Gå til innhold

Alternativ til Mauritius som er så dyrt?


BlendaSensitive

Anbefalte innlegg

Moss? Vinstra? Da kan du jo dra på køntrifestival samtidig. 

Anonymkode: 51322...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mattie16
1 minutt siden, skruf skrev:

Vi er nok litt forskjellige, for jeg foretrekker det "ekte Afrika" :) Men samtidig så opplevde jeg det som trygt, kontra da jeg for noen år siden dro på loffen i Uganda (det var uten mann og barn da, ville aldri ha tatt med meg en smårollng på en sånn tur). 

Vil jeg oppleve europa og vestlig kultur så drar jeg nettopp til europa.. 

Så, mine anbefalinger er jo utifra hva jeg foretrekker og som jeg føler er trygt å ta med barnet mitt på. 

Ja det er klart, man foretrekker forskjellige ting. Sier ikke at det var utrygt i Kenya, det var mer hvordan det føltes for meg. Og det varierte fra de forskjellige stedene vi var (Nairobi-Eldoret/Kitale-Mombasa). Og jeg synes det nettopp er fascinerende hvordan Sør Afrika, som jo er Afrika, kunne føles så internasjonalt og multikulturelt, samtidig som man fikk den afrikanske følelsen. Men Kenya blir jo mer "ekte" Afrika, sånn som vi får servert gjennom media og litteratur, er enig i det.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jeg foreslår Curaçao eller Florida ( selv om "alle" reiser dit ). 

Var i Florida med fireåringen i mai, og det var helt fantastisk for både store og små. Leide oss et flott hus med basseng, nær strand og by, samt leiebil. Masse opplevelser, strandliv og bading😀

Og Curaçao ,- vel, det er også en fantastisk plass, selv om jeg ikke har vært der med barn. Ikke så dyrt og "amerikanisert" som Aruba, mange flotte bygg, historie, strender osv. 

Endret av Trolletrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lotte00 skrev:

Jeg foreslår Curaçao eller Florida ( selv om "alle" reiser dit ). 

Var i Florida med fireåringen i mai, og det var helt fantastisk for både store og små. Leide oss et flott hus med basseng, nær strand og by, samt leiebil. Masse opplevelser, strandliv og bading😀

Og Curaçao ,- vel, det er også en fantastisk plass, selv om jeg ikke har vært der med barn. Ikke så dyrt og "amerikanisert" som Aruba, mange flotte bygg, historie, strender osv. 

Bra tips! Men Miami har vel zika også? Hvordan Curacao er med det, vet jeg ikke. Skal sjekkes ut!

(mannen er lege og livredd for zika....)

 

11 timer siden, skruf skrev:

Ble litt inspirert av tråden din jeg Blenda, har googlet og sjekket ut Tanzania idag :)

 

Jeg traff en dame fra Botswana på toget hjem igår kveld. Ingen strender der, men veldig vakkert, så jeg ble litt inspirert til å dra dit. Men kanskje ikke før den yngste har blitt litt større. Vil på safari!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.8.2016 at 11.46, BlendaSensitive skrev:

Godt vi er forskjellige. :)

Thailand er 1. vi er ikke så glad i thai mat. 2. "alle" reiser dit.(ja sikkert sær grunn...)

Vil heller til Vietnam, India og Sri Lanka. 

 

Hvorfor likte dere ikke Cuba? Pappa syntes cuba var "ok", men ikke mer enn det.

Syntes "alle" drar til Sri lanka og India om dagen ejg da.

Anonymkode: f57aa...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Bra tips! Men Miami har vel zika også? Hvordan Curacao er med det, vet jeg ikke. Skal sjekkes ut!

(mannen er lege og livredd for zika....)

 

 

Jeg traff en dame fra Botswana på toget hjem igår kveld. Ingen strender der, men veldig vakkert, så jeg ble litt inspirert til å dra dit. Men kanskje ikke før den yngste har blitt litt større. Vil på safari!

Botswana høres spennende ut! Har vært i Uganda, ikke noe standliv der, men innmari spennende land. Var på safari der også.

Den ulitmate drømmen tror jeg for min del ville vært å kombinert en tur med strandliv på Zanzibar, og Kilimanjaro. Kilimanjaro blir i såfall uten unge...

Zika har jeg ikke tenkt så mye over...men tror ikke det er så mange tilfeller av det i afrikanske land? Vi har alltid med oss et veldig oppgradert reiseapotek når vi har vært på turer som ikke er vanlige "sydenturer". Greit å kunne unngå sykehus hvis noe skulle oppstå. Så har med alltid antibiotika, bedøvelse, sysaker i tilfelle kutt + + +. 

Endret av skruf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
32 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Bra tips! Men Miami har vel zika også? Hvordan Curacao er med det, vet jeg ikke. Skal sjekkes ut!

(mannen er lege og livredd for zika....)

 

 

Jeg traff en dame fra Botswana på toget hjem igår kveld. Ingen strender der, men veldig vakkert, så jeg ble litt inspirert til å dra dit. Men kanskje ikke før den yngste har blitt litt større. Vil på safari!

Vi leide hus i Fort Lauderdale, og brukte den plassen som base. Vi leide som sagt bil, og kjørte til Miami. Men også til andre byer og plasser. Dere MÅ jo ikke til Miami! Mitt inntrykk er at Florida har alt en barnefamilie kan ønske seg, men det forutsetter at man har bil. 

Jeg tror ikke Curaçao har Zika ennå, men det kan vel endre seg kjapt, dessverre. Men uansett er det vel bare fare med Zika hvis du er, eller har tenkt å bli gravid? 

