Gå til innhold

Hva lukter det i Sarpsborg egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var en tur i Sarpsborg igår, eller særp da som de harrytassene som bor der kaller det. Og fy faen for stank det var mange steder i den "byen"! Kjentes ut som råtne pølser jo! Fy faen, det er den kvalmeste lukta jeg har kjent! Mosselukta sånn som den var på det verste kan bare gå hjem og legge seg! Hva lukter det egentlig i Sarpsborg? Ikke bare er "byen" kåret til Norges styggeste "by", men den har fått Norges styggeste og hesligste lukt også! Jeg trodde nesten jeg skulle spy! Fysj! Var på Peppes også, heldigvis stanket det ikke der. God mat, men ikke spesielt god service. Men på Peppes er maten det viktigste, så ikke så nøye akkurat det. 

Anonymkode: 834c9...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stinker ufyselig av det stygge, nedlatende innlegget ditt, også! Du fortjener ikke et seriøst svar på det hjernedøde innlegget.

Endret av Arabella
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du derfra siden du ble så sur? Beklager om jeg støtet deg, men det lukter helt forferdelig der og jeg lurer på hva det lukter! Må jo være grusomt å bo i den stanken! Kan jo ikke lufte eller noen ting. Stakkars folk. 

Anonymkode: 834c9...8d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du derfra siden du ble så sur? Beklager om jeg støtet deg, men det lukter helt forferdelig der og jeg lurer på hva det lukter! Må jo være grusomt å bo i den stanken! Kan jo ikke lufte eller noen ting. Stakkars folk. 

Anonymkode: 834c9...8d6

Er du sikker på at det ikke har noe med luktesansen din å gjøre? Betennelse i bihulene, kanskje? Ja, jeg bor i Sarpsborg og er ingen "harrytass fra Særp." Sarpsborg er en BY, ikke en "by". Jeg vet ikke om noen kåring. Har du kilder? Hvis du har kjent vond lukt, kan det muligens komme fra Borregaard fabrikker, hvis vinden blåser "feil" vei, dvs. over byen. Jeg merker ingen lukt her jeg bor eller når jeg er nede i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det regnet mye i Sarpsborg de siste dagene/ukene?
Flom enkelte steder?
Da kan det være lukt av kloakk du kjenner...
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arabella skrev:

Er du sikker på at det ikke har noe med luktesansen din å gjøre? Betennelse i bihulene, kanskje? Ja, jeg bor i Sarpsborg og er ingen "harrytass fra Særp." Sarpsborg er en BY, ikke en "by". Jeg vet ikke om noen kåring. Har du kilder? Hvis du har kjent vond lukt, kan det muligens komme fra Borregaard fabrikker, hvis vinden blåser "feil" vei, dvs. over byen. Jeg merker ingen lukt her jeg bor eller når jeg er nede i sentrum.

Ikke vær frekk. Luktesansen min er meget bra og bihulene mine er friske. Kom opp da jeg googlet lukt i Sarpsborg. Kom opp masse om dårlig lukt i Sarpsborg, men dessverre bare gamle artikler. Det lukter som råtne pølser eller annet kjøtt. Ikke kloakk, mer råttent. Mulig borregaard ja, det lukter ihvertfall grusomt og jeg tuller ikke. Det var som mosselukta var før, bare enda verre. Samboeren min merket det også. Som jeg skrev luktet det ikke overalt. Ikke på eller utenfor Peppes, mer utenfor sentrum. Det var ikke meningen å fornærme deg selv om du ikke er Harry bor det mye Harry folk i Sarpsborg, Rakkestad, Oslo, Bergen, ja overalt! Harry folk finnes overalt fra Lindesnes til Nordkapp og ellers over hele verden. Du trengte ikke bli så fornærmet og sur. Ok, småby da. Fornøyd nå? Det er ingen by på str med Oslo, Bergen og Trondheim akkurat. :fnise: 

