hylt og skreket rasisme? For det er ingen forskjell, egentlig.

Selvsagt er det en forskjell. Tror du på det du selv skriver, eller prøver du bare hjernevaske enkle sjeler som ikke klarer tenke selv? Tja, enkelte muslimer klarer å lure seg selv til å tro at de er rasjonelle mennesker, så hvorfor skulle det være annerledes for deg.

 

 

 

Anonymkode: da6cc...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Phoenix skrev:

La oss snu på det - er kvinner i vesten hjernevasket til å kle seg lettkledd? Ja. Det er en del av vår kultur, men er det noe mer frigjørende enn å kle seg i burkini? Jeg synes ikke det. Jeg synes kvinner skal få gå både lettkledd (altså biki) og med burkini. Det er sant at muslimske menn kan gå lettkledd, og det er såklart urettferdig... Men hva med å oppfordre muslimske kvinner til å gå lettkledd fremfor å TVINGE DEM til å enten droppen stranda eller kle seg lettkledd når de ikke er komfortable med det? Jeg er imot å gjøre alt forbudt bare fordi vi ikke lever i en ideell verden. 

Når man har et forbud så har jo nettopp kvinnene fått langt større makt overfor mennene sine som sprader rundt i badebuksa. Kvinnene kan vise til loven. 

Kvinner i vesten går kledd som menn i vesten. Lettkledd når det er varmt for å få sol. De mest kvinnefiendtlige kulturene i verden hvor kvinnen er mannens eiendom og hun drapstrues dersom hun sees med en vantro mann innfører pakker inn kvinnene sine. Jeg tror norske kvinner rett og slett må erfare dette for å forstå. 

Anonymkode: c473d...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når man har et forbud så har jo nettopp kvinnene fått langt større makt overfor mennene sine som sprader rundt i badebuksa. Kvinnene kan vise til loven. 

Kvinner i vesten går kledd som menn i vesten. Lettkledd når det er varmt for å få sol. De mest kvinnefiendtlige kulturene i verden hvor kvinnen er mannens eiendom og hun drapstrues dersom hun sees med en vantro mann innfører pakker inn kvinnene sine. Jeg tror norske kvinner rett og slett må erfare dette for å forstå. 

Anonymkode: c473d...637

Hvis mennene er så undertrykkende som dere skal ha det til (og det er nok mange av dem), så lar ikke de konene sine sprade rundt halvnakne bare fordi loven sier at de ikke kan dekke seg til. Da blir konene hjemme og blir eksludert fra en vanlig aktivitet. Ikke veldig frigjørende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gothminister skrev:

Her sier du noe interessant og som jeg også tror. En i naziuniform ville fått juling om han oppsøkte konsentrasjonsleirene. Men hva om en muslim fikk juling som oppsøkte plasser der folk ble drept i terror av, nettopp muslimer. Hvordan hadde du og andre PK folk da hylt og skreket rasisme? For det er ingen forskjell, egentlig.

Vis en muslim fikk juling bare fordi han var muslim ville jeg reagert, vis han viftet med IS flagget hadde sammenligningen din vært bedre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...