Gå til innhold

Jeg synes at eksen hans er penere enn meg...og det synes han også?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kall dette et fjortisproblem, men jrg har ikke den beste selvtilliten når det kommer til egen kropp og eget utseende, så det gnager meg så å si konstant. 

Eksen jeg snakker om er hans første forhold og det  mest langvarige forholdet typen min har hatt før meg. Det varte fra han var 16 til han var ca 20. Nå er han 27, og vi har vært sammen i i ganske nøyaktig 2,5 år. Innimellom meg og hun første har han hatt to kortvarige forhold. 

Denne eksen det er snakk om, la oss kalle henne Julie, ødela psyken til typen min totalt og han har slitt med depresjon og suicidale tanker i større eller mindre grad helt frem til i fjor. Han er klar på at dette ikke skyldtes kjærlighetssorg på noen som helst måte. Så jeg vet jo at jeg har en bedre personlighet enn henne. Han har gitt meg deler av "æren" (han har jo absolutt gjort jobben selv) for at han har klart å komme seg ordentlig ovenpå igjen og sier selv at han aldri har hatt det så bra i forhold noen gang. Og det er jo stas. Så over til utseendeproblemet.

Julie figurerer i media med jevne mellomrom i forbindelse med jobben sin. Og det var slik jeg fikk vite at det var nettopp Julie som var denne beryktede eksen. I forbindelse med oppslaget i media var det selvfølgelig et bilde. Typen min uttalte da: "Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne synes hun var søt eller pen på noen som helst måte...", hvorpå jeg responderte: "Det er jo ikke noe galt med utseende hennes da,  jeg synes hun var søt, jeg..." 

Og det var vel her det ble veldig galt for meg. For han motsa meg ikke, men begynte å snakke om noe annet. Er det sannsynlig at han fortsatt synes hun er både søt og pen, eller er det mer sannsynlig at han bare ikke ønsket å fokusere noe mer på henne? For jeg er ikke i tvil om at han ikke har noe til overs for henne som person. Han er veldig flink til å gi meg komplimenter for både kropp og utseende, men jeg klarer ikke ta det til meg (selv om jeg later som jeg gjør det overfor han) fordi jeg bare tenker at eksen var finere.

Igjen; ikke bruk tiden deres på å fortelle meg at dette er et ikke-problem, men si heller hva dere tror er tilfelle. 

 

(Før noen spør, så er jeg 22, men altså veldig usikker på eget utseende og egen kropp)

Anonymkode: 34fb9...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, du må riste av deg den tanken! Dette er usikkerheten din som snakker! Kanskje han funderte på det du sa, at hun sett utenifra egentlig ikke er så lite pen som han synes, fordi han kjenner henne? Dette med utseende er nemlig veldig facinerende! Du kan se er dødskjekk fyr, så blir du kjent med han og synes plutselig ikke han er noe kjekk i det hele tatt, fordi du ikke liker personligheten hans. Og den andre veien, en mann du aldri ville lagt merke til kan blir dødskjekk når du blir kjent med han.

Så ikke ta hans stillhet som samtykke! Når han sa det han sa, så mener han det!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ødela han, psykisk. Om hun er pen, er nok han den siste personen til å se det. Er man stygg på innsiden hjelper det ikke hvor pen man er, det stygge fra innsiden skinner ut ;) Ville ikke bekymret meg for henne. Typen din synes nok du er den fineste og flotteste i hele verden. 

Anonymkode: 3f40a...f87

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke at hun er penere enn deg. Med mindre det er noe du ikke skriver her. Han sa han ikke skjønner at han noen gang synes hun var søt og pen på noen som helst måte. Det er milevis mellom disse to påstandene. At han ikke motsa deg behøver ikke bety noen ting. Det kan være mange grunner til det. Fokuser heller på det han faktisk sa enn det du mener han burde sagt. Kanskje han bare er av typen som ikke vil snakke ned andre kvinners utseende så mye. Tror du bare legger usikkerheten din over på han, og overanalyserer saken i hjel :) Jeg mener ikke å være krass og frekk med deg, men prøv å se objektivt på det. Forstår at det kan være kan være vanskelig siden han ikke motsa deg, men det behøver ikke bety noenting. Han sa aldri han synes hun er penere enn deg. 

