Gå til innhold

Camilla Phil


monstergospel

Anbefalte innlegg

Gjest nicecar
1 minutt siden, Newroz skrev:

Åh! men jeg tenke på det du skrev om tittelen - at hun hadde tatt tittelen fra en annen? 

Mente at bloggstilen hun har nå har hun også stjålet, ingenting er originalt hos henne. Triana Iglesias blogget på helt lik måte da hun hadde blogg for flere år tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, nicecar skrev:

Mente at bloggstilen hun har nå har hun også stjålet, ingenting er originalt hos henne. Triana Iglesias blogget på helt lik måte da hun hadde blogg for flere år tilbake :)

Sånn ja, ja det er jeg enig med deg i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, xemiliex skrev:

Seriøst, noen må tak tak i Camilla Pihl og hvordan hun opererer i sosiale medier. En ting er den shady nettverks - og merkevarebyggingen hun holder på med, noe annet og mer konkret er det at hun hver eneste dag driver massiv reklame for egne produkter uten å merke noe av det. Hun er så gjennomført uredelig.

Og gjennomskuelig. Jeg ser hun hjerter vilt rundt til alle som kan ligne en influencer i sosiale medier. Dama er på jobb; stadig på jakt etter nyttige idioter for seg selv og sine produkter. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 11.03, kidnapkid skrev:

Og gjennomskuelig. Jeg ser hun hjerter vilt rundt til alle som kan ligne en influencer i sosiale medier. Dama er på jobb; stadig på jakt etter nyttige idioter for seg selv og sine produkter. 

Ja, hun er seriøst på en misjon hu der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.11.2017 at 11:03 AM, kidnapkid said:

Og gjennomskuelig. Jeg ser hun hjerter vilt rundt til alle som kan ligne en influencer i sosiale medier. Dama er på jobb; stadig på jakt etter nyttige idioter for seg selv og sine produkter. 

Dette har jeg lagt merke til også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 11.03, kidnapkid skrev:

Og gjennomskuelig. Jeg ser hun hjerter vilt rundt til alle som kan ligne en influencer i sosiale medier. Dama er på jobb; stadig på jakt etter nyttige idioter for seg selv og sine produkter. 

Hun er overalt. Akkurat som hun har sendt hudpleieproduktene sine all over town - til alle mindre og større profiler på inztagramoz. Og alle har de lydig vist frem (og tagget) hva "snille Camilla" sendte dem på døren. 

Tydelig at all denne hjertingen lønner seg. Hun tjente over 2 millioner i fjor. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir for mye av det gode.. Overalt på IG der folk hyller hennes produkter over en lav sko. Jeg sluttet å følge henne på snap fordi hun romantiserer den minste lille plante, går inn og ut av leiligheten til og fra butikker og locations og snakker med en lavmælt stemme, på grensen til hvisking.. Dokumenterer den minste detalj.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig har Camilla Pihl mistenkelig lav såkalt likeability på sosiale flater. På Instagram har hun 112K følgere og et snitt på si 1500 likes. Det er et regnestykke som ikke går opp.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun faller midt imellom. De yngre ser nok ikke henne som å angå dem, og de på hennes egen alder finner antagelig ikke cuteness overload så veldig aktuelt eller inspirerende. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/7/2017 at 11:37 PM, haptic said:

Jeg tror hun faller midt imellom. De yngre ser nok ikke henne som å angå dem, og de på hennes egen alder finner antagelig ikke cuteness overload så veldig aktuelt eller inspirerende. 

Jeg tror jeg faller midt i den ønskede aldersgruppen hennes (ca 30), og jeg finner henne dørgende kjedelig. Jeg har prøvd flere ganger, for jeg syns leiligheten hennes er nydelig (og jeg er over gjennomsnittet interessert i interiør). Men jeg avfølger henne hver gang (bloglovin, instagram) fordi jeg ikke gidder.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
17 minutter siden, xemiliex skrev:

Tjueto umerkede reklameposter på instastory i dag. 

