Gå til innhold

Kan jeg jukse med unnfangelsesdato?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men alle dere som svarer kategorisk ja fordi det vil oppdages på UL. Det er ikke påbudt med UL-undersøkelser og hvis man takker nei til dette, vil termin beregnes fra siste mens. Og den er det jo fullt mulig å lyve om. Når du da går en mnd. over termin vil du nok måtte undersøkes med UL, men da er barnet så stort at det er umulig å si noe sikkert om alder uansett, det er jo en grunn til at ordinær UL er ca i uke 20.

Anonymkode: e5bae...df7

Du har rett i at UL er et tilbud og ikke et krav, så TS kan takke nei til dette. Men jeg kan ikke skjønne at man ikke ønsker det som er best for fosteret sitt? Det er heller ingen som går en måned over termin, i Bergen blir man igangsatt senest 12 dager etter termin. Det vil ikke kommer noe positivt ut av å igangsettes for tidlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du lyve? Det sier seg selv at dette ikke fungerer.

Anonymkode: 9a71f...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste helt sikkert dato for unnfangelse, og tross det fikk jeg en noe annerledes justert termin som endret seg et par ganger underveis.

Jeg hadde ingen innvirkning der tross at jeg var helt sikker. Ble igangsatt utfra termindato de beregnet, ikke mine egne opplysninger.

 

Anonymkode: 60c68...889

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende at mannen som gjorde TS gravid er uskikket som far, f.eks voldelig eller lignende? I så fall er det kanskje best at den biologiske faren ikke vet at det er hans barn. Tviler på at ts planlegger å lure en mann til å tro at det er hans barn.

Anonymkode: 9f247...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at mannen som gjorde TS gravid er uskikket som far, f.eks voldelig eller lignende? I så fall er det kanskje best at den biologiske faren ikke vet at det er hans barn. Tviler på at ts planlegger å lure en mann til å tro at det er hans barn.

Anonymkode: 9f247...c91

Tenker det må skille mellom hva man forteller helsepersonell og hva man forteller alle andre. Man må gjerne lyge om termindato til familie og venner (f.eks. hvis man vil unngå mas når det nærmer seg), men å lyge til de som skal passe på at den gravide og fosterest får den beste behandlingen mulig er bare teit. 

Anonymkode: b9297...c6a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fortelle en skrøne på privaten om at (helsepersonell har sagt at) egget gikk i dvale etter befruktningen, dette kan vel kjøpe deg noen dager i alle fall. Kombinert med en påstått sen eggløsning (spermen lever opptil fem dager inni deg, og kan vente på eggløsningen), pluss at termindatoen som oftest bli flyttet litt frem eller tilbake, så vil jeg tro du kan jukse deg til et par tre uker i alle fall, og dermed ha "blitt gravid" forrige syklus. 

Overfor helsepersonell må du selvfølgelig være så ærlig du kan. Du kan jo spille dum, og si at du ikke har kontroll på egen syklus, og har uregelmessig mens osv, men de finner ut hvor gammelt fosteret er på OUL i uke 18-20. 

Anonymkode: 5acd8...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Bokdamen skrev:

Du har rett i at UL er et tilbud og ikke et krav, så TS kan takke nei til dette. Men jeg kan ikke skjønne at man ikke ønsker det som er best for fosteret sitt? Det er heller ingen som går en måned over termin, i Bergen blir man igangsatt senest 12 dager etter termin. Det vil ikke kommer noe positivt ut av å igangsettes for tidlig.

Men om det kommer til det, vil det bli krevd ultralydundersøkelser. Det er ingen som kommer til å sette i gang en fødsel utelukkende basert på mors forklaring ang. siste mens.

Anonymkode: e5bae...df7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS gir ikke lyd fra seg. Kanskje dette bare var en tulletråd for å lage litt leven her..?

Anonymkode: de1fd...fdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal lyve for å få ultralyd før da eller?Fordi du da mest sannsynlig får to ul fordi du lyver og da må måles/følges opp?

Råttent gjort mot andre. 

Anonymkode: 32604...386

Har ingenting med det å gjøre nei. TS

Anonymkode: 4c071...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til en venn av meg kom og sa hun var gravid. De var kjærester på den tiden. Han hadde brukt kondom hele tiden og hun hadde gått på p sprøyta sa hun. Han brukte kondom pga det var tidlig i forholdet og han ville være sikker på at han gjorde sin jobb for å ikke bli pappa. Etter at han fikk vite at hun var gravid, sa hun at han ikke trengte kondomen mer. Da de kom på ul i uke 19, fikk de beskjed om at fosteret bare var 14 uker gammelt i str. Ble mye tester for å finne ut om fosteret var sykt siden det var så lite. Men alle testene kom tilbake som at alt var normalt, uten om at fosteret var bare 14 uker gammelt. Hun ble altså gravid 5 uker etter at hun sa hun ble gravid 🙈 De er ikke sammen lenger, man kan ikke "starte" ett forhold basert på løyn ;)

Pluss at det ble mye jobb for bekymra jordmødre og leger som trodde de hadde ett sykt foster å hanskes med.

Anonymkode: 3bfb1...b8b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksen til en venn av meg kom og sa hun var gravid. De var kjærester på den tiden. Han hadde brukt kondom hele tiden og hun hadde gått på p sprøyta sa hun. Han brukte kondom pga det var tidlig i forholdet og han ville være sikker på at han gjorde sin jobb for å ikke bli pappa. Etter at han fikk vite at hun var gravid, sa hun at han ikke trengte kondomen mer. Da de kom på ul i uke 19, fikk de beskjed om at fosteret bare var 14 uker gammelt i str. Ble mye tester for å finne ut om fosteret var sykt siden det var så lite. Men alle testene kom tilbake som at alt var normalt, uten om at fosteret var bare 14 uker gammelt. Hun ble altså gravid 5 uker etter at hun sa hun ble gravid 🙈 De er ikke sammen lenger, man kan ikke "starte" ett forhold basert på løyn ;)

Pluss at det ble mye jobb for bekymra jordmødre og leger som trodde de hadde ett sykt foster å hanskes med.

Anonymkode: 3bfb1...b8b

Da var hun jaggu heldig som ble gravid første prøveperiode. Det er det ikke mange som klarer, og i alle fall ikke dersom hun hadde brukt p-sprøyter som hun sa. Om hun ikke hadde blitt gravid måneden etter hennes påståtte svangerskap, ville hun måttet lyve på seg en spontanabort, og om hun ble gravid to mnd senere ville det jo vært åpenbart for alle. 

Anonymkode: 5acd8...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en dame som har klart dette med 1,5 mnd. Til alles beste og ingen skadelidende.

Anonymkode: 157d3...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Neeeeida, juger du unnfangelsen 1 mnd frem vil babyen vokse i rekordfart for at det skal stemme med løgnen din! Ikke jug for mye, kjipt å føde en 2åring! Bare pass på så du ikke juger motsatt vei, plutselig er du ikke gravid lengre! :fnise:
Det overrasker meg over hvor hjernedøde folk er... Som i tillegg skal oppfostre et barn.....

Endret av Teardrop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...