Anonymkode: 49736...589

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du reagerer? Han sa sitt og du sa ditt, var det noe å kommentere på det?

Jeg er veldig sånn til å kommentere folk (på TV) og ofte da jeg sier at "oi, hun var pen" så kan ofte samboeren min si "eh..nei". Og det er jo gjerne ikke noe å si på det. Jeg og min samboer synes forskjellige damer er pene, det er det ikke så mye mer å si på..

Anonymkode: a7532...7c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kall dette et fjortisproblem, men jrg har ikke den beste selvtilliten når det kommer til egen kropp og eget utseende, så det gnager meg så å si konstant. 

Eksen jeg snakker om er hans første forhold og det  mest langvarige forholdet typen min har hatt før meg. Det varte fra han var 16 til han var ca 20. Nå er han 27, og vi har vært sammen i i ganske nøyaktig 2,5 år. Innimellom meg og hun første har han hatt to kortvarige forhold. 

Denne eksen det er snakk om, la oss kalle henne Julie, ødela psyken til typen min totalt og han har slitt med depresjon og suicidale tanker i større eller mindre grad helt frem til i fjor. Han er klar på at dette ikke skyldtes kjærlighetssorg på noen som helst måte. Så jeg vet jo at jeg har en bedre personlighet enn henne. Han har gitt meg deler av "æren" (han har jo absolutt gjort jobben selv) for at han har klart å komme seg ordentlig ovenpå igjen og sier selv at han aldri har hatt det så bra i forhold noen gang. Og det er jo stas. Så over til utseendeproblemet.

Julie figurerer i media med jevne mellomrom i forbindelse med jobben sin. Og det var slik jeg fikk vite at det var nettopp Julie som var denne beryktede eksen. I forbindelse med oppslaget i media var det selvfølgelig et bilde. Typen min uttalte da: "Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne synes hun var søt eller pen på noen som helst måte...", hvorpå jeg responderte: "Det er jo ikke noe galt med utseende hennes da,  jeg synes hun var søt, jeg..." 

Og det var vel her det ble veldig galt for meg. For han motsa meg ikke, men begynte å snakke om noe annet. Er det sannsynlig at han fortsatt synes hun er både søt og pen, eller er det mer sannsynlig at han bare ikke ønsket å fokusere noe mer på henne? For jeg er ikke i tvil om at han ikke har noe til overs for henne som person. Han er veldig flink til å gi meg komplimenter for både kropp og utseende, men jeg klarer ikke ta det til meg (selv om jeg later som jeg gjør det overfor han) fordi jeg bare tenker at eksen var finere.

Igjen; ikke bruk tiden deres på å fortelle meg at dette er et ikke-problem, men si heller hva dere tror er tilfelle. 

 

(Før noen spør, så er jeg 22, men altså veldig usikker på eget utseende og egen kropp)

Anonymkode: 34fb9...257

So what om hun var penere? Hun ødela fyren, så han fikk seg jo en lærepenge da - en vond en sådan, om at utseende ikke er alt! Og han har jo valgt deg, om han syntes du var stygg, hadde han jo ikke vært sammen med deg. Og du har tydeligvis et fint indre og da, noe hun tydeligvis ikke hadde. 
Du vet at det ytre står for fall, men det indre varer evig. Hvem vil vi bli gamle sammen med? 
Drit i hun eksen, han er ferdig med henne og hun er ferdig med han. 
Det er mange som er pene, kjendiser osv, men vi har jo de vi er glade i, det er lov å se på noe pent, ikke sant? 
DU er fin som du er og du trenger ikke konkurrere med noen eks, for det er over.. hører du  - OVER?

