Gå til innhold

Revnet navlepiercing!! Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

på treninga idag så revnet navlepiercingen min, nå er hullet på en måte delt i to! Har noen vært borti det? Hva skal jeg gjøre?? Det ser inne fint ut nå :( 

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort det samme. Renset såret og plastret godt. Byttet på plaster daglig til det var grodd og kommer aldri til å sette piercing på en sånn plass igjen.

Anonymkode: b04bb...f8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det samme. Renset såret og plastret godt. Byttet på plaster daglig til det var grodd og kommer aldri til å sette piercing på en sånn plass igjen.

Anonymkode: b04bb...f8b

Hva renset du det med og brukte du vanlig plaster? Hva skjedde med det hud overlaget som er der nå? Skal heller aldri ha det igjen! 

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva renset du det med og brukte du vanlig plaster? Hva skjedde med det hud overlaget som er der nå? Skal heller aldri ha det igjen! 

Anonymkode: 58920...569

Pyrisept, var eks som fant det frem. Også stripset såret litt sammen. Også sånn tykk firkantet hvitt plaster, ganske stort. Teipet rundt det igjen.

Mitt grodde faktisk pent. Det syns men vet om andre som har hatt det verre.

Anonymkode: b04bb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pyrisept, var eks som fant det frem. Også stripset såret litt sammen. Også sånn tykk firkantet hvitt plaster, ganske stort. Teipet rundt det igjen.

Mitt grodde faktisk pent. Det syns men vet om andre som har hatt det verre.

Anonymkode: b04bb...f8b

Tusen takk for svar :) skal gjøre det samme imorgen! Det er så jævlig 

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Fluffe skrev:

Percingen min grodde ut av navelen min og laget ett stygt arr den :(

😳 håper ikke det skjer med meg. 

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :) skal gjøre det samme imorgen! Det er så jævlig 

Anonymkode: 58920...569

Ikke bruk pyrisept. Bruk natriumklorid. Kjøp sterile kompresser på apoteket og bruk de helst. Så setter det seg ikke infeksjon. Du kan gjerne også kjøpe sterile strips på apoteket og stripse over sånn at såret gror pent. 

Anonymkode: 9d478...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen tusen takk😄❤️

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med meg, klippet rett og slett hudflikene av... Høres brutalt ut, men ellers ville det sett latterlig ut. Mitt har grodd veldig fint(fikk ikke infeksjon) :fnise: 

Anonymkode: cc862...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde med meg, klippet rett og slett hudflikene av... Høres brutalt ut, men ellers ville det sett latterlig ut. Mitt har grodd veldig fint(fikk ikke infeksjon) :fnise: 

Anonymkode: cc862...04d

Tenkte på det! Men gjord ikke det vondt? Og begynte ikke du å blø når det skjedde? 

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte på det! Men gjord ikke det vondt? Og begynte ikke du å blø når det skjedde? 

Anonymkode: 58920...569

Hudflikene var ekstremt tynne og små, så jeg spritet en neglsaks og klippet forsiktig over. Vet det høres helt forferdelig ut, og det anbefales ikke med mindre man vet hva man gjør. Der og da(var veldig ung) tenkte jeg at det ville se enda verre ut hvis jeg lot det være. Så. :P Aldri godt å klippe i seg selv :fnise: , men som sagt var det allerede så lite hud at det ikke var noe verre enn å kutte fingeren på et ark. Husker ikke hvor mye jeg blødde, men kan ikke si jeg har traumer. Det vil blø, men så lenge det ikke er for mye hud(vi snakker max et par millimeter her med veldig tynn hud) er det jo begrenset hvor mye. Da er det bare å rense godt med saltvann og ikke pirke til det har grodd for å unngå infeksjon.

Anonymkode: cc862...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hudflikene var ekstremt tynne og små, så jeg spritet en neglsaks og klippet forsiktig over. Vet det høres helt forferdelig ut, og det anbefales ikke med mindre man vet hva man gjør. Der og da(var veldig ung) tenkte jeg at det ville se enda verre ut hvis jeg lot det være. Så. :P Aldri godt å klippe i seg selv :fnise: , men som sagt var det allerede så lite hud at det ikke var noe verre enn å kutte fingeren på et ark. Husker ikke hvor mye jeg blødde, men kan ikke si jeg har traumer. Det vil blø, men så lenge det ikke er for mye hud(vi snakker max et par millimeter her med veldig tynn hud) er det jo begrenset hvor mye. Da er det bare å rense godt med saltvann og ikke pirke til det har grodd for å unngå infeksjon.

Anonymkode: cc862...04d

Meg igjen. Mye man kan gjøre gratis. :fnise: Skulle man fikset opp i dette ellers, ville man mest sannsynlig ha måttet gå til plastisk kirurg og betale på tusener for å fikse opp i noe så lite. Hadde også en gang en BYLL rett under øyet(aner ikke hvorfor jeg fikk dette). Jeg skulle på noe spesielt få dager senere, og kunne seriøst ikke ha møtt opp slik. Tenkte å dra til lege da det var umulig å klemme den(kunne se at den var "moden"..men det var ingen typisk kvise), men innså..hvorfor ikke forsiktig stikke hull på den med en steril, tynn nål? Voila, gratis. Jeg er ikke helsepersonell i det hele tatt, men bittesmå inngrep har jeg ingen problemer med å fikse selv. Jeg har også klippet av en skintag. Høres grusomt sadistisk ut her nå - er egentlig ikke det :fnise: men visse ting kan man faktisk gjøre selv, så lenge det er smått og du bruker sterilt utstyr. :fnise: 

Anonymkode: cc862...04d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen. Mye man kan gjøre gratis. :fnise: Skulle man fikset opp i dette ellers, ville man mest sannsynlig ha måttet gå til plastisk kirurg og betale på tusener for å fikse opp i noe så lite. Hadde også en gang en BYLL rett under øyet(aner ikke hvorfor jeg fikk dette). Jeg skulle på noe spesielt få dager senere, og kunne seriøst ikke ha møtt opp slik. Tenkte å dra til lege da det var umulig å klemme den(kunne se at den var "moden"..men det var ingen typisk kvise), men innså..hvorfor ikke forsiktig stikke hull på den med en steril, tynn nål? Voila, gratis. Jeg er ikke helsepersonell i det hele tatt, men bittesmå inngrep har jeg ingen problemer med å fikse selv. Jeg har også klippet av en skintag. Høres grusomt sadistisk ut her nå - er egentlig ikke det :fnise: men visse ting kan man faktisk gjøre selv, så lenge det er smått og du bruker sterilt utstyr. :fnise: 

Anonymkode: cc862...04d

😳😳 tør ikke jeg!! Hehe, du er tøff

Anonymkode: 58920...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ikke klipp hud selv. Få deg en hastetime hos fastlegen. Så kan de klippe og om nødvendig sette et sting. Det er ikke så dyrt å gå til fastlegen. Får du ikke time hos lege, så kan kanskje sykepleierne på legekontoret hjelpe deg. Ikke vent, gjør det så fort som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gå til lege med det. Dette er en av rissikoene med å lage unaturlige hull i kroppen. 

Anonymkode: ce0cb...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...