Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

Tror noe av grunnen er at hun har så få lesere, og ikke figurer media så mye. Hun er derimot et fast innslag hos andre kjendiser, og på den måten når ut hun til mange. Hun burde absolutt blitt sjekket, og hun er helt klart helt, helt elendig til å merke.

Hun har vel vunnet en pris hos Vixen hvert eneste år, men hvis hun vinner en eneste en i år så sier de egentlig at de blåser lang vei i norsk lov, og at de ikke bryr seg i det hele tatt om forbrukere. Er det et omdømme en pris ønsker? Hvor ble det av samfunnsansvaret? Eller var det der noen gang....? :a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Helt ubegripelig at Pihl ikke var en av dem som ble gått nærmere i sømmene, for da hadde de virkelig kunnet slått ned på mye.

Men tror det bare er å fortsette å sende inn tips til FO, før eller siden skjønner de at her er det med umerking med overlegg flere ganger for dagen!

De forstår det nok når de får fem regninger i posten som pålyder 100tusen hver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Helt ubegripelig at Pihl ikke var en av dem som ble gått nærmere i sømmene, for da hadde de virkelig kunnet slått ned på mye.

Men tror det bare er å fortsette å sende inn tips til FO, før eller siden skjønner de at her er det med umerking med overlegg flere ganger for dagen!

:Nikke: 

https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage/tips-oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Asti skrev:

Nå har jeg virkelig noe å gjøre fremover - det å følge med på denne bedriften sin manglende merking er jo nesten en heltidsjobb! Det er så mange snap, så mange instagraminnlegg, og så mange blogginnelgg som ikke er merket.... Lurer på hva regning for den moroa kan bli på. 

Og ja: Jeg ønsker at bedrifter som bryter loven skal få bot. Om jeg bryter loven blir jeg straffet. Hvorfor ikke bedrifter som dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Newroz skrev:

Nå har jeg virkelig noe å gjøre fremover - det å følge med på denne bedriften sin manglende merking er jo nesten en heltidsjobb! Det er så mange snap, så mange instagraminnlegg, og så mange blogginnelgg som ikke er merket.... Lurer på hva regning for den moroa kan bli på. 

Og ja: Jeg ønsker at bedrifter som bryter loven skal få bot. Om jeg bryter loven blir jeg straffet. Hvorfor ikke bedrifter som dette? 

Jeg har vært opptatt av korrekt merking av reklame på blogg (nå også alle SoMe-kanalene) siden 2013.  Merkingen har blitt bedre, men nå har den dårlige merkingen tydeligvis flyttet seg til Snapchat.

Det er en glede å  oppdage at Forbrukerombudet nå nærmer seg økonomiske sanksjoner (ser ut som det er eneste "språket" influencere forstår. Jeg kommer til å være en av de som tipser. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Asti skrev:

Jeg har vært opptatt av korrekt merking av reklame på blogg (nå også alle SoMe-kanalene) siden 2013.  Merkingen har blitt bedre, men nå har den dårlige merkingen tydeligvis flyttet seg til Snapchat.

Det er en glede å  oppdage at Forbrukerombudet nå nærmer seg økonomiske sanksjoner (ser ut som det er eneste "språket" influencere forstår. Jeg kommer til å være en av de som tipser. :)  

Helt klart blitt mye bedre, men veldig enig med deg i det du skriver at mye har blitt flyttet over til snap. Både når det gjelder manglende merkning og når det gjelder eksponering av barn. Virker som en del bedrifter tror at snap er "usynelig", men det er jo bare å ta skjermbilde og sende inn til FO som om det skulle vært et blogginnlegg. Regner også med at FO også følger flere av bloggerne på snap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, xemiliex skrev:

Eg diggar dokkar!

Sier takk på vegne av alle oss, og deg, som er opptatt av riktig merking og at lovbrudd skal følges opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere snapper hvor hun viser frem smykkekolleksjon i dag også. Uten noen merking eller at hun sier ordet "reklame".

Pinlig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, troikaen skrev:

Flere snapper hvor hun viser frem smykkekolleksjon i dag også. Uten noen merking eller at hun sier ordet "reklame".

Pinlig.

Ta bilde og send inn til FO. Ingen grunn til at denne bloggen skal få kjøre under radaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel bevisst forsvunnet fra blogglisten siden det er svært få lesere å vise til. Jeg vil tro at hun har flere på IG og snap. 

Nå er det jo slik at CP også ikke bare har dratt i havn store design avtaler som modell og "designer", hun er også andre halvdel i Friendly Group som driver med utstrakt management for mange inkludert Madcon og CBE. Det er ikke lenge siden Yousef hadde på seg Holzweiler hoddie i beste sendetid på The Voice. Så hvis man begynner å gå i sømmene på hele dette nettverket så vil jeg tro det er mye å plukke på. Når det er sagt så fungerer det jo på samme måte i hele verden. Bare se på musikkvideoene fra de store artistene, det florerer av produktplasseringer. Beats fra Dre er et produkt av massiv produktplassering i musikkvideoer som ble super hipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå skal hun bygge opp Jorun Stiansen. Masse grooming og møter dokumentert på instagram gjennom de siste ukene. Og Jorun har allerede lært hvordan man (ikke) skal merke spons.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkte å spørre på bloggen til Camilla Pihl hva hun tenker om merking av produkter på snapchat/instagram. Hun reklamerer jo veldig mye for de nye hudpleieproduktene sine på snapchat uten noen form for merking. Kommentaren ble slettet....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elleven skrev:

Forsøkte å spørre på bloggen til Camilla Pihl hva hun tenker om merking av produkter på snapchat/instagram. Hun reklamerer jo veldig mye for de nye hudpleieproduktene sine på snapchat uten noen form for merking. Kommentaren ble slettet....

Sier sitt ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkustjukk
1 minutt siden, Gresshoppa skrev:

Dere som sender inn tips, skriver dere bare at vedkommende ikke merker innlegg på blogg/snap/IG? Legger dere ved filer? Har også noen jeg kunne tenkt meg å «melde»🙈

Du skriver hvem det gjelder, legg gjerne ved linker til det aktuelle blogginnlegget/instagrambildet, man kan også laste opp jpg.filer om man har skjermdumper fra Snapchat o.l ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...