Stell godt med typen din du og vis han at du har alt han trenger i en fremtidig partner :)

Hun pene eksen kan bare drite og dra :)

Anonymkode: c48c4...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han synes at hun er søt og pen, det var derfor han var sammen med henne. Det betyr ikke at han vil være i et forhold med henne. 

Anonymkode: 7fca9...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Platt eksempel, men for å illustrere. Jeg synes paradise hotel er interessant når det kommer til dette (så kan man diskutere et annet sted om dette er et program verdt å se😁). I begynnelsen av en sesong kommer en skokk ukjente mennesker. Vi diskuterer og legger merke til hvem som er pene, hvem som er mindre pene. Bruker dette som eksempel fordi de filmes 24/7 og man blir på sett og vis kjent med dem. Og for en forandring! Noen ganger har tilsynelatende kjekke, sexy menn etter x antall uker vist seg å være tidenes klyse, og man sitter og tenker på hvordan i alle dager man kunne synes vedkommende var flott! Og motsatt. Noen som kan virke nærmest frastøtende i starten har etterhvert blitt både vakre og nydelige.

 

kjæresten din sa jo ikke engang at hun var penere. Han sa jo motsatt, hvordan kunne han synes hun var pen? Utseende er svært subjektivt og går på den enkeltes smak. Og det er derfor hele utseendeindustrien fucker hjernene våre. Vi vil ha noe noen andre har, vi sammenligner oss i ett sett, men i bunn og grunn så glemmer vi det som betyr noe. Kjærlighet og gode relasjoner, trygghet, tillit. Og slik blir den man elsker den vakreste på jord.

Anonymkode: 8d52b...a92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann sin eks(kone!) gjennom 10 år er definitivt mye vakrere enn meg. Vi gikk gravid nesten samtidig og hun la kun på seg på magen... mens jeg? La på meg 30 (fuckings) kilo og ser ut som en tiger. De har barn fra før og jeg må leve med å møte denne kvinnen i mange år fremover.

Bryr jeg meg? .... Ytterst lite. Hun er ei heks av et kvinnfolk og utseende har virkelig ikke noe å si. Min mann blir kvalm mår han ser henne og gruer seg for hver levering av deres barn. 

Poenget mitt er at du ikke skal bruke energi til å tenke på det! Forstår at det er vanskelig, men vit at jeg har vært der selv. Når jeg var 22 og ble sammen med min mann. Gråt av og til når hadde møtt henne, fordi jeg var så usikker på meg selv. Hva endret seg? Jeg fortalte han hvordan jeg følte det. Og han ga meg selvsikkerheten tilbake. :)

Anonymkode: 1119c...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet kan virkelig forandre hvordan man ser på noen. Dette med paradise  hotel var egentlig et veldig godt eksempel på hvordan førsteinntrykk ikke nødvendigvis sier noe om hvordan man ser personen etter man er kjent med dem.

Det er en fyr jeg holdt på med som studerer samme sted som meg. Jeg syntes jo selvfølgelig han var kjekk da. Så forandret han seg totalt og har vist seg å være det jævligste mennesket jeg har møtt. Nå får jeg frysninger bare av å tenke på ham, og forstår ikke hva jeg tenkte. Men det var jo fordi han behandla meg bra og var utrolig grei frem til han plutselig ikke var det lenger.

Kjæresten din må jo på ett punkt ha syntes eksen hans var søt og pen, men det forandra seg da han innså hva slags menneske hun er og hva hun gjorde mot ham. Du ser henne ikke på samme måte siden du ikke kjenner henne sånn som han gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa jo ikke at hun var pen, han orket bare ikke å diskutere det med deg!
For det han sa var jo stikk motsatt! 

Ikke kjør etter regelen om at "den som tier samtykker", det blir det bare elendighet ut av!

Videre, om man har negative assosiasjoner til et menneske, så påvirker det hvordan vi ser utseendet deres også! For han er hun trolig stygg i dag. 

