AnonymBruker Skrevet 24. august 2016 #1 Del Skrevet 24. august 2016 Så denne dokumentaren på NRK i går. Fin og viktig. Men snakker lærere så hardt til så små barn? Jeg ble overrasket. Synes det var rart at det ikke var noe positivt å vise fra klasserommet. Må jo ha skjedd noe gøy i løpet av året. Anonymkode: 68af4...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gudbjørg Skrevet 24. august 2016 #2 Del Skrevet 24. august 2016 Jeg syntes hele filmen var utrolig trist og håper ikke dette viser realiteten på lands basis. Det må være noe positivt som du sier, men følelsen som jeg satt igjen med etter å ha sett filmen var ikke god... Veldig mye fokus på disiplin, det må jo være lov å ha det litt moro in imellom. I tilleg ble jeg sint når han læreren disset barnas humor! De er jo knapt 6 år og selvfølgelig er prump og bæsj vitser populære. Men de fikk skikkelig tiltal om at ikke le av slike vitser for å hjelpe vennen sin, fordi slike vitser var for barnehagebarn og barnslige.... og ikke hørte hjemme i hans klasserom. Så trist:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 24. august 2016 #3 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Del Skrevet 12. september 2016 Den 24. august 2016 at 0.19, visningsnamn skrev: Det der reagerte jeg også på, spesielt måten han sa det på. Jeg aner ikke hvordan de gjør det på skolene nå om dagen, men er det vanlig at de kartlegger evner/vansker hos alle førsteklassinger på den måten det så ut som de gjorde i filmen? Ja det er vanlig. Og dette er hvordan det foregår når det blir filmet. Anonymkode: 4f54a...474 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 12. september 2016 #5 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 13. september 2016 #6 Del Skrevet 13. september 2016 Den 24.8.2016 at 0.13, Gudbjørg skrev: Jeg syntes hele filmen var utrolig trist og håper ikke dette viser realiteten på lands basis. Det må være noe positivt som du sier, men følelsen som jeg satt igjen med etter å ha sett filmen var ikke god... Veldig mye fokus på disiplin, det må jo være lov å ha det litt moro in imellom. I tilleg ble jeg sint når han læreren disset barnas humor! De er jo knapt 6 år og selvfølgelig er prump og bæsj vitser populære. Men de fikk skikkelig tiltal om at ikke le av slike vitser for å hjelpe vennen sin, fordi slike vitser var for barnehagebarn og barnslige.... og ikke hørte hjemme i hans klasserom. Så trist:( Enig. Syns han læreren virket sur og grinete hele tiden og var meget streng angående det med bæsjehumor. Altså hallo, barna har nettopp gått fra barnehage til skole. Hva forventer man av en førsteklassing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #7 Del Skrevet 13. september 2016 Jeg er litt nysgjerrig på hensikten med denne filmen. Ellers reagerte jeg på flere ting, bl.a kritikken av humoren, at de fikk beskjed om at de var en god venn hvis de lot være å le av vitsene, ønskene fra rektor (?) for det nye året, osv. Anonymkode: 9de87...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2016 #8 Del Skrevet 1. oktober 2016 På 25.8.2016 den 0.19, visningsnamn skrev: Jeg aner ikke hvordan de gjør det på skolene nå om dagen, men er det vanlig at de kartlegger evner/vansker hos alle førsteklassinger på den måten det så ut som de gjorde i filmen? I dokumentaren ble det vist to ulike måter å kartlegge barn på. Den første metoden, da en voksen tok ut en og en elev og spurte om "motsatt av...", kalles NSL og brukes i Oslo, men primært på tospråklige barn, for å kartlegge om de har tilstrekkelig språklig kompetanse til å forstå undervisningen. den andre, der flere barn jobbet sammen og læreren tok tiden er en nasjonal kartleggingsprøve, som brukes i hele Norge. jeg må også si at jeg reagerte på mye i filme, både hvordan de voksne snakket, noen der som ikke har noen ting på en skole å gjøre. men det var også noen valg som ble gjort av resigøren som jeg reagerte på. For eksempel at de valgte å spille måneskinnssonaten, som er en supertrist sang, det løfter ikke stemningen i filmen. Samt når barna sto ute i rekke og der regnet uten stans, de står vel på en slik rekke flere ganger, som vi så, men så valgte de å vise den aller verste. Jeg tror at deler av dokumentaren er klippet for at det skal bli satt på spissen, og for å skape en ekkel følelse hos oss som ser. Anonymkode: bb783...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå