Gå til innhold

Aldri hatt noe forhold, hvordan fortelle dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne, 28 år, og aldri hatt et forhold. Er jo sjenert, synes det er vanskelig å treffe nye menn og bli ordentlig kjent med de til at jeg vil ta det videre. Er helt gjennomsnittlig pen og har hus og jobb. Ikke noe galt med meg liksom. Har kanskje ikke den store omgangskretsen som andre har. Men nå vil jeg ut å date og se om jeg kan finne en mann. Men hvordan skal jeg svare når de jeg dater spør om tidligere forhold? Sier jo selvfølgelig sannheten, men hvordan legge det frem på en best mulig måte slik at de ikke blir skremt og tenker at hun der må det være noe virkelig galt med. Hva tenker dere om en kvinne på denne alderen som aldri har hatt et forhold? Er det mulig å gi henne en sjanse for å bli kjent med hun, eller bare avfeier dere hun med en gang fordi dere tror hun er rar?

Anonymkode: 610f9...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det beste er å være ærlig på det fra start. At du er sjenert, vært litt usikker og ikke helt truffet en som har fått deg til å ville ta steget videre. Høres teit ut sikkert, men jeg vil tro at den rette mannen vil sette pris på at du har vært ærlig og da vet han kanskje bedre hva han eventuelt kan gjøre etterhvert. Hjelpe deg på enkelte områder osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være bunnyboiler og rar selv om man har hus og jobb;)

Men spøk til side, vare vær ærlig om det. Kanskje vent med samtalen til dete har datet en stund, og hva så om han tror du er rar? Da er han ikke noe for deg :) 

Dessuten er 28 ingen alder.. Hadde kanskje stusset litt om du hadde bikket 30 og vel så det, men ingen krise ennå :) 

Anonymkode: a4c43...b49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten ville jeg sagt vagt "det har vært noen kortere historier, men ingen lengre seriøse forhold eller samboerskap. Jeg har nok bare ikke truffet den rette". Og så latt det være med det til dere blir bedre kjent. Så kan du utbrodere mer. Man må ikke fortelle alt om sin historikk i starten av et bekjentskap, veldig høynivå holder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr bunnyboiler?

Anonymkode: 610f9...527

Kaninkoker. Det henviser til den forstyrrede, forsmådde elskerinnen i filmen "Fatal attraction", "Farlig begjær" på norsk. Hun kokte kaninen som var kjæledyret til hennes elskers datter, etterat han gjorde det slutt med henne.

Jeg glemte å skrive det viktigste, nemlig at uttrykket "bunnyboiler" er blitt et synonym for en sjalu, gal person som forfølger den som vraket henne/ham.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det en spesiell grunn til at du ikke har vært i forhold, utenom at du er sjenert?

Jeg hadde kun vært litt tilbakeholden, da jeg selv har vært i to langvarige forhold, og har plukket opp en del erfaringer gjennom dette som jeg ikke vet om jeg orker å gå gjennom på nytt med en person som ikke har opplevd å være i forhold. 

Anonymkode: a4c43...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er 28 år og hadde ingen kjæreste før meg. Jeg synes ikke det var noe rart i det hele tatt, heller litt søtt. Han er totalt oppegående, normalt sjenert for damer, ingen storflørter eller player, og det er da bare en fordel spør du meg. Ingen ekser å forholde seg til heller, noe som er ganske behagelig. Sikker på at det finnes menn blant dem du møter som tenker på samme måte, lykke til!

Anonymkode: 6682e...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme situasjon som deg, fikk min første kjæreste i en alder av 28. For min del skyldtes det litt sjenanse/umodenhet i forhold til jenter i ungdommen, mens jeg utover i tyveårene var mer interessert i å leve livet og ha mange (for mange) ONS. I tillegg er jeg av natur av den oppfatning at man skal møte den rette og være med den resten av livet. Aldri skjønt de som har en kjæreste fordi det er litt "kjekt". 

Jeg var ærlig om det ganske tidlig, og det at man venter på den rette er vel bare et kompliment overfor den andre parten, samt gir trygghet.

Ellers anser jeg meg også som "oppegående", god utdannelse, bra jobb, venner, fritid, økonomi osv. 

Anonymkode: 7bb84...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er etter min erfaring ikke naturlig å spørre rett ut hvor mange forhold man har hatt el.l. 

Jeg har heller ikke hatt langvarige forhold (er 26), men har jo datet, opptil noen måneder av gangen. Årsaken er ganske enkelt at jeg a) er kresen, og b) ikke har noe som helst behov for å ha et forhold bare for å ha det. Hvis jeg ikke ser denne personen som en som potensielt er "den rette", ser jeg ingen grunn til å fortsette.

Som regel kommer det opp når man deler historier el.l. som involverer en man dater. Utover det har jeg aldri blitt spurt direkte, ei heller spurt noen direkte. Hadde jeg blitt det, hadde jeg svart ærlig. Men jeg hadde nok stusset over hvorfor fyren var så opptatt av å få konkret svar på dette....

Anonymkode: 3bd49...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fort  gjort at man får spørsmål fra en man dater om hvor lenge det er siden man sist var i forhold og lignende, så ikke så lenge man kan holde ting skjult. 

Anonymkode: 610f9...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en spesiell grunn til at du ikke har vært i forhold, utenom at du er sjenert?

Jeg hadde kun vært litt tilbakeholden, da jeg selv har vært i to langvarige forhold, og har plukket opp en del erfaringer gjennom dette som jeg ikke vet om jeg orker å gå gjennom på nytt med en person som ikke har opplevd å være i forhold. 