Du trenger å jobbe med kommunikasjon og samtaleforståelse, samt egen selvtillit :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo DU som sa at eksen hans var søt, og det etter at han sa at han ikke skjønner hvordan han kunne ha sett på henne som pen. Dette utsagnet kommer jo selvsagt av hvor dårlig han kom ut av forholdet. At han videre ikke ønsker å diskutere utsagnet ditt om at du synes hun er søt er jo derfor helt forståelig. 

Det er to ting som får meg til å reagere. At du ikke klarer å forstå at synet han har på henne er preget av hvordan den psykiske helsen hans ble påvirket i forholdet, og at du i tillegg tolker det som at ha mener at eksen er penere enn deg når det han faktisk har sagt er at han ikke kan forstå at han syntes hun var pen. Dette er jo helt sykt. Her er det jo du som har et problem. 

Anonymkode: e5e4b...09c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forestill deg at du er i hans situasjon. Du ser et bilde av personen som holdt på å ødelegge deg, den stygge personligheten hennes formelig stråler ut av bildet og gir deg en dårlig følelse. Så du nevner det for kjæresten din og forventer støtte, men i stedet sier hun at 'neida, hun er søt'.

Vil du virkelig gå inn i en diskusjon hvor kjæresten din 'forsvarer' utseendet til eksen til tross for at hun vet hvor stygg hun har vært mot deg? Neppe. Så du tier stille.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks er superflott! Han er en slik som alle snur seg etter på gata og beundrer. Min nåværende mann er helt ordinær.
Men vet du, jeg ville ikke hatt eksen om jeg så fikk han kastet etter meg. Hans personlighet står ikke i stil med utseende og han er en stor dritt. Min nåværende er derimot verdens beste og jeg kunne ikke fått noen bedre.

Poenget mitt er at kjæresten din er sammen med deg fordi han finner deg attraktiv, han ser noe i deg som du ikke ser ut til å se selv. Utseende er bare polish, det er jo hele pakka som betyr noe. Dersom han kun hadde gått etter utseende hadde han vel fortsatt vært sammen med eksen, da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og "konstruktive", men forståelsesfulle svar! :) Dere har selvfølgelig rett alle sammen, problemet ligger kun hos meg...

Anonymkode: 34fb9...257

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode og "konstruktive", men forståelsesfulle svar! :) Dere har selvfølgelig rett alle sammen, problemet ligger kun hos meg...

Anonymkode: 34fb9...257

Noen ganger er et velplassert spark bak det beste man kan få! 

Klem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var merkelig å reagere på. Se for deg at du diskuterte et maleri med ei venninne. Hun sa at hun ikke synes maleriet var noe pent. Hvor du da sier at du synes det er pent. Det er ikke naturlig å kverulere på din mening da, begge har jo sagt hva de mener? 

Anonymkode: a6dc2...d97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var verdens snilleste, godeste og mest trofaste mann. Han støttet meg i alt og var bare helt fantastisk. Jeg syntes han var verdens fineste å se på. Den dag i dag, til tross for hvor herlig han var mot meg da vi var sammen, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg syntes han var fin å se på - jeg kan ikke forstå at der var noe tiltrekning i det hele tatt. Jeg har også et rævhøl av en eks som jeg nesten brekker meg av når jeg ser han nå. Han er ikke stygg, men pga oppførselen hans i forholdet vårt klarer jeg ikke se at han er noe, selv om jeg syntes han var dødskjekk da vi var sammen. Følelsene man har for de man er sammen med gjør at man synst de er de flotteste i verden. Når følelsene er borte og forholdet er over tror jeg de fleste en gang har opplevd å tenke "herregud, hva så jeg i h*n?!".

Anonymkode: 7123a...9f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han syns hun er pen eller ikke vet jeg ikke. Men jeg har et par stykker jeg har rotet med tidligere som jeg fremdeles syns er pen, derimot var det noe helt annet enn utseende som gjorde at det ikke varte/ble noe mere.

Hvis du tenker etter så er det sikkert andre menn enn typen din du synes er pen. Men det betyr jo ikke at du ønsker å gjøre noe med dem.

Anonymkode: 35068...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...