Gå til innhold

Mac og windows tastatur


Gjest Tassen10

Anbefalte innlegg

Gjest Tassen10

Jeg har mac men må i perioder bruke ett program som er windowsbasert på macen. Det fungerer bra bortsett fra når jeg har behov for å bruke spesialtegn som f.eks alfakrøll "@". Når jeg skal bruke alfakrøll mens jeg er inne i dette programmet så må jeg trykke ned alt + 2. 

Er det noen som vet hvordan jeg får frem tegnene "<" og ">" når jeg bruker ett windowsbasertprogram i mac? Finnes det noen oversikt over dette liggende på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 24 August 2016 at 9.31, Tassen10 skrev:

Jeg har mac men må i perioder bruke ett program som er windowsbasert på macen. Det fungerer bra bortsett fra når jeg har behov for å bruke spesialtegn som f.eks alfakrøll "@". Når jeg skal bruke alfakrøll mens jeg er inne i dette programmet så må jeg trykke ned alt + 2. 

Er det noen som vet hvordan jeg får frem tegnene "<" og ">" når jeg bruker ett windowsbasertprogram i mac? Finnes det noen oversikt over dette liggende på nett?

Det er vanskelig å skjønne hva du spør om. Bruker du et windowsdesignet program som er portert for apple, eller starter du opp maskinen fra en windowspartisjon?

Keymapping på tastaturet ditt vil normalt ikke endre seg fra program til program. Du kan få frem en oversikt over hvilke taster i tastaturet ditt som representerer hvilke tegn ved å trykke på flagget i menylinjen og velge "show character palette." Om du ikke har noe flagg der må du skru dette på i systemvalg.

Anonymkode: 15081...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...