Anonymkode: 834c9...8d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær frekk. Luktesansen min er meget bra og bihulene mine er friske. Kom opp da jeg googlet lukt i Sarpsborg. Kom opp masse om dårlig lukt i Sarpsborg, men dessverre bare gamle artikler. Det lukter som råtne pølser eller annet kjøtt. Ikke kloakk, mer råttent. Mulig borregaard ja, det lukter ihvertfall grusomt og jeg tuller ikke. Det var som mosselukta var før, bare enda verre. Samboeren min merket det også. Som jeg skrev luktet det ikke overalt. Ikke på eller utenfor Peppes, mer utenfor sentrum. Det var ikke meningen å fornærme deg selv om du ikke er Harry bor det mye Harry folk i Sarpsborg, Rakkestad, Oslo, Bergen, ja overalt! Harry folk finnes overalt fra Lindesnes til Nordkapp og ellers over hele verden. Du trengte ikke bli så fornærmet og sur. Ok, småby da. Fornøyd nå? Det er ingen by på str med Oslo, Bergen og Trondheim akkurat. :fnise: 

Anonymkode: 834c9...8d6

Ingen andre byer i Norge er på størrelse med de forannevnte. Til din orientering er det ca. 100 byer i Norge. Sarpsborg ligger på 10. plass i innbyggertall med ca. 54 000. Etter ditt syn er det vel stort sett nesten bare småbyer i Norge. Hvor er du ifra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det kanskje, ja! Da gir teorien min om pølser mening også. :fnise: Luktet ihvertfall helt forferdelig. Mulig en kombinasjon av det og borregaard. 

Anonymkode: 834c9...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Var for rask på labben. Men enig i at det lukter dritt i Sarpsborg! Mosselukta ganger 100! Holdt på å spy da jeg var der idag, fy faen! Råtne pølser var en god beskrivelse. 

Anonymkode: e485c...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stinker ofte i Sarpsborg, særlig på kveldstid. Det er en del brenning av avfall, Gilde og Borregård som sørger for lukta der. Ikke spesielt digg, det skal jeg være enig i. Foretrekker andre steder en Sarpsborg kan du si. Derimot kan du legge vekk den nedlatende og spydige tonen TS. Det blir for dumt.

Bor forøvrig ikke i Sarpsborg selv, men i Østfold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var for rask på labben. Men enig i at det lukter dritt i Sarpsborg! Mosselukta ganger 100! Holdt på å spy da jeg var der idag, fy faen! Råtne pølser var en god beskrivelse. 

Anonymkode: e485c...451

Hva skulle du i Sarpsborg å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Supersol

Er da ikke så ille....før hørte jeg at veiene og fortauene var sprayet med en slags ufarlig saltoppløsning eller lignende for å holde mygg og maur unna og at det var det som gjorde at det lukter saltaktig der, men har senere blitt fortalt at det er Gilde fabrikken som lager lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2016 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Var en tur i Sarpsborg igår, eller særp da som de harrytassene som bor der kaller det. Og fy faen for stank det var mange steder i den "byen"! Kjentes ut som råtne pølser jo! Fy faen, det er den kvalmeste lukta jeg har kjent! Mosselukta sånn som den var på det verste kan bare gå hjem og legge seg! Hva lukter det egentlig i Sarpsborg? Ikke bare er "byen" kåret til Norges styggeste "by", men den har fått Norges styggeste og hesligste lukt også! Jeg trodde nesten jeg skulle spy! Fysj! Var på Peppes også, heldigvis stanket det ikke der. God mat, men ikke spesielt god service. Men på Peppes er maten det viktigste, så ikke så nøye akkurat det. 

Anonymkode: 834c9...8d6

Du høres så classy ut, som spiser på Pepppes! Not, er nok bare harry folk som spiser der.

Anonymkode: 33743...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17. oktober 2016 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Du høres så classy ut, som spiser på Pepppes! Not, er nok bare harry folk som spiser der.

Anonymkode: 33743...6fc

I nøden spiser fanden fluer vettu. Ja, peppe er Harry, men maten der er god. Er ikke så mange andre alternativer i Sarpsborg og det var langt igjen hjem. Spiser på Peppes en gang hvert jubelår, så klandrer ikke meg selv der selv om jeg har både stil og karakter. ;) 

Anonymkode: 834c9...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 0.41, Arabella skrev:

Hva skulle du i Sarpsborg å gjøre?

Har vel ikke du noe med! Er det ulovlig for folk fra andre steder å besøke stedet uten at du skal ha full kontroll eller? Gjorde ikke noe kriminelt om det er det du tror. 

Anonymkode: e485c...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...