Mulig hun ikke har åpnet brevet fra Forbrukerombudet ennå (jmf. Anna Rasmussens innlegg) og heller gått for pakkene først🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Mulig hun ikke har åpnet brevet fra Forbrukerombudet ennå (jmf. Anna Rasmussens innlegg) og heller gått for pakkene først🙄

Jeg mistenker at hun heller tror at insta - og snapstory er fritt frem, for hennes siste post på instagram er også reklame og, hold deg fast, merket som ... reklame. Ikke noe ad og ikke noe #. That's a first.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er «cuteness overload» blitt hennes merkevare? Jeg ser at hun stadig skriver det til andre kjendiser på IG. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
21 minutter siden, xemiliex skrev:

Jeg mistenker at hun heller tror at insta - og snapstory er fritt frem, for hennes siste post på instagram er også reklame og, hold deg fast, merket som ... reklame. Ikke noe ad og ikke noe #. That's a first.

Kanskje hun tror fordi det er andres bilder er det greit å droppe merking når hun legger det ut?🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Sirkustjukk skrev:

Mulig hun ikke har åpnet brevet fra Forbrukerombudet ennå (jmf. Anna Rasmussens innlegg) og heller gått for pakkene først🙄

 

5 timer siden, xemiliex skrev:

Jeg mistenker at hun heller tror at insta - og snapstory er fritt frem, for hennes siste post på instagram er også reklame og, hold deg fast, merket som ... reklame. Ikke noe ad og ikke noe #. That's a first.

 

Definitivt åpnet brevet, eller på annet vis fått det med seg da hun nå hashtagger #advertisement i stedet for #ad. Sååeehhh...  tatt sidne hun på et vis har tatt det til seg så kan vi anse bruddet på Instastory som med overlegg? Eller er det igjen er "forglemmelse"?

 

En forglemmelse samme dag som man har innrettet seg etter reglene i en annen sammenheng er jo helt utrolig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal merkes for egen kolleksjon har gått henne "helt hus forbi" (les: gidder ikke/vil ikke) i hvert fall.... Det er så utfattelig mange snap som ikke blir merket. Om det nå er smykkekolleksjonen eller om det er hudpleiekolleksjonen. 

https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some

 

Sitat

 

Hva er egentlig reklame og markedsføring?

Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Markedsføring kalles ofte for reklame. Når vi skriver reklame i denne veiledningen mener vi alle former for markedsføring.

Eksempler på reklame:

  • (.......)
  • Du driver din egen næringsvirksomhet, og legger ut egenreklame. Dette kan for eksempel være at du har en egen kleskolleksjon eller nettbutikk, og det du legger ut på din personlige profil i sosiale medier eller på blogg er med på å fremme salg av varer eller tjenester som du har en interesse i. Dette gjelder uansett om du driver næringsvirksomheten alene eller om du gjør i det i samarbeid med andre

 

  • Min uthevig og fjernet litt tekst som ikke var relevant akkurat her 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, troikaen skrev:

 

 

Definitivt åpnet brevet, eller på annet vis fått det med seg da hun nå hashtagger #advertisement i stedet for #ad. Sååeehhh...  tatt sidne hun på et vis har tatt det til seg så kan vi anse bruddet på Instastory som med overlegg? Eller er det igjen er "forglemmelse"?

 

En forglemmelse samme dag som man har innrettet seg etter reglene i en annen sammenheng er jo helt utrolig.

Når du har blogget siden 2004, og FO har fulgt opp, gitt deg teskje informasjon, laget verdens enkleste veielder i hele verden, så er det ikke forglemmelse. Det er enten latskap eller så er det gjort bevisst fordi alle vet at hvis bloggere putter reklame på alt som er reklame vil leserne (kundene) etter hvert forstå at hele bloggen er kjøpt og betalt, og at "venninne aspektet" som de trodde var der, ikke er noe annet enn en millionbedrift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Helt ubegripelig at Pihl ikke var en av dem som ble gått nærmere i sømmene, for da hadde de virkelig kunnet slått ned på mye.

Men tror det bare er å fortsette å sende inn tips til FO, før eller siden skjønner de at her er det med umerking med overlegg flere ganger for dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...