Gå til innhold

8 dager på overtid. Livredd for stor baby!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her :) Tusen takk for svar og erfaringer, setter stor pris på det! Godt å høre at det ikke nødvendigvis er en sammenheng mellom min vekt, overtid og størrelse på baby :) 

Anonymkode: 15faf...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk 10 dager over termin og barnet var 3390 g. Jeg veide da 80 kg, altså 20 kg mer enn det jeg vanligvis veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

8% når han var 5100? Måler de virkelig så feil? Det er jo litt skremmende. Ikke godt å vite hva jeg har i vente da 😂 5100 i stedet for snittet på 3500. Er ikke det egentlig 50% over? 😱

Anonymkode: 15faf...5ed

Det er visst ikke bare bare å måle så sent :)

Men det gikk veldig bra, og det var ikke veldig mye vondere enn første gangen heller, så det finnes håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
2 timer siden, Snooks skrev:

Det er visst ikke bare bare å måle så sent :)

Men det gikk veldig bra, og det var ikke veldig mye vondere enn første gangen heller, så det finnes håp :)

Åj, imponerende å ha født en på 5100 g da! :) Tydeligvis ganske stor feilmargin når de måler så sent i svangerskapet da. Jeg har termin om noen dager, og har fått vite at babyen min er rundt 10% over snittet. Jeg kom til at da må den være rundt 3850 g, men det kan tydeligvis være veldig feil i forhold til hva som kommer ut 🙈 Håper de ikke har bomma voldsomt nå da. Gikk det helt fint å føde en på over 5 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte mitt andre barn 12 dager på overtid (fødte spontant samme dag som de ville sette meg i gang) og han var 4,5 kg, med stort hode og brede skuldre. Han var beregnet til å bli rundt 4kg, tror jeg. Selve fødselen gikk kjempefint, og jeg måtte bare sy ett lite sting (hadde trøbbel med morkaka, riktignok, men det hadde ikke noe med baby å gjøre). Så jeg hadde ikke vært redd for å føde en stor baby igjen. Han var jo også tidlig sterk, våken og sugevillig, så jeg tenkte at det var positivt med en litt stor baby også.

Jeg var gjennomsnittlig stor som baby selv, men broren min var ca 5kg og generelt mye store hoder i familien, så sykehuset mente det skyldtes arv og litt overtid, siden jeg var normalvektig. Men de sa at barn nr to, tre osv ofte blir større enn eldre søsken, særlig om de er gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ganske overvektig som gravid og fikk vite at mitt siste barn var ekstra stort. Da hun ble født var hun 3 kg. Hun ble født på termin. 

Anonymkode: 8c612...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Marion1985 skrev:

Åj, imponerende å ha født en på 5100 g da! :) Tydeligvis ganske stor feilmargin når de måler så sent i svangerskapet da. Jeg har termin om noen dager, og har fått vite at babyen min er rundt 10% over snittet. Jeg kom til at da må den være rundt 3850 g, men det kan tydeligvis være veldig feil i forhold til hva som kommer ut 🙈 Håper de ikke har bomma voldsomt nå da. Gikk det helt fint å føde en på over 5 kg?

Takk, dette var jo nr 2 så det var banet litt vei på forhånd... :)

Gikk fint å føde ja, han satt litt fast med skuldrene, men jordmor fikk røsket han ut før det ble et ordentlig problem. Han hadde også navlestrengen rundt halsen, men det kan jo skje den beste. Det var litt verre enn første gang, men det var sikkert fordi hodet var såpass stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.8.2016 at 12.02, Snooks skrev:

Lillebror var 5100g og hadde HO på 40cm da han kom en uke på overtid. Det gikk kjempefint selv om det var igangsatt. Men han ble målt til 8% over gjennomsnittet dagen før...

Hodeomkrets på 40 cm?? Hjelp!  :hakeslepp:Hadde han vannhode eller noe? Og har han fortsatt større hode enn andre?

Anonymkode: 5670b...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hodeomkrets på 40 cm?? Hjelp!  :hakeslepp:Hadde han vannhode eller noe? Og har han fortsatt større hode enn andre?

Anonymkode: 5670b...61e

Kjente den fødselen for å si det sånn 😅 Heldigvis ikke vannhode, og nå er han helt normal, men selvsagt ikke noen liten tass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble forespeilet at sønnen min var enorm. Så vi ventet en real plugg.. Ut kom han, med 3100 kg og 47 cm. 34 cm rundt hodet. 

Hun jeg delte rom med på sykehuset ble satt igang 2 uker før termin grunnet gigababy. Men der bommet de også.. Sønnen hennes kom ut på 3440 kg og 50 cm. Han ble også født med en vagina.. 

Så de tar ofte feil! 

Anonymkode: cafaf...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en plass at røyking og slanking under graviditet fører til at man får tynne bebiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, amativeReflection skrev:

Jeg har lest en plass at røyking og slanking under graviditet fører til at man får tynne bebiser.

Når man røyker og slanker seg seg som gravid og babyen blir tynn, så er det pga. at babyen ikke tar til seg nok næring. Det er virkelig ikke noe man ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du født? I tilfelle, gikk alt bra og hvor stor var baby? :)

Anonymkode: c50b8...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Ikke enda, har visst ikke lyst ut denne her 😂 12 dager over nå. Jeg skal settes i gang i morgen tidlig. Veldig spennende! Veldig spent på både babyens vekt og selve fødselen siden BMI er høy. Håper alt går bra ❤️

Anonymkode: 15faf...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Ikke enda, har visst ikke lyst ut denne her 😂 12 dager over nå. Jeg skal settes i gang i morgen tidlig. Veldig spennende! Veldig spent på både babyens vekt og selve fødselen siden BMI er høy. Håper alt går bra ❤️

Anonymkode: 15faf...5ed

Lykke til i morgen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Ikke enda, har visst ikke lyst ut denne her 😂 12 dager over nå. Jeg skal settes i gang i morgen tidlig. Veldig spennende! Veldig spent på både babyens vekt og selve fødselen siden BMI er høy. Håper alt går bra ❤️

Anonymkode: 15faf...5ed

Lykke til! :rodmer: Jeg hadde igangsatt fødsel med HØY bmi og stort barn, og det tok 8t og alt fint. Håper du holder oss oppdatert, kommer til å tenke på deg:)

Anonymkode: c50b8...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store babyer kan gi lettere fødsler pga tyngdekraften. :) 

Anonymkode: 943ab...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Store babyer kan gi lettere fødsler pga tyngdekraften. :) 

Anonymkode: 943ab...d48

Tyngdekraft når man ligger med bena opp?

Anonymkode: 17f1b...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...