Gå til innhold

Kan jeg jukse med unnfangelsesdato?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Men av ulike grunner vurderer jeg å si at jeg ble gravid en mnd før jeg egentlig ble det. Kan lege/jordmor finne ut av at dette ikke stemmer?

Anonymkode: 4c071...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det finner de ut av.

Hvis du juger av en måned så vil de oppdage det på ordinær ultralyd. Da måler de fosteret og fastsetter terminen. 

Du har menstermin og ultralydtermin, og hvis det er et så stort sprik som 4 uker så blir det oppdaget. Terminen kan variere med noen dager fra menstermin og ultralydtermin, men ikke 1 måned. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal lure en mann da, eller?

I så fall: Skam deg!!

 

Og ja, dette finner de ut!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ellevill skrev:

Så du skal lure en mann da, eller?

I så fall: Skam deg!!

 

Og ja, dette finner de ut!

Nei da. Ikke på den måten som du tror. 

Anonymkode: 4c071...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei da. Ikke på den måten som du tror. 

Anonymkode: 4c071...27b

På hvilken måte skal du lure han da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en undersøkelse med ultralyd som bestemmer termin. Ikke du. De bryr seg overhodet ikke om når du sier du ble gravid. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at du vil føde til termin uansett om du prøver å juge med unnfangelsesdato.

Så det vil bli gjennomskuet når fødselen starter og man ser at babyen er så stor som den skal være til termin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens samfunn er det få grunner til å skulle lure noen mht hvor langt du er på vei (ikke som i gamle dager mht å bli gravid før man ble gift), så jeg er veldig spent på hva grunnen til å skulle lyge om dette er. 

Men ja, på ultralyd vil det beregnes hvor langt på vei du er, og dette vil være forholdsvis nøyaktig. Det er også viktig at du er ærlig med legen undervegs i svangerskapet for å få best mulig oppfølging for deg og babyen. Hvis du hadde klart å lure dem, ville f.eks. fødselen din blitt satt i gang fordi du var gått over "termin", med det resultat at du kunne fått et prematurt barn. 

Hva du velger å fortelle resten av verden mht. termindato, velger du jo selv. Men håper virkelig ikke at det er knyttet til hvem som er barnefaren....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser dette veldig fort på ultralyd, så nei, du greier ikke lure hverken leger eller jordmødre med dette. Og som andre sier, du kan risikere å bli satt i gang altfor tidlig, du får for stort symfyse-mål osv osv. Hvorfor i all verden vil dy lyve om dette??

Anonymkode: de1fd...fdb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lege eller jordmor ikke skjønner det, så bør de bare gi fra seg autorisasjonen sin. Selvfølgelig kan de finne ut det. Forøvrig spent på årsaken til at du må juge om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal lyve for å få ultralyd før da eller?Fordi du da mest sannsynlig får to ul fordi du lyver og da må måles/følges opp?

Råttent gjort mot andre. 

Anonymkode: 32604...386

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Risikoen ved å lyve om det er at de tror det er noe galt med barnet eller at de de ikke oppdager om du for eksempel har en MA. Jeg kom nylig til kontroll og da sa legen at de trodde unnfangelsen hadde skjedd på et senere tidspunkt enn det som kan ha vært mulig. Derfor får jeg nå tett oppfølging en liten stund for å sjekke at alt er OK. Du kan ikke lyve på deg en ekstra uke en gang altså. Og 4.. Det vil de se med en gang.

Anonymkode: c6d07...d1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Men av ulike grunner vurderer jeg å si at jeg ble gravid en mnd før jeg egentlig ble det. Kan lege/jordmor finne ut av at dette ikke stemmer?

Anonymkode: 4c071...27b

Skjerp deg. Ultralyd og størrelsen på babyen avslører løgn. Du får heller ikke en baby født ved termin ut i riktigstørrelse dersom du jukser dvs. Lyver. 

Alt man skal kunne finne tråder på!

Anonymkode: 96d52...713

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo også fryktelig dumt ifht blodprøvene som tas etter uke 12. Det eneste du får ut av dette er å skape ekstraarbeid for helsevesenet som da må gjøre ting flere ganger.

Som alle andre her lurer jeg veldig på motivasjonen din for å gjøre dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke motivasjonen din, TS. Care to explain?

Anonymkode: 5e44f...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle dere som svarer kategorisk ja fordi det vil oppdages på UL. Det er ikke påbudt med UL-undersøkelser og hvis man takker nei til dette, vil termin beregnes fra siste mens. Og den er det jo fullt mulig å lyve om. Når du da går en mnd. over termin vil du nok måtte undersøkes med UL, men da er barnet så stort at det er umulig å si noe sikkert om alder uansett, det er jo en grunn til at ordinær UL er ca i uke 20.

Anonymkode: e5bae...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...