Anonymkode: a4c43...b49

 

Hvilke erfaringer er det du snakker om som du ikke orker å  gå gjennom på nytt?

Anonymkode: 610f9...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvilke erfaringer er det du snakker om som du ikke orker å  gå gjennom på nytt?

Anonymkode: 610f9...527

De erfaringene som jeg ikke vet om jeg hadde orket å gå gjennom på nytt, er:

-At personen skal venne seg til å tenke "oss, vi, og vårt", i steden for "jeg, meg, og mitt". Av erfaring blir dette vanskeligere jo eldre man er og jo lengre man har vært singel (men selvsagt ikke umulig). Alt fra økonomi, svigerfamilie, verdier, husarbeid o.l. Jeg synes rett og slett det er betryggende at den andre personen har vært gjennom alt dette før, og vet litt om hvor h*n står. 

- Usikkerhet ift hvor mye tid man skal tilbringe sammen, usikkerhet ift evt tidligere forhold den andre parten har hatt, og sjalusi generelt (som de fleste må bli kjent med i sitt aller første forhold).

- Personen må venne seg til et seksualliv med en fast partner (ikke alltid knirkefritt).

 

Å være i et forhold er ikke lett, det er jo bare å se på skilsmissestatistikken. Men er det en bra match, kan alt gå. Jeg sier bare at med mine 36 år, hadde jeg aldri orket en fersking igjen. Men det er meg. Sikkert mange som er rundere i kantene 😉

Anonymkode: a4c43...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe problem for en mann, så dette går fint trådstarter :) de fleste menn bryr seg ikke om sånt. Det er vel helst vi damer som skal sitte å diskutere med venninner om hva som er galt med han siden han ikke har vært i forhold. De fleste menn er heldigvis mye enklere sånn.

Anonymkode: a70f6...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De erfaringene som jeg ikke vet om jeg hadde orket å gå gjennom på nytt, er:

-At personen skal venne seg til å tenke "oss, vi, og vårt", i steden for "jeg, meg, og mitt". Av erfaring blir dette vanskeligere jo eldre man er og jo lengre man har vært singel (men selvsagt ikke umulig). Alt fra økonomi, svigerfamilie, verdier, husarbeid o.l. Jeg synes rett og slett det er betryggende at den andre personen har vært gjennom alt dette før, og vet litt om hvor h*n står. 

- Usikkerhet ift hvor mye tid man skal tilbringe sammen, usikkerhet ift evt tidligere forhold den andre parten har hatt, og sjalusi generelt (som de fleste må bli kjent med i sitt aller første forhold).

- Personen må venne seg til et seksualliv med en fast partner (ikke alltid knirkefritt).

Jeg synes man skal nullstille seg før man går inn i et nytt forhold. Virker som du fortsetter på samme måte, bare med en annen. 

Anonymkode: a70f6...e91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man skal nullstille seg før man går inn i et nytt forhold. Virker som du fortsetter på samme måte, bare med en annen. 

Anonymkode: a70f6...e91

Jeg skjønner at det kan virke slik, men jeg orker ikke en som ikke kjenner deg selv og er trygg på det med forhold. 😊 Når man allerede er usikker før et forhold fordi man er redd for hvordan den andre vil reagere når man forteller at man aldri har vært i forhold, virker det bare slitsomt..i mine øyne. Men jeg har forståelse for at mange tar i mot det med åpne armer 😊 

Anonymkode: a4c43...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at det kan virke slik, men jeg orker ikke en som ikke kjenner deg selv og er trygg på det med forhold.

Poenget med å forlate noen er jo at det ikke fungerte. Man jeg leter jo ikke etter en lignende. Mine eventuelt dårlige erfaringer fra tidligere forhold skal ikke gå ut over den neste. Derfor er det best å nullstille seg så godt som mulig :)

 

Anonymkode: a70f6...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som har blitt 28 uten å ha hatt et forhold skyldes som regel at ingen vil ha han.

En kvinne på 28 uten å ha hatt et forhold skyldes som regel at hun har valgt det selv.

Stor forskjell.

En mann som får bli en 28 år gammel kvinnes første kjæreste er dermed unik og spesiell. Noe de fleste vil føle stolthet over.

Anonymkode: 0b485...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De erfaringene som jeg ikke vet om jeg hadde orket å gå gjennom på nytt, er:

-At personen skal venne seg til å tenke "oss, vi, og vårt", i steden for "jeg, meg, og mitt". Av erfaring blir dette vanskeligere jo eldre man er og jo lengre man har vært singel (men selvsagt ikke umulig). Alt fra økonomi, svigerfamilie, verdier, husarbeid o.l. Jeg synes rett og slett det er betryggende at den andre personen har vært gjennom alt dette før, og vet litt om hvor h*n står. 

- Usikkerhet ift hvor mye tid man skal tilbringe sammen, usikkerhet ift evt tidligere forhold den andre parten har hatt, og sjalusi generelt (som de fleste må bli kjent med i sitt aller første forhold).

- Personen må venne seg til et seksualliv med en fast partner (ikke alltid knirkefritt).

 

Å være i et forhold er ikke lett, det er jo bare å se på skilsmissestatistikken. Men er det en bra match, kan alt gå. Jeg sier bare at med mine 36 år, hadde jeg aldri orket en fersking igjen. Men det er meg. Sikkert mange som er rundere i kantene 😉

Anonymkode: a4c43...b49

Kan du forklare litt mer,det her ble litt dypt for meg. 

Anonymkode: 58498...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...