Vi har forøvrig bestilt tur til Thailand i mars, og tror det også blir bra. Så lenge barnet vårt bare er fire år, er det viktig for oss at reisemålet er trygt, og at hun skal kose seg. Da blir det etter mitt hode underordnet om det er til en plass "alle" drar til, - det kan tilogmed være mer enn greit nok, all den tid barnet faktisk kan få lekekamerater som hun kan snakke med😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Botswana høres spennende ut! Har vært i Uganda, ikke noe standliv der, men innmari spennende land. Var på safari der også.

Den ulitmate drømmen tror jeg for min del ville vært å kombinert en tur med strandliv på Zanzibar, og Kilimanjaro. Kilimanjaro blir i såfall uten unge...

Zika har jeg ikke tenkt så mye over...men tror ikke det er så mange tilfeller av det i afrikanske land? Vi har alltid med oss et veldig oppgradert reiseapotek når vi har vært på turer som ikke er vanlige "sydenturer". Greit å kunne unngå sykehus hvis noe skulle oppstå. Så har med alltid antibiotika, bedøvelse, sysaker i tilfelle kutt + + +. 

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes "alle" drar til Sri lanka og India om dagen ejg da.

Anonymkode: f57aa...bf7

Hehe, ikke her i Sverige - tror ikke jeg vet om en eneste som ikke vært i Thailand.. :) Men egentlig kunne jeg dratt til Thailand, mannen som er mest mot. ;)

5 timer siden, lotte00 skrev:

Vi leide hus i Fort Lauderdale, og brukte den plassen som base. Vi leide som sagt bil, og kjørte til Miami. Men også til andre byer og plasser. Dere MÅ jo ikke til Miami! Mitt inntrykk er at Florida har alt en barnefamilie kan ønske seg, men det forutsetter at man har bil. 

Jeg tror ikke Curaçao har Zika ennå, men det kan vel endre seg kjapt, dessverre. Men uansett er det vel bare fare med Zika hvis du er, eller har tenkt å bli gravid? 

Vi har forøvrig bestilt tur til Thailand i mars, og tror det også blir bra. Så lenge barnet vårt bare er fire år, er det viktig for oss at reisemålet er trygt, og at hun skal kose seg. Da blir det etter mitt hode underordnet om det er til en plass "alle" drar til, - det kan tilogmed være mer enn greit nok, all den tid barnet faktisk kan få lekekamerater som hun kan snakke med😊

 

Miami er jeg sugen på ja!! 

Har ikke tenkt å være gravid, men mannens argument er at man vet så lite om zika, man vet ikke hvor lenge man kan være bærer på det rett og slett. Feks om vår datter har det og om det kan påvirke henne i fremtiden. 

 

Thailand blir sikkert supert! Alle som reiser dit er jo superfornøyd, og enda mer fornøyd er de med barn. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine
5 timer siden, BlendaSensitive skrev:

 

Hehe, ikke her i Sverige - tror ikke jeg vet om en eneste som ikke vært i Thailand.. :) Men egentlig kunne jeg dratt til Thailand, mannen som er mest mot. ;)

 

Miami er jeg sugen på ja!! 

Har ikke tenkt å være gravid, men mannens argument er at man vet så lite om zika, man vet ikke hvor lenge man kan være bærer på det rett og slett. Feks om vår datter har det og om det kan påvirke henne i fremtiden. 

 

Thailand blir sikkert supert! Alle som reiser dit er jo superfornøyd, og enda mer fornøyd er de med barn. :) 

Miami er fantastisk😀Men det er mange andre byer og steder også - spesielt hvis man reiser med barn. 

Ja, jeg tror Thailand blir superbra😄 Har aldri vært der før, og må innrømme at USA og Karibien ligger mitt hjerte nærmest. Men blir artig å prøve noe helt annerledes. Og nå kom jeg plutselig på at Vietnam og Filipinene også kan være et alternativ for dere😬 Har aldri vært der selv, men har lest og hørt ekstremt mye bra om de stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Mauritius. Var der i påsken i år. Kjempe flott sted. Gleder meg til jeg ska dit igjen. Bodde på et luxus hotell som var så flott. Gleder meg til jeg skal dit igjen! Har lyst til Maldivene og Mexico også😍

Anonymkode: 7121c...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎08‎.‎2016 at 11.27, BlendaSensitive skrev:

Foreslo for min mann, han syntes det var "inskrenkende med kriminaliteten" - vil kunne gå rundt utenfor hotellet...

Så han foreslo heller Sør Afrika, han har bodd der som barn nemlig. Men mye kriminalitet der også, og ikke så fine strender. :P

 

I Cape Town er det vel Atlanterhavet dere må bade i, og det er vel ikke mer enn ca 16 grader, men Durban er jo varmt året rundt.

Anonymkode: 16512...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Cape Town er det vel Atlanterhavet dere må bade i, og det er vel ikke mer enn ca 16 grader, men Durban er jo varmt året rundt.

Anonymkode: 16512...094

Ved juletider er det godt og varmt i Cape Town, skal jeg love deg. De har motsatt årstider ift oss.

Ser du kanskje mente badevannet, det er friskt ja, men herlig!😀

Endret av Mattie16
Edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, hvit.rose skrev:

Ved juletider er det godt og varmt i Cape Town, skal jeg love deg. De har motsatt årstider ift oss.

Ser du kanskje mente badevannet, det er friskt ja, men herlig!😀

Ja mente badevannet, så da blir det strandferie men uten bading ;-) . Tror det ligger på rundt 16 grader?

Anonymkode: 16512...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...