Gå til innhold

Når dere annonserer etter musikere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått noen oppdrag som bryllupsmusiker via kategorien "småjobber" på Finn.no. Jeg har imidlertid også svart på noen annonser fra folk som etterlyser en som spiller mitt instrument, fiolin, men så viser det seg at de vil ha en sjanger jeg ikke behersker. 

Siden det koster litt å svare på disse annonsene er det fint om dere som annonserer kan:

- Skrive hvilken sjanger dere ønsker, gjerne med eksempler.

- Skrive hvilken dato det er. Når datoen mangler er det kjedelig å bruke 40 kr på å svare, så viser det seg at jeg skal noe annet den datoen. 

- Ikke minst, tilby et anstendig honorar. Hvis dere vil ha en dyktig musiker kan dere ikke tilby knapper og glansbilder. Nylig så jeg en annonse som etterlyste pristilbud, selv om det sto 2000 som honorar. Om jeg skal bruke flere timer på å øve og deretter noen timer på selve vielsen for folk jeg aldri har møtt før, kan jeg garantere at jeg ikke gjør det for mindre enn 2000. Egentlig er grensen min 2500, men hvis det er kort reisevei vil jeg vurdere å spille for 2000.

- De fleste har vel bare ett stort bryllup i livet. Vil dere virkelig da gå for en ikke så veldig erfaren og dyktig musiker som gjør mange skjønnhetsfeil framfor å bruke en tusenlapp eller to mer for å få en dyktig og erfaren musiker som spiller kraftfullt og med innlevelse?

Anonymkode: 79d50...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått noen oppdrag som bryllupsmusiker via kategorien "småjobber" på Finn.no. Jeg har imidlertid også svart på noen annonser fra folk som etterlyser en som spiller mitt instrument, fiolin, men så viser det seg at de vil ha en sjanger jeg ikke behersker. 

Siden det koster litt å svare på disse annonsene er det fint om dere som annonserer kan:

- Skrive hvilken sjanger dere ønsker, gjerne med eksempler.

- Skrive hvilken dato det er. Når datoen mangler er det kjedelig å bruke 40 kr på å svare, så viser det seg at jeg skal noe annet den datoen. 

- Ikke minst, tilby et anstendig honorar. Hvis dere vil ha en dyktig musiker kan dere ikke tilby knapper og glansbilder. Nylig så jeg en annonse som etterlyste pristilbud, selv om det sto 2000 som honorar. Om jeg skal bruke flere timer på å øve og deretter noen timer på selve vielsen for folk jeg aldri har møtt før, kan jeg garantere at jeg ikke gjør det for mindre enn 2000. Egentlig er grensen min 2500, men hvis det er kort reisevei vil jeg vurdere å spille for 2000.

- De fleste har vel bare ett stort bryllup i livet. Vil dere virkelig da gå for en ikke så veldig erfaren og dyktig musiker som gjør mange skjønnhetsfeil framfor å bruke en tusenlapp eller to mer for å få en dyktig og erfaren musiker som spiller kraftfullt og med innlevelse?

Anonymkode: 79d50...e4f

Hvis man først har et slikt storflott bryllup at en leier inn egen musiker og greier, så må man kunne betale for det og. 5000 syns jeg hadde vært fortjent for en helaften, sangeren skulle få delta i selskapet og spise kaker osv som gjest, og synge innimellom :) 
Jeg vil anbefale deg å ha en fast pris. Lag egen annonse. F.eks. at du tar 3000 for det og 4000 for det...

og at det går klart og tydelig frem i annonsen hvilke sjangre du tilbyr.

Når du ser annonser at folk søker etter musikere, så ha en fast mal som du sender ut til de, der det står hva du tilbyr, sjanger og pris. Hvis de prøver å prute, så får du si at du får mange oppdrag og at det er den faste prisen. 

 

Anonymkode: 4437c...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man først har et slikt storflott bryllup at en leier inn egen musiker og greier, så må man kunne betale for det og. 5000 syns jeg hadde vært fortjent for en helaften, sangeren skulle få delta i selskapet og spise kaker osv som gjest, og synge innimellom :) 
Jeg vil anbefale deg å ha en fast pris. Lag egen annonse. F.eks. at du tar 3000 for det og 4000 for det...

og at det går klart og tydelig frem i annonsen hvilke sjangre du tilbyr.

Når du ser annonser at folk søker etter musikere, så ha en fast mal som du sender ut til de, der det står hva du tilbyr, sjanger og pris. Hvis de prøver å prute, så får du si at du får mange oppdrag og at det er den faste prisen. 

 

Anonymkode: 4437c...968

Fiolinisten - ikke sangeren :)

Om det bare er i kirka du skal spille, så kan du ta en pris, og om det er helaften, så får du delta på festen og spise osv, pluss et litt større honorar :)

F.eks. 3000 for å spille i kirka, 5000 for helaften. Altså at du har et par strofer på kvelden og.

 

Anonymkode: 4437c...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tak i en som ville spille i seremonien vår via småjobber. Ønsket vårt var at han skulle spille to sanger og at han selv kunne velge hvilke og presiserte at han gjerne kunne ta to han kunne fra før så han slapp å øve så mye (endte med at han sendte noen forslag og vi plukket ut to vi ville ha). Han ville ha med seg en venninne slik at de var to som spilte. Vi betalte 1500 kr, en pris de selv foreslo. Synes det var helt greit for en 30 min jobb hvor de fikk ganske frie tøyler med å bestemme selv hvor mye de ville legge i jobben. Disse var relativt unge musikkstudenter og tror de bare synes det var morsomt å få muligheten. De spilte kjempefint og alle var fornøyde. 

Hadde jeg derimot bestemt hvilke sanger de skulle spille så de måtte bruke lang tid på å øve inn, og om kirken hadde vært på et sted utenfor sentrum måtte så klart honoraret stått i stil med det. 

Anonymkode: